Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 Spyder: V10 quattro jinak – bez střechy

Diskuze (29)
Audi představuje další model, který nemá přímého předchůdce. Jedná se o R8 Spyder, který se pustí do přímé konfrontace s Lamborghini Gallardo a spiderem od Ferrari. Standardem na rozdíl od kupé R8 je motor V10 FSI.

Otevřená auta vždy představují v nabídce automobilek exkluzivní záležitost a není tedy divu, že se R8 Spyder představuje s nejsilnějším motorem v nabídce – desetiválcem o objemu 5,2 litru s kompresním poměrem 12,5:1 a suchou klikovou skříní, jenž disponuje sympatickým výkonem 386 kW při působivých 8000 otáčkách. A jen na okraj, omezovač zasáhne až při 8700 min-1 (!). Točivý moment vrcholí neméně chvályhodnou hodnotou 530 Nm při 6500 min-1. S tímto agregátem Spyder zvládne stovku za 4,1 sekundy, je tedy jen o dvě desetiny pomalejší než kupé. Rychlostí 200 km/h jede již za 12,7 s a maximální rychlost činí 313 km/h. Kombinovaná spotřeba prý bude 14,9 l na 100 km se šestistupňovým manuálem a 13,9 l s R tronicem.

Když už jsme u těch čísel. Podle očekávání roadster trošku přibral, střecha a její mechanizmus sice váží jen 30 kg, celkově ale hmotnost auta vyskočila na 1720 kg, což je o metrák více, než váží výchozí kupé. Stažení nebo vytažení střechy je otázkou 19 sekund a je možné až do rychlosti 50 km/h. Ve složeném stavu je schována pod krytem z karbonu. Roadster má hmotu mezi přední a zadní nápravu rozdělenu v poměru 43:57 a samozřejmostí je pohon všech kol, obutých do 19" pneumatik 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. V nabídce jsou ale i obří kola s pneumatikami o rozměru 305/30. Standardem jsou vrtané přední kotouče s osmi pístky a zadní se čtyřmi, za příplatek lze pořídit i keramické kotouče. V základní výbavě je i adaptivní podvozek se systémem nastavitelných tlumičů Audi magnetic ride.

Co se vzhledu samotného týče, příbuznost s kupé je neoddiskutovatelná, kvůli odstranění střechy ale došlo k úpravě krytu motoru a vůz přišel také o charakteristickou, barevně odlišenou „čepel“ sideblade na bocích. Kožená sedadla v kabině mají speciální pigment, jenž dokáže na slunci snížit povrchovou teplotu sedadel až o 20 stupňů.

Prodej vozu v Německu bude zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku a to za ceny začínající na částce 156.400 Euro, další země přijdou na řadu vzápětí. Příplatek za otevřenou karoserii činí necelých 7 tisíc Euro, kupé R8 V10 s převodovkou R tronic stojí 149.800 Euro. Výroba bude probíhat v závodě v Neckarsulmu.

Audi R8 Spyder - srovnání s italskými konkurenty
ZnačkaAudiLamborghiniFerrari
ModelR8 SpyderLP560-4 SpyderF430 Spider
Motor5,2 V10 FSI5,2 V10 FSI4,3 V8
PřevodovkaS tronic (6°)man. (6°)/sek. (6°)F1 Superfast (6°)
Zdvihový objem [cm3]520452044308
Válce/ventily10/410/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/8000412/8000375/8500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]530/6500540/6500470/5250
Max. rychlost [km/h]313324315
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,14,03,7
Komb. spotřeba [l/100 km]14,914,8/13,815,7
Poh. hmotnost [kg]172015501330

Diskuze (29)
Avatar - white label
30. 9. 2009 08:24
Re: Jiste
To máme vlastně docela podobné, já jezdím taky do práce (za) 21ičkou...svou sekretářkou... ;-) >:-[]
30. 9. 2009 00:03
Re: Jiste
A do prace jezdim - 21kou nebo jaka to byla linka ;-)
Avatar - white label
29. 9. 2009 18:47
Re: Jiste
No vidíš, jak rychle se "učíš"...! ;-)
A aspoň už vím, kde děláš... >:-[]
29. 9. 2009 18:41
Re: Jiste
Chlapci mam dnes po prisernem dnu v kolbence velmi smirlivou - tak nam to ulehcim - "Nemam rad Audi" :-)

Avatar - white label
29. 9. 2009 18:02
Re: Jiste
Pokud vím, tak Ricardo nepsal nic přímo ve smyslu "držet hubu".
Psal: "...pak jsou nějaké odsudky typu "VW za cenu 911" úplně irelevantní"
A s tím souhlasím. Pokud na něco nejen "nemám" ale navíc s tím ani nemám žádnou "osobní" zkušenost, potom jsou takovéto jednostranně odsuzující závěry spíš "trapné"... V takovém případě bych se raději omezil pouze na hodnocení líbí/nelíbí, případně stručné a "výstižné": "Nemám rád Audi..."
Pokud by Ricardo napsal: "Nemáš na to, tak drž hubu" byl by "mimo" naopak on, ale nic podobného se přece nestalo...

Něco si "jen" vyzkoušet má přidanou hodnotu mé vlastní zkušenosti...na základě které se pak mohu vyjadřovat mnohem konkrétněji, než jen např. líbí/nelíbí, nebo jen nemám rád...
A co někoho donutí jít si koupit cokoli na světě?
Např. přihazovat (na aukci) za "obnošené kalhotky od Madonny"?
Koupit si proti tomu např. R8 mi přijde podstatně racionálnější...

Navíc zákazníci R8 určitě netrpí tvými "dětinskými" předsudky ohledně Audi...a většina z nich si R8 určitě nejdřív pořádně vyzkoušela... - chápeš? ;-)