Audi S1 Hoonitron bude mít premiéru v Laguně Seca. Co bude se speciálem po Electrikhaně?
Stroj inspirovaný legendárním Audi S1 Quattro se již brzy ukáže naživo.
Jen pro připomenutí - po dlouhodobých spolupracích se Subaru a Fordem se Ken Block rozhodl pracovat na dalších projektech s Audi. Americký soutěžák dostal v rámci spolupráce “služebák” Audi RS e-tron GT. Sněhově bílé elektrické kupé nemá výkon navíc, zato se může pochlubit speciálními disky kol obutými do pneumatik Toyo Sport.
Ve spolupráci s Kenem Blockem již stihl vzniknout závodní speciál určený pro “Electrikhanu”, nebo-li elektrickou Gymkhanu. Závodní vůz se jmenuje Audi S1 E-tron Quattro Hoonitron a pokud vám něco podezřele připomíná, nejste na omylu. S1 Hoonitron byl inspirován legendárním speciálem Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak.
Tento vůz drží dodnes rekord z Pikes Peak, který už nebude nikdy překonán. Dvojnásobný mistr světa v rallye Walter Rohrl za volantem stihl tehdy ještě nezpevněnou cestu na Pikes Peak zajet za 10 minut a 48 vteřin.
Tím se dostáváme k vizuální premiéře moderního speciálu. Ta se odehraje během akce Monterey Car Week u známého okruhu v Laguně Seca. Vedle S1 Hoonitronu se vystaví také “dědeček” Quattro S1 Pikes Peak.
Přesnou specifikaci speciálu S1 Hoonitron zatím Audi stále tají. Co víme, je že má podvozek z karbonu, pohon všech kol, vícero elektrických motorů a také mnoho bezpečnostních prvků podléhající homologaci od FIA.
Je neuvěřitelné, že Audi S1 Hoonitron vznikl za pouhé čtyři týdny. Na designu se podílelo vývojové oddělení Audi v Ingolstadtu, o zbytek se postarala divize Audi Sport v Neckarsulmu.
Po blížící se premiéře Elecktrikhany vyvstanou otázky, co bude s prvním závodním speciálem ve spolupráci s Kenem Blockem dál? Není zcela vyloučené, že se S1 Hoonitron pokusí navázat na svého předchůdce a bude bojovat o rekord na Pikes Peak, tentokrát již na pevném povrchu. A s Kenem Blockem za volantem. Lepší reklamu elektromobility by si v Audi nemohli přát.