Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání šestiválec 3.0 TFSI (260 kW)

David Bureš David Bureš 24. 2. 2016
20
132
Zobrazit náhledy (20)
Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4
Audi S4 Avant si i v nové generaci uchovalo třílitrový šestiválec. Kompresor ale nahradilo turbodmychadlo.

Na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se světu oficiálně představila nová generace Audi S4. Půl roku po premiéře kupé nastal čas na odhalení druhé karosářské verze – kombíku. Sedan i kombi se začnou prodávat v průběhu léta 2016.

Srdcem nového S4 Avant je stejně jako v případě sedanu turbodmychadlem přeplňovaný benzinový šestiválec 3.0 TFSI s přímým vstřikováním, který je naladěn na 260 kW a 500 N.m. Síla agregátu je posílána na všechna čtyři kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky tiptronic. Jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností 1.675 kg, což je o 75 kg méně než u předchůdce.

Objem motoru zůstal stejný jako v minulé generaci. Třílitrový agregát v předchozí S4 Avant ale byl přeplňován kompresorem. Výkon předchůdce činil 245 kW, točivý moment pak 440 N.m.

Nová S4 Avant zvládne zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 4,9 sekundy, sedan je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na tradičních 250 km/h.

V kombinované cyklu S4 Avant spotřebuje 7,5 litru benzinu na 100 km, je ale jasné, že při využívání potenciálu motoru bude spotřeba výrazně vyšší. Se snížením normované spotřeby pomáhá třeba vyřazování na neutrál.

Standardně dodávaný pohon všech během klidné jízdy posílá větší část síly motoru na zadní kola, v případě potřeby však sílu pošle na nápravu s větší trakcí. Stabilitě a obratnosti v zatáčkách pomáhá i vektorování točivého momentu, možností je i příplatkový sportovní diferenciál.

Díky použitému sportovnímu zavěšení je karoserie Avantu o 23 mm blíže k vozovce než běžná A4, což platí i pro příplatkový adaptivní podvozek. O zastavení se vpředu starají ventilované kotouče o průměru 350 mm, jejichž šestipístkové třmeny jsou lakovány černě (případně za příplatek červeně).

Vzhled S4 Avant je ostřejší než u základního modelu, rychlé kombi ale nadále zůstává decentní. Vpředu je výraznější nárazník, vzadu difusor a čtyři koncovky výfuku.

Českou cenu zatím neznáme, v Německu nicméně S4 Avant stojí 61.150 eur, což je podle současného kurzu asi 1,65 milionu korun. Sedan je u našich západních sousedů o zhruba 50.000 korun levnější.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ham.
1675kg
| 25. 2. 2016
Mícháš leergewicht DIN a leergewicht EU, navíc 1685kg (DIN) není S4 sedan, ale kombi. Stará S4 sedan udávala 1650kg jako leergewicht DIN, 1725kg jako leergewicht EU, naměřeno 1793kg (leergewicht DIN) tedy 1868kg leergewicht EU, takže rozdíl 143 kg.

V tvém příkladu 335i také nemá deklarovanou hmotnost, navíc zase mícháš EU 340ix (1690kg) a DIN 1687kg 335ix (naměřeno v AMuS u auta bez řidiče), takže rozdíl 72 kg.

V testu AMuS 340i a C400 je ten rozdíl přes metrák.

Avatar - Dinar
1675kg
| 25. 2. 2016
BMW pro 340xi at udává 1690kg, v tom mém odkazu na ams je sice ještě 335xi at, ale to je jedno, změřeno 1687 kg.
Pro předchozí S4 audi udává 1685 kg, změřeno 1793 kg.

Ale ano, pokud nové S4 naměří deklarovanou hmotnost, smeknu.
Avatar - Ham.
1675kg
| 25. 2. 2016
Nemyslím si, že výbava hraje roli jen u základních motorizací, rozdíl minimálně metrák proti papíru je u všech motorizací bez ohledu jestli jde o základní tříválec nebo o šestiválec.
Test současných šestiválců
340i v automatu udává leergewicht DIN v automatu 1540kg, leergewicht EU mit fahrer 1615kg, naměřeno 1649/1724kg tedy plus 109 kg.
C400 v automatu s 4x4 udává leergewicht DIN v automatu 1570kg, leergewicht EU mit fahrer 1645kg, naměřeno 1684/1759kg tedy plus 114 kg.
[odkaz]

Jestli nová S4 bude v reálu o 1,5 metráku těžší než v papírech tak pořád na tom nebude nijak špatně,ale počkejme si na změření.
Avatar - Dinar
1675kg
| 25. 2. 2016
U těch spodních motorizací rozdíl dělá výbava, v tech. údajích má automobilka holátko, v testu novinářské auto s veškerou výbavou. Mě jde spíš o top verze, spec. v dýzlových šestiválcích bývá u audi hmotnost vyšší i o metrák oproti tech. údajům, každopádně budu mile překvapen, pokud v testu S4 ukáže váha deklarovaný údaj, protože ten je opravdu špičkový.
Mrkni na srovnání minulé generace S4, hmotnost v testu [odkaz] a hmotnost podle tech dat [odkaz]
Avatar - Ham.
1675kg
| 25. 2. 2016
Stejně "pravdivý" jako u konkurence, takže výsledek je i v reálu pořád stejný.
[odkaz]
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku