Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS Q3: Nejostřejší Q3 na nových fotkách a s českou cenou

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 9. 2013
39
8
Zobrazit náhledy (39)
Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3
Automobilka Audi nám naservírovala novou várku fotek svého nabroušeného crossoveru Q3 s přídomkem RS, také z akce Land of quattro Alpen Tour. Známe i cenu!

Audi RS Q3 bylo odhaleno krátce před autosalonem v Ženevě a koncept se představil loni v Pekingu. Redakce Auto.cz dokonce jezdila v létě 2011 s prototypem. Teprve nyní se však nejostřejší Q3 začíná prodávat. V základu nemá černé oplastování blatníků a na karoserii přibylo matného hliníku. Na střeše se nacházejí nosiče, které koncept neměl, a pod kapotou turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec.

Z objemu 2480 cm3 poskytuje 228 kW (310 k)/5200-6700 min-1. Agregát vychází z RS3 Sportback a TT RS. Maximálních 420 N.m točivého momentu, který je k dispozici v širokém rozmezí 1500-5200 min-1, přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic na obě nápravy. Lze řadit i manuálně, buď pádly nebo voličem. Pro samočinný mód je k dispozici také sportovní režim. Auto váží 1730 kg, i přesto dokáže sprintovat z klidu na 100 km/h během 5,5 s. Maximální rychlost vrcholí tradičně elektronicky omezenými 250 km/h. Kombinovaná spotřeba benzinu činí 8,8 l/100 km.

RS Q3 je oproti běžným vozům této řady o 25 mm delší, měří 4410 mm. O stejných 25 mm se ostré SUV přiblížilo směrem k asfaltu. Může jezdit na litých kolech o velikosti 19 či 20 palců. Vzadu zůstala jediná koncovka výfuku místo dvou. Posílené jsou brzdy, přední vrtané kotouče mají průměr 365 mm a osmipístkové, černě lakované třmeny. Stabilizace nepostrádá sportovní mód a je plně vypínatelná. RS Q3 má elektromechanický posilovač řízení i parkovací brzdu, také asistent pro rozjezdy do kopce je standardem. Optimální trakci při akceleraci na rovinkách zlepšuje launch control. Laků karoserie je na výběr několik, například matná šedá Daytona nebo výrazná žlutá Imola.

A interiér? Uvnitř najdeme třeba nezbytný tříramenný sportovní volant se zploštělou spodní částí, hliníkové pedály a anatomické sedačky čalouněné kombinací kůží a Alcantary. Informační systém MMI dostal specifické funkce vzhledem k zaměření vozu (teploměr oleje, stopky, plnicí tlak turbodmychadla). Standardem je automatický parkovací asistent, audio s deseti reproduktory, xenonové světlomety a diodová zadní světla. Zavazadelník pojme 356 l zbytečností, dá se rozšířit až na 1261 l. Náročnější zákazník může zvolit hliníkový nebo karbonový dekor interiéru, standardní je v klavírním laku. V příplatcích nechybí černé lakování vnějších částí karoserie, kůže Nappa v několika provedeních, navigace, Bluetooth a WLAN hotspot pro bezdrátové spojení, ani špičkový zvukový systém Bose, tentokrát se čtrnácti reproduktory. Seznam prvků, kterými lze auto zušlechtit, je však mnohem delší, obsahuje například i tažné zařízení.

V Německu se prodává za 54.600 eur (těsně přes 1,4 milionu korun), česká cena 1.410.000 Kč je jen o málo vyšší. Třeba takoví Američané si musí počkat, pokud k nim přijde, Q3 se zde totiž nenabízí vůbec.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Nevypadá špatně...
white label
| 30. 9. 2013
Jj a nejen jim. Podobným odstínem šedé pokazíš jen málokteré auto, muselo by být hodně malé a celkově dost nevýrazné.
Q3 A Q5 se mi vždy líbily a tohle není výjmka
webpaja
| 30. 9. 2013
Pravdu má, Q3 je slabší soudek, kvůli zadku...
Nevypadá špatně...
webpaja
| 30. 9. 2013
Tahle technicistní šedá sluší všem audinám :-)
Avatar - flyboyeda
Q3 A Q5 se mi vždy líbily a tohle není výjmka
flyboyeda
| 29. 9. 2013
Z jaké planety pocházíš?
Avatar - Dzakobo
Q3 A Q5 se mi vždy líbily a tohle není výjmka
Dzakobo
| 29. 9. 2013
Q3 má nedůstojně sešikmené víko 5. dveří, být to jako u X1, tak je to z boku ideál. Ale takhle o trochu snížený podvozek vypadá o moc lépe, podvědomě už si jej nebudeme asociovat jako německou obdobu Lady Nivy >:D >:D