Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi: Hybrid ano, ale ne pro Q7. Hybridní Q5 do dvou let

Diskuze (42)
Audi mění plány ohledně hybridních verzí svých modelů. Původně se uvažovalo o výrobě Q7 Hybrid, která se měla představit na konci tohoto roku. Místo toho Audi chystá na rok 2010 Q5 Hybrid s modernějším typem pohonu, později přijde i hybridní A4 a A5.

Hybridní Q7 se zdála být takřka jasnou záležitostí. Před třemi roky se představila jako studie na frankfurtském autosalonu a loni byly zveřejněny technické údaje sériové verze. Pohonné ústrojí měl tvořit benzinový motor 3,6 FSI V6 o výkonu 206 kW a elektromotor o výkonu 37,5 kW. Q7 Hybrid byla plánována jako tzv. full-hybrid, tedy auto schopné i provozu čistě na elektrický pohon.

Audi se nakonec rozhodlo tento model nevyrábět. Důvodem jsou baterie – pro Q7 se uvažovalo o 288V Ni-MH akumulátoru, Audi už ale chce ve svých hybridních modelech používat modernější lithium-iontové baterie. Toto rozhodnutí znamená, že prvním hybridem se čtyřmi kruhy ve znaku bude model Q5. Změna koncepce by byla u Q7 příliš nákladná, proto se nakonec k zákazníkům nedostane. Výroba hybridů Audi by navíc měla být podstatně masovější záležitostí, než se původně předpokládalo.

Hybridní Q5 se začne prodávat nejdřív v roce 2010. Bližší specifikace zatím nejsou známy. Později se hybridní pohon představí také v modelech A4 a A5, které mají stejnou platformu jako Q5.

Diskuze (42)
3. 8. 2008 14:07
Re: Hybrid
Prius za 3 l v Česku je nesmysl - možná někde absolutně po rovinaté dálnici v horké Fransii rychlostí 80 km/h.
Hodně záleží na celkovém převýšení trasy.
Můj příklad:
- Z vesnice do centra Prahy: 3,8 l
- Cesta zpět na vesnici: 5,7 (je to od Vltavy k Říčanům mírné stoupnutí) - a taky hustší provoz byl.

3. 8. 2008 14:06
Re: Hybrid
Prius za 3 l v Česku je nesmysl - možná někde absolutně po rovinaté dálnici v horké Fransii rychlostí 80 km/h.
Hodně záleží na celkovém převýšení trasy.
Můj příklad:
- Z vesnice do centra Prahy: 3,8 l
- Cesta zpět na vesnici: 5,7 (je to od Vltavy k Říčanům mírné stoupnutí) - a taky hustší provoz byl.

3. 8. 2008 14:01
Re: Hybrid
6 a na dálnici 7 je nesmysl ! Moje zkušenost:
reálná spotřeba je opravdu vyšší, než ta papírová.
- Všední provoz v okolí Prahy a v Praze: 5,2 l.
- Víkend na Slapy: 5,4
- Z vesnice do centra Prahy: 3,8
- Cesta zpět na vesnici: 5,7
- Dálnice do Německa a zpět: šetrně: 5,1, nešetrně: 5,8 ... dosažené maximum: 6,1, nikdy víc.
3. 8. 2008 13:56
Re: Hybrid
Já mám hybrid (Prius) - a jsem spokojený.
Je to úplně normální auto, pouze neřadí rychlosti a neběží na volnoběh a málo žere, toť vše.

(A baterie pod podlážkou kufru zabírá jen ani ne 1/3 - zbytek je druhý zavazadlový prostor (teprve pod ním, v dalším patře, je rezerva) ). Prostoru je v Priusu spousty, nevýhodou je spíš o 40 kg (váha baterie) nižší nosnost. Ale zas to líp sedí, i s prázdným kufrem.

Mimochodem jsem loni četl, že výroba Priusů začala být už pro Toyotu zisková ...

A že ho nikdo nekupuje ? Jdi se na něj zeptat do Toyoty - čekací doba 4 měsíce, nestačí ho vyrábět, budou v USA na něj stavět další fabriku ...
Avatar - T613
1. 8. 2008 14:57
Re: ???
ne hybrid, ale corsa396