Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q8 půjde do výroby jako konkurent Range Roveru Sport

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 1. 5. 2013 • 07:54
23
45
Zobrazit náhledy (23)
Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi
Odpovědní zástupci značky Audi potvrdili záměr vyrábět obří SUV Q8. Čekejme ještě delší automobil, než je mastodont Q7, ale také zároveň o něco sportovnější.

Čtyřem kruhům leží v hlavě úspěch Range Roveru Sport, který se nedávno v New Yorku představil v nové podobě a už jej lze dokonce objednávat také v Česku. Britové mají jednu generaci náskok, Audi jej však hodlá rychle stáhnout. Vedení ingolstadtské automobilky chápe Q8 jako luxusní auto do lehkého terénu s lehce sportovním nádechem a chce oslovit i ty zákazníky, kteří chtějí A8 v kabátu SUV. Mohlo by se směle postavit úhlavnímu nepříteli z Mnichova, konkrétně BMW X6.

Wolfgang Dürheimer, současný šéf výzkumu a vývoje Audi, v rozhovoru pro britský Autocar řekl: „Můžeme jít ještě výše než jsme v případě Q7, tento segment stále roste. Audi má v současnosti největší SUV v koncernu a nevidím žádný důvod to měnit.“

Ano, Q8 má být delší než konkurence a vypadat trochu jako kupé. Pamatujete na koncept Crosslane z loňské Paříže? Ten byl sice jenom 4,21 metru dlouhý, takže náležel mezi malé crossovery, ale sériový model z něj určitě převezme nějaké stylistické prvky. Na to, zda bude mít jeden, či dva páry bočních dveří, si musíme ještě počkat, pravděpodobnější je na rozdíl od mnohem menší studie druhá varianta. Odnímatelná střecha samozřejmě padá, novinka bude měřit určitě přes 5,1 metru.

Konstrukční základ představuje delší varianta platformy MLB, kterou má koncern Volkswagen připraven také pro nástupce Q7, Cayenne a Touaregu, dostanou ji i SUV značek Bentley a Lamborghini.

Související články

Témata
3. 5. 2013 13:41
Re: wtf?
Vyrobit takový motor je totiž jen otázka složení dvou osmiválců... 8-s Kromě základních parametrů, což je model, který vytvoříš ani ne za pět minut, toho moc použít nemohli.

Tahle auta se staví odprostřed, tedy od motoru. Ne odzadu, což by znamenalo od převodovky.
Avatar - Hammunasakra
3. 5. 2013 01:08
Re: wtf?
Vy snad NEvíte jak vznikl W16 (nebo třeba W8) ;-)
PS: Ano ten NEsmysl že se auto stavělo "odzadu" ten je VŠEOBECNĚ ZNÁMÝ :-)
(i proto ta absurdní cena 60 milionů - nicméně "plánované cíle" byly dosaženy, tedy "víceméně" a o DOST později a DOST dráže než bylo v plánu = NEpřipomíná vám to něco? ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 5. 2013 01:05
Re: wtf?
Váš rádobyVWýsměch je těžce mimo - že to JE ("jen") složenina motorů sám dobře VÍTE
Avatar - white label
2. 5. 2013 21:20
Re: wtf?
"Svwařili" (s)prostě dvwě W8ičky z Passatu (B5/3BG) W8 (202kW/370Nm). >:D
Máš pravwdu, ale znáš přece tetu s citro(e)novou šálou..., udělal to koncern pod taktovwkou nenávwiděného Ferdinanda a tím pádem je vwymalovwáno... 8-s >:-[]
Hlavwní problém pro ni stejně není uspořádání vwálců (to je jen problém zástupný/záminka), ale fakt, že jde o koncernovwý motor/produkt. ;-)
2. 5. 2013 18:15
Re: wtf?
Z čehopak ten motor složili? V16 by se zásadně podepsal na karoserii Veyronu. Ani nevím, jestli ho vůbec někdo dal doprostřed. Kromě tedy formulí Auto Union z 30. let. Jsou to pořádné potvory. Vem si, že Veyron má pod 4,5 metru. Tedy se vší tou moderní technikou a luxusem je jen o pár desítek centimetrů delší než zmíněné formule Auto Union.
Články odjinud