Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q6: Elektrošok pro BMW X6 a Mercedes GLE

Michal Fokt
Diskuze (1)
Audi ukázalo první skicu chystaného crossoveru Q6. Siluetou kupé už nikoho nepřekvapí, šokovat však bude tím, že bude čistě elektrické!

Prémiová konkurence BMW dlouho odolávala pokušení postavit soupeře pro model X6, nepočítáme-li tedy velmi neúspěšnou Acuru ZDX, které zlomila vaz malá obliba takto koncipovaných SUV v USA. Evropa však očividně nepříliš praktická SUV se siluetou kupé vyžaduje a tak se nedávno trh rozrostl o Mercedes-Benz GLE. Ke stejnému kroku se nyní chystá také Audi.

Odpověď z Ingolstadtu ponese očekávané označení Q6, ale to je asi to jediné, co nepřekvapí. Bude totiž postaveno na "velké" platformě MLB, tedy de facto na podvozku většího modelu Q7, ani tím ale překvapení nekončí. Audi Q6 by mělo být čistě elektrický model, jenž bude nejspíš využívat techniku, odvozenou od sporťáku R8 e-tron, avšak s většími 100kWh akumulátory, které velkému a těžkému autu zajistí jízdní dosah až 293 km.

Jak naznačuje první oficiální skica, představená na výroční tiskové konferenci značky, i sám šéf R&D Audi Ulrich Hackenberg, design auta bude silně ovlivněn konceptem Prologue a jeho příchod se očekává v roce 2017. Rozhodnutí postavit Q6 jako čistý elektromobil souvisí s požadavkem USA, aby v roce 2025 bylo 15 % nově prodaných aut na elektřinu, proto čistě elektrických modelů bude podle Ruperta Stadlera přibývat.

Audi na konferenci také potvrdilo záměr vyrábět sportovnější verzi velkého SUV Q7 s označením Q8 a i v tomto případě vůz ponese stylistické rysy studie Prologue, jinými slovy právě tento koncept je jasným ukazatelem dalšího vývoje designu ingolstadtských vozů. .

Michal Fokt
Diskuze (1)
Avatar - Barry Lyndon
12. 3. 2015 15:04
100kWh už je slušná hodnota
problém je, že současné elektromobily hospodaří s energií cca stejně jako běžné automobily, které si ale mohou dovolit energií plýtvat dle libosti...

Narážím na to, že postavit dnešní analogii Tatry 77 s Cx na úrovni řekněme 0,14, pak by i při slušné cestovní rychlosti mohl být se 100kWh dojezd v dálničním provozu možná až 1000 km...