Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 7 Sportback: Zbraň na M6 Gran Coupe

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 1. 2013 • 14:00
18
32
Zobrazit náhledy (18)
Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback
Audi připravilo pro Detroit nejostřejší verzi svého Sportbacku A7 s logickým označením RS 7. Má se konkurence z Mnichova a Untertürkheimu bát?

Ani úhlavní nepřátelé s modrobílým logem a trojcípou hvězdou nespí, ale Audi si proti nim přichystalo účinnou zbraň. RS 7 Sportback je poháněn vidlicovým osmiválcem 4,0 TFSI s dvojicí turbodmychadel o výkonu 412 kW (560 k) v rozmezí 5700-6700 min-1. Dvojice turbodmychadel typu twin-scroll vytváří maximální plnicí tlak až 1,2 baru, Mezichladič je umístěn uprostřed mezi válci. RS 7 je také vybaveno tlačítkem, které přepne klapku ve výfukovém systému.

Točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm/1750-5500 min-1 a přenáší se na všechna kola pomocí osmistupňové převodovky Tiptronic. Volba jednotlivých rychlostí je možná pomocí pádel pod volantem, či tradiční páky samočinného ústrojí. Řidič má k dispozici i sportovní režim S. Pohon obou náprav je vybaven centrální uzávěrkou diferenciálu, točivý moment se přenáší dle potřeby, v základu je rozdělován v poměru 60:40. Za příplatek se dodává ještě zadní sportovní diferenciál.

Pětidveřový RS 7 Sportback vystřelí z klidu na 100 km/h za 3,9 s. Standardně jede kdysi dávno domluvenou dvěstěpadesátkou, při koupi dynamického balíčku omezovač ovšem zasáhne až při 280 km/h. Komu by to nestačilo, může zvolit jeho dražší verzi a prohánět se po německých dálnicích v levém pruhu až 305 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 9,8 l benzinu na 100 km, ano, i tohle auto je totiž standardně vybaveno start-stopem. Kromě něj nepostrádá ani vypínání poloviny válců.

Audi RS7 Sportback – srovnání s konkurencí
ZnačkaAudiBMWMercedes-Benz
ModelRS 7 SportbackM6 Gran CoupéCLS 63 AMG 4Matic S
Motor4,0 TFSI4,4 V85,5 V8
Převodovka8A7DS7A
Zdvihový objem [cm3]399343955641
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]412/5700-6700412/6000-7000430/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]700/1750-5000680/1500-5750800/1700-5000
Max. rychlost [km/h]250 (280, 305)305250
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,94,23,6
Komb. spotřeba [l/100 km]9,89,910,3

Optimální komfort zajišťuje adaptivní vzduchové odpružení, které umí snížit světlost až o 20 mm a řidič jej může přepínat dle potřeby také manuálně. Jako alternativu dodává automobilka sportovní zavěšení DRC s ocelovými pružinami a ve třech polohách nastavitelnými tlumiči. RS 7 Sportback jezdí na dvacetipalcových litých kolech, v nabídce jsou rovněž o palec větší. Za nimi najdeme čtveřici větraných kotoučů, vpředu o průměru 390 mm a s šestipístkovými černými, případně červenými třmeny. Kdo touží po něčem lepším, vybere si karbon-keramické s průměrem 420 mm. ESC má sportovní režim a je plně vypínatelné.

Zvenčí se ostré RS 7 liší od svých krotších sourozenců černou mřížkou chladiče a sportovním předním nárazníkem s patřičně dimenzovanými vstupy vzduchu. Vzadu najdeme pro řadu A7 typický elektrický výsuvný spoiler, navíc i difuzor a dvě oválné koncovky výfuku. Laků je k dispozici celkem deset včetně šedé Nardo a matné šedi Daytona. Individualizaci se meze nekladou ani zde: zákazník může zvolit také doplňky v matném hliníku, nebo karbonu. Další možnost představují zpětná zrcátka z uhlíkových kompozitů a přední diodová optika. Objem zavazadelníku ve splývavé zádi se oproti běžným A7 nezměnil, pojme 535 l, po sklopení zadní lavice pak 1390 l bagáže.

Interiér je laděn rovněž sportovně, o čemž svědčí jak přístroje, tak i zploštělý tříramenný volant, nechybí ukazatel plnicího tlaku, teploměr oleje, ani stopky. Pedály a některé ovladače pokrývá hliník, interiér zdobí také karbon. Sportovní přední sedačky jsou čalouněny kombinací kůže a Alcantary, v nabídce příplatků je černá a stříbrná kůže, případně elektrické ovládání s pamětí.

A standardní výbava? V té hledejme například xenonová světla, třízónovou klimatizaci, kontrolu tlaku v pneumatikách, automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat, základní firemní audio a navigaci MMI plus s Bluetooth. Za head-up displej, noční vidění a špičkovou soustavu dánských Bang & Olufsen je nutné opět zaplatit navíc.

Audi RS7 Sportback má za sebou světovou premiéru na detroitské NAIAS. Ceny zatím zůstávají v tajnosti, stejně jako přesné datum příchodu na evropské trhy.

Témata
18. 1. 2013 00:18
Re: Dokonalost
Tak to myslíme všichni to samé. Patří to k sobě. Naštěstí je to za příplatek. ;-) V obou provedeních. Základ to nemá vůbec.
Avatar - white label
16. 1. 2013 15:53
Re: Ikdyž
Jo, aktuálně mi od Audi dává největší smysl (i s ohledem k ceně a provoz. nákl.) A6 Allroad V6 BiTDI.
Avatar - white label
16. 1. 2013 15:50
Re: Dokonalost
Ten rámeček naštěstí patří k tomu nápisu, nebude nápis, nebude ani rámeček... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
16. 1. 2013 13:35
Re: Dokonalost
Ano ten rám(eček) kolem. V kovovém provedení je to ohyzdnost. [odkaz] [odkaz]
15. 1. 2013 23:51
Re: Dokonalost
Myslíš ten orámečkovaný nápis quattro, ne? To je jedno a to samé, patří k sobě. A k tomu ještě ty dva po stranách. Nebo myslíš střed "lízátka"?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku