Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 7 Sportback: Zbraň na M6 Gran Coupe

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Audi připravilo pro Detroit nejostřejší verzi svého Sportbacku A7 s logickým označením RS 7. Má se konkurence z Mnichova a Untertürkheimu bát?

Ani úhlavní nepřátelé s modrobílým logem a trojcípou hvězdou nespí, ale Audi si proti nim přichystalo účinnou zbraň. RS 7 Sportback je poháněn vidlicovým osmiválcem 4,0 TFSI s dvojicí turbodmychadel o výkonu 412 kW (560 k) v rozmezí 5700-6700 min-1. Dvojice turbodmychadel typu twin-scroll vytváří maximální plnicí tlak až 1,2 baru, Mezichladič je umístěn uprostřed mezi válci. RS 7 je také vybaveno tlačítkem, které přepne klapku ve výfukovém systému.

Točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm/1750-5500 min-1 a přenáší se na všechna kola pomocí osmistupňové převodovky Tiptronic. Volba jednotlivých rychlostí je možná pomocí pádel pod volantem, či tradiční páky samočinného ústrojí. Řidič má k dispozici i sportovní režim S. Pohon obou náprav je vybaven centrální uzávěrkou diferenciálu, točivý moment se přenáší dle potřeby, v základu je rozdělován v poměru 60:40. Za příplatek se dodává ještě zadní sportovní diferenciál.

Pětidveřový RS 7 Sportback vystřelí z klidu na 100 km/h za 3,9 s. Standardně jede kdysi dávno domluvenou dvěstěpadesátkou, při koupi dynamického balíčku omezovač ovšem zasáhne až při 280 km/h. Komu by to nestačilo, může zvolit jeho dražší verzi a prohánět se po německých dálnicích v levém pruhu až 305 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 9,8 l benzinu na 100 km, ano, i tohle auto je totiž standardně vybaveno start-stopem. Kromě něj nepostrádá ani vypínání poloviny válců.

Audi RS7 Sportback – srovnání s konkurencí
ZnačkaAudiBMWMercedes-Benz
ModelRS 7 SportbackM6 Gran CoupéCLS 63 AMG 4Matic S
Motor4,0 TFSI4,4 V85,5 V8
Převodovka8A7DS7A
Zdvihový objem [cm3]399343955641
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]412/5700-6700412/6000-7000430/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]700/1750-5000680/1500-5750800/1700-5000
Max. rychlost [km/h]250 (280, 305)305250
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,94,23,6
Komb. spotřeba [l/100 km]9,89,910,3

Optimální komfort zajišťuje adaptivní vzduchové odpružení, které umí snížit světlost až o 20 mm a řidič jej může přepínat dle potřeby také manuálně. Jako alternativu dodává automobilka sportovní zavěšení DRC s ocelovými pružinami a ve třech polohách nastavitelnými tlumiči. RS 7 Sportback jezdí na dvacetipalcových litých kolech, v nabídce jsou rovněž o palec větší. Za nimi najdeme čtveřici větraných kotoučů, vpředu o průměru 390 mm a s šestipístkovými černými, případně červenými třmeny. Kdo touží po něčem lepším, vybere si karbon-keramické s průměrem 420 mm. ESC má sportovní režim a je plně vypínatelné.

Zvenčí se ostré RS 7 liší od svých krotších sourozenců černou mřížkou chladiče a sportovním předním nárazníkem s patřičně dimenzovanými vstupy vzduchu. Vzadu najdeme pro řadu A7 typický elektrický výsuvný spoiler, navíc i difuzor a dvě oválné koncovky výfuku. Laků je k dispozici celkem deset včetně šedé Nardo a matné šedi Daytona. Individualizaci se meze nekladou ani zde: zákazník může zvolit také doplňky v matném hliníku, nebo karbonu. Další možnost představují zpětná zrcátka z uhlíkových kompozitů a přední diodová optika. Objem zavazadelníku ve splývavé zádi se oproti běžným A7 nezměnil, pojme 535 l, po sklopení zadní lavice pak 1390 l bagáže.

Interiér je laděn rovněž sportovně, o čemž svědčí jak přístroje, tak i zploštělý tříramenný volant, nechybí ukazatel plnicího tlaku, teploměr oleje, ani stopky. Pedály a některé ovladače pokrývá hliník, interiér zdobí také karbon. Sportovní přední sedačky jsou čalouněny kombinací kůže a Alcantary, v nabídce příplatků je černá a stříbrná kůže, případně elektrické ovládání s pamětí.

A standardní výbava? V té hledejme například xenonová světla, třízónovou klimatizaci, kontrolu tlaku v pneumatikách, automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat, základní firemní audio a navigaci MMI plus s Bluetooth. Za head-up displej, noční vidění a špičkovou soustavu dánských Bang & Olufsen je nutné opět zaplatit navíc.

Audi RS7 Sportback má za sebou světovou premiéru na detroitské NAIAS. Ceny zatím zůstávají v tajnosti, stejně jako přesné datum příchodu na evropské trhy.

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
18. 1. 2013 00:18
Re: Dokonalost
Tak to myslíme všichni to samé. Patří to k sobě. Naštěstí je to za příplatek. ;-) V obou provedeních. Základ to nemá vůbec.
Avatar - white label
16. 1. 2013 15:53
Re: Ikdyž
Jo, aktuálně mi od Audi dává největší smysl (i s ohledem k ceně a provoz. nákl.) A6 Allroad V6 BiTDI.
Avatar - white label
16. 1. 2013 15:50
Re: Dokonalost
Ten rámeček naštěstí patří k tomu nápisu, nebude nápis, nebude ani rámeček... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
16. 1. 2013 13:35
Re: Dokonalost
Ano ten rám(eček) kolem. V kovovém provedení je to ohyzdnost. [odkaz] [odkaz]
15. 1. 2013 23:51
Re: Dokonalost
Myslíš ten orámečkovaný nápis quattro, ne? To je jedno a to samé, patří k sobě. A k tomu ještě ty dva po stranách. Nebo myslíš střed "lízátka"?