RS 7 se podrobila podobným úpravám jako její slabší sourozenci, kteří byli odhaleni před necelými dvěma týdny a naživo k vidění na autosalonu v Lipsku. Modifikace přišly beztak velmi záhy, nezapomínejme na to, že ostrá varianta se představila poprvé teprve loni v lednu v Detroitu! Jsou spíše kosmetického rázu a abychom je našli, musíme si takřka vzít lupu.
Typická „single frame“ maska chladiče s voštinovou mřížkou dostala ostřejší rohy. Nejvýznamnější znak novinky představují ovšem užší přední světla, pásky z diod mohou nahradit nové příplatkové Matrix LED, ale oproti A7 a S7 tmavší. Vstupy vzduchu zůstaly prakticky stejné, stejně jako mlhovky i nápis „quattro“. Faceliftované provedení poznáme i zezadu podle odlišné grafiky koncových světel. Místo chromu může být exteriér zdoben matným hliníkem, karbonem nebo lesklou černí. Je libo novou RS 7 v bílé Glacier, černé Mythos, modré Sepang, či stříbrné Floret? Račte si vybrat! Uvnitř dostala nové přístroje a ovládání ventilace, řadicí páčky osmistupňového tiptronicu pod volantem jsou ergonomičtější . Většinu funkcí auta lze volit přes aktualizované rozhraní MMI s dotykovou plochou. Nechybí ani rychlé internetové připojení 4G LTE, samozřejmě standardní navigace, audio od dánských Bang & Olufsen, ani řada moderních asistenčních systémů.
Pod kapotou burácí stále tentýž vidlicový osmiválec 4.0 TFSI se dvěma turbodmychadly. Jeho 412 kW (560 koní) a hlavně 700 N.m autu stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s. Hodnoty výkonu a točivého momentu se tedy nezvýšily, nebylo ani třeba. I maximální rychlost je takřka supersportovní, pokud si klient připlatí za deaktivaci omezovače, rozjede se v Německu až na 305 km/h. Jinak je standardem místo obligátních 250 km/h o třicet více. Díky vypínání válců přitom RS 7 spálí v kombinaci jen 9,5 l benzinu na každých 100 km. Samozřejmě normovaných, třístovka udělá v nádrži mnohem větší vír. RS 7 má pochopitelně i nadále stálý pohon všech kol quattro, sportovní diferenciál, který zlepšuje trakci, najdeme mezi mnoha „extras“.
Adaptivní podvozek se vzduchovým odpružením se při vyšších rychlostech sám sníží o 20 mm. Ještě sportovnější je varianta RS s tlumiči Dynamic Ride Control. Šasi má rozvor 2915 mm přední kola jsou od sebe vzdálena 1634 mm, zadní 1625 mm. V základu vůz jezdí na kovaných dvacetipalcových, je možné dále připlatit za jednadvacítky, dokonce ve třech barevných provedeních. Pod nimi se mohou skrývat místo ocelových kotoučů karbon-keramické, opět za nějaký ten tučný balík peněz navíc. Více odčerpá z konta i řízení s proměnným účinkem posilovače. Ač RS 7 (oficiálně s mezerou) patří do vyšší střední třídy, jeho délka atakuje pětimetrovou hranici, ostrý „sportback“ měří 5012 mm, je 1911 mm široký (se zrcátky dokonce úctyhodných 2139 mm) a jen 1419 mm vysoký.
Prodej nové RS 7 odstartuje až ve třetím čtvrtletí letošního roku. Německá základní cena startuje na částce 113 tisíc eur (3,1 milionu korun).