Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi R8
Audi R8
Audi R8
Audi R8
57 Fotogalerie

Audi R8 Spyder: V10 quattro jinak – bez střechy

Audi představuje další model, který nemá přímého předchůdce. Jedná se o R8 Spyder, který se pustí do přímé konfrontace s Lamborghini Gallardo a spiderem od Ferrari. Standardem na rozdíl od kupé R8 je motor V10 FSI.

Otevřená auta vždy představují v nabídce automobilek exkluzivní záležitost a není tedy divu, že se R8 Spyder představuje s nejsilnějším motorem v nabídce – desetiválcem o objemu 5,2 litru s kompresním poměrem 12,5:1 a suchou klikovou skříní, jenž disponuje sympatickým výkonem 386 kW při působivých 8000 otáčkách. A jen na okraj, omezovač zasáhne až při 8700 min-1 (!). Točivý moment vrcholí neméně chvályhodnou hodnotou 530 Nm při 6500 min-1. S tímto agregátem Spyder zvládne stovku za 4,1 sekundy, je tedy jen o dvě desetiny pomalejší než kupé. Rychlostí 200 km/h jede již za 12,7 s a maximální rychlost činí 313 km/h. Kombinovaná spotřeba prý bude 14,9 l na 100 km se šestistupňovým manuálem a 13,9 l s R tronicem.

Když už jsme u těch čísel. Podle očekávání roadster trošku přibral, střecha a její mechanizmus sice váží jen 30 kg, celkově ale hmotnost auta vyskočila na 1720 kg, což je o metrák více, než váží výchozí kupé. Stažení nebo vytažení střechy je otázkou 19 sekund a je možné až do rychlosti 50 km/h. Ve složeném stavu je schována pod krytem z karbonu. Roadster má hmotu mezi přední a zadní nápravu rozdělenu v poměru 43:57 a samozřejmostí je pohon všech kol, obutých do 19" pneumatik 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. V nabídce jsou ale i obří kola s pneumatikami o rozměru 305/30. Standardem jsou vrtané přední kotouče s osmi pístky a zadní se čtyřmi, za příplatek lze pořídit i keramické kotouče. V základní výbavě je i adaptivní podvozek se systémem nastavitelných tlumičů Audi magnetic ride.

Co se vzhledu samotného týče, příbuznost s kupé je neoddiskutovatelná, kvůli odstranění střechy ale došlo k úpravě krytu motoru a vůz přišel také o charakteristickou, barevně odlišenou „čepel“ sideblade na bocích. Kožená sedadla v kabině mají speciální pigment, jenž dokáže na slunci snížit povrchovou teplotu sedadel až o 20 stupňů.

Prodej vozu v Německu bude zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku a to za ceny začínající na částce 156.400 Euro, další země přijdou na řadu vzápětí. Příplatek za otevřenou karoserii činí necelých 7 tisíc Euro, kupé R8 V10 s převodovkou R tronic stojí 149.800 Euro. Výroba bude probíhat v závodě v Neckarsulmu.

Audi R8 Spyder - srovnání s italskými konkurenty
ZnačkaAudiLamborghiniFerrari
ModelR8 SpyderLP560-4 SpyderF430 Spider
Motor5,2 V10 FSI5,2 V10 FSI4,3 V8
PřevodovkaS tronic (6°)man. (6°)/sek. (6°)F1 Superfast (6°)
Zdvihový objem [cm3]520452044308
Válce/ventily10/410/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/8000412/8000375/8500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]530/6500540/6500470/5250
Max. rychlost [km/h]313324315
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,14,03,7
Komb. spotřeba [l/100 km]14,914,8/13,815,7
Poh. hmotnost [kg]172015501330