Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání šestiválec 3.0 TFSI (260 kW)
Na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se světu oficiálně představila nová generace Audi S4. Půl roku po premiéře kupé nastal čas na odhalení druhé karosářské verze – kombíku. Sedan i kombi se začnou prodávat v průběhu léta 2016.
Srdcem nového S4 Avant je stejně jako v případě sedanu turbodmychadlem přeplňovaný benzinový šestiválec 3.0 TFSI s přímým vstřikováním, který je naladěn na 260 kW a 500 N.m. Síla agregátu je posílána na všechna čtyři kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky tiptronic. Jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností 1.675 kg, což je o 75 kg méně než u předchůdce.
Objem motoru zůstal stejný jako v minulé generaci. Třílitrový agregát v předchozí S4 Avant ale byl přeplňován kompresorem. Výkon předchůdce činil 245 kW, točivý moment pak 440 N.m.
Nová S4 Avant zvládne zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 4,9 sekundy, sedan je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na tradičních 250 km/h.
V kombinované cyklu S4 Avant spotřebuje 7,5 litru benzinu na 100 km, je ale jasné, že při využívání potenciálu motoru bude spotřeba výrazně vyšší. Se snížením normované spotřeby pomáhá třeba vyřazování na neutrál.
Standardně dodávaný pohon všech během klidné jízdy posílá větší část síly motoru na zadní kola, v případě potřeby však sílu pošle na nápravu s větší trakcí. Stabilitě a obratnosti v zatáčkách pomáhá i vektorování točivého momentu, možností je i příplatkový sportovní diferenciál.
Díky použitému sportovnímu zavěšení je karoserie Avantu o 23 mm blíže k vozovce než běžná A4, což platí i pro příplatkový adaptivní podvozek. O zastavení se vpředu starají ventilované kotouče o průměru 350 mm, jejichž šestipístkové třmeny jsou lakovány černě (případně za příplatek červeně).
Vzhled S4 Avant je ostřejší než u základního modelu, rychlé kombi ale nadále zůstává decentní. Vpředu je výraznější nárazník, vzadu difusor a čtyři koncovky výfuku.
Českou cenu zatím neznáme, v Německu nicméně S4 Avant stojí 61.150 eur, což je podle současného kurzu asi 1,65 milionu korun. Sedan je u našich západních sousedů o zhruba 50.000 korun levnější.