Audi R8 Spyder 5,2 V10 FSI na českém trhu za 4,2 milionu Kč
Otevřená auta vždy představují v nabídce automobilek exkluzivní záležitost a není tedy divu, že se R8 Spyder zatím dodává jen s nejsilnějším motorem v nabídce – desetiválcem o objemu 5,2 litru s kompresním poměrem 12,5:1 a suchou klikovou skříní, jenž disponuje sympatickým výkonem 386 kW při působivých 8000 otáčkách. A jen na okraj, omezovač zasáhne až při 8700 min-1 (!).
Točivý moment vrcholí neméně chvályhodnou hodnotou 530 Nm při 6500 min-1. S tímto agregátem Spyder zvládne stovku za 4,1 sekundy, je tedy jen o dvě desetiny pomalejší než kupé. Rychlostí 200 km/h jede již za 12,7 s a maximální rychlost činí 313 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 14,9 l na 100 km se šestistupňovým manuálem a 13,9 l s R tronicem.
Když už jsme u těch čísel. Podle očekávání roadster trošku přibral, střecha a její mechanizmus sice váží jen 30 kg, celkově ale hmotnost auta vyskočila na 1720 kg, což je o metrák více, než váží výchozí kupé. Stažení nebo vytažení střechy je otázkou 19 sekund a je možné až do rychlosti 50 km/h. Ve složeném stavu je schována pod krytem z karbonu. Roadster má hmotu mezi přední a zadní nápravu rozdělenu v poměru 43:57 a samozřejmostí je pohon všech kol, obutých do 19" pneumatik 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. V nabídce jsou ale i obří kola s pneumatikami o rozměru 305/30. Standardem jsou vrtané přední kotouče s osmi pístky a zadní se čtyřmi, za příplatek lze pořídit i keramické kotouče. V základní výbavě je i adaptivní podvozek se systémem nastavitelných tlumičů Audi magnetic ride.
Co se vzhledu samotného týče, příbuznost s kupé je neoddiskutovatelná, kvůli odstranění střechy ale došlo k úpravě krytu motoru a vůz přišel také o charakteristickou, barevně odlišenou „čepel“ sideblade na bocích. Kožená sedadla v kabině mají speciální pigment, jenž dokáže na slunci snížit povrchovou teplotu sedadel až o 20 stupňů.
Na českém trhu se začal Spyder prodávat za 4.199.400,-Kč, příplatek proti kupé činí asi 350 tisíc korun. Pokud bude chtít zájemce vyměnit manuální řazení za samočinnou převodovku R Tronic, je třeba připlatit dalších 177 tisíc korun.
Seznam příplatkové výbavy má "jen" sedm stran. Vyčnívají zejména keramické brzdy za necelých 260 tisíc korun, Paket Carbon Audi exclusive (přední spoiler a zadní difuzor z karbonu) za 238 tisíc korun, vnější zpětná zrcátka v provedení z karbonu za 41 tisíc korun, bohatou škálu kožených potahů sedadel lze rozšířit o strop čalouněný Alcantarou (58 tisíc) nebo kůží Nappa (66 tisíc). Skořepinová sedadla v provedení z černé kůže Nappa s vyraženým nápisem R8 a manuálním nastavováním přijdou na 84 tisíc korun.
Audi R8 Spyder na českém trhu | |||
Značka | Audi | Audi | Audi |
Model | R8 Spyder | R8 | R8 |
Motor | 5,2 V10 FSI | 5,2 V10 FSI | 4,2 V8 FSI |
Převodovka | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 5204 | 5204 | 4163 |
Válce/ventily | 10/4 | 10/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 386/8000 | 386/8000 | 309/7800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 530/6500 | 530/6500 | 430/4500-6000 |
Max. rychlost [km/h] | 313 | 316 | 301 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,1 | 3,9 | 4,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 14,9 | 14,7 | 13,9 |
Poh. hmotnost [kg] | 1720 | 1620 | 1560 |
Cena [Kč] | 4.199.400,- | 3.846.000,- | 2.895.000,- |
Výroba probíhá v závodě v Neckarsulmu.