Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 Spyder 5,2 V10 FSI na českém trhu za 4,2 milionu Kč

Ondřej Láník
Diskuze (110)
Český trh otevřených automobilů je bohatší o další dvoumístný kousek. Přichází desetiválcový Spyder od Audi.

Otevřená auta vždy představují v nabídce automobilek exkluzivní záležitost a není tedy divu, že se R8 Spyder zatím dodává jen s nejsilnějším motorem v nabídce – desetiválcem o objemu 5,2 litru s kompresním poměrem 12,5:1 a suchou klikovou skříní, jenž disponuje sympatickým výkonem 386 kW při působivých 8000 otáčkách. A jen na okraj, omezovač zasáhne až při 8700 min-1 (!).

Točivý moment vrcholí neméně chvályhodnou hodnotou 530 Nm při 6500 min-1. S tímto agregátem Spyder zvládne stovku za 4,1 sekundy, je tedy jen o dvě desetiny pomalejší než kupé. Rychlostí 200 km/h jede již za 12,7 s a maximální rychlost činí 313 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 14,9 l na 100 km se šestistupňovým manuálem a 13,9 l s R tronicem.

Když už jsme u těch čísel. Podle očekávání roadster trošku přibral, střecha a její mechanizmus sice váží jen 30 kg, celkově ale hmotnost auta vyskočila na 1720 kg, což je o metrák více, než váží výchozí kupé. Stažení nebo vytažení střechy je otázkou 19 sekund a je možné až do rychlosti 50 km/h. Ve složeném stavu je schována pod krytem z karbonu. Roadster má hmotu mezi přední a zadní nápravu rozdělenu v poměru 43:57 a samozřejmostí je pohon všech kol, obutých do 19" pneumatik 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. V nabídce jsou ale i obří kola s pneumatikami o rozměru 305/30. Standardem jsou vrtané přední kotouče s osmi pístky a zadní se čtyřmi, za příplatek lze pořídit i keramické kotouče. V základní výbavě je i adaptivní podvozek se systémem nastavitelných tlumičů Audi magnetic ride.

Co se vzhledu samotného týče, příbuznost s kupé je neoddiskutovatelná, kvůli odstranění střechy ale došlo k úpravě krytu motoru a vůz přišel také o charakteristickou, barevně odlišenou „čepel“ sideblade na bocích. Kožená sedadla v kabině mají speciální pigment, jenž dokáže na slunci snížit povrchovou teplotu sedadel až o 20 stupňů.

Na českém trhu se začal Spyder prodávat za 4.199.400,-Kč, příplatek proti kupé činí asi 350 tisíc korun. Pokud bude chtít zájemce vyměnit manuální řazení za samočinnou převodovku R Tronic, je třeba připlatit dalších 177 tisíc korun.

Seznam příplatkové výbavy má "jen" sedm stran. Vyčnívají zejména keramické brzdy za necelých 260 tisíc korun, Paket Carbon Audi exclusive (přední spoiler a zadní difuzor z karbonu) za 238 tisíc korun, vnější zpětná zrcátka v provedení z karbonu za 41 tisíc korun, bohatou škálu kožených potahů sedadel lze rozšířit o strop čalouněný Alcantarou (58 tisíc) nebo kůží Nappa (66 tisíc). Skořepinová sedadla v provedení z černé kůže Nappa s vyraženým nápisem R8 a manuálním nastavováním přijdou na 84 tisíc korun.

Audi R8 Spyder na českém trhu
ZnačkaAudiAudiAudi
ModelR8 SpyderR8R8
Motor5,2 V10 FSI5,2 V10 FSI4,2 V8 FSI
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]520452044163
Válce/ventily10/410/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/8000386/8000309/7800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]530/6500530/6500430/4500-6000
Max. rychlost [km/h]313316301
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,13,94,6
Komb. spotřeba [l/100 km]14,914,713,9
Poh. hmotnost [kg]172016201560
Cena [Kč]4.199.400,-3.846.000,-2.895.000,-

Výroba probíhá v závodě v Neckarsulmu.

Ondřej Láník
Diskuze (110)
10. 6. 2010 16:59
Re: Poklona
Já tedy značky jako Ferrari, Lamborghini, Aston Martin za hvězdné nebe považuji. A právě s modely těchto značek bývá R8 srovnávána.
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2010 11:04
Re: odpolední chvilka poezie
Tak to je strašný horko v lehátku, vytáhnu líně kor ko vou zátku... >:D >:-[]
Avatar - Pierro
10. 6. 2010 09:23
Re: To auto je proste master-G*A*Y-LORD Deluxe
božíčku.... :-O
Avatar - Pierro
10. 6. 2010 09:21
Re: To auto je proste master-G*A*Y-LORD Deluxe
čoveče šnicle ty máš s těma metrošema nějakej problém. stejně jako s tranďákama z Thajska. Pak se tě tedy zeptám na rovinu - nejseš si jistej v kramflecích se svojí seksuální orientací anebo prostě nemáš rád metroseksuální celebryty?? Ať tak či onak tohle téma na auto.cz nepatří. od toho jsou tu jíné blogy, kde se ti určitě někdo bude minimálně verbálně věnovat.tady byla řeč imho o R8 a ty tu cosi krafeš o nějakejch lejdybojích (co to vlastně je??)
Avatar - Pierro
10. 6. 2010 09:07
Re: DÉMANT 8
ale bryléééééé není o opalování... na sluníčku by zesmrádnul.... ;-)