Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S6 a S6 Avant - třída S je kompletní

Pavel Tilšer
Sportovní modely automobilky Audi S3, S4 a S8 budou doplněny o poslední přírůstek v podobě modelu S6 a S6 Avant (kombi), když oba modely měly svou premiéru na právě skončené Frankfurt Motor Show (IAA). Řada S se tak stává kompletní. Sportovní výkony a...

Sportovního vzhledu je vždy dosaženo úpravou několika detailů, které pak tvoří dokonalý celek. Každý z modelů třídy S, počínaje modelem S3 a S8 konče, včetně dvou nových modelů S6 a S6 Avant, má pohon všech kol quattro.

Pod kapotou S6 se skrývá motor V8 o objemu 4,2 litru s pěti ventily na válec, dobře známý s modelu A8. Výkon motoru byl oproti základní verzi zvýšen na 250 kW (340 koní).

Síla tohoto motoru je opravdu mohutná. S točivým momentem dosahující hodnoty 300 Nm, který je dostupný již při otáčkách jenom o málo vyšších, než jsou volnoběžné otáčky s maximem vrcholícím hodnotou 420 Nm při 3.400 ot/min. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Model S6 dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 5,7 sekund (model Avant 5,8 sekund).

Vůz může být podle přání zákazníka vybaven šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, nebo pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Obě převodovky mají poměry jednotlivých rychlosti přizpůsobeny sportovnímu charakteru vozu. Trvalý pohon všech kol quattro zajišťuje přenos obrovského výkonu na vozovku a má "na svědomí" vynikající jízdní vlastnosti ve všech jízdních situacích. Okamžité reakce na pohyb volantu bylo dosaženo použitím strmějšího řízení, než je u sériových vozů obvyklé.

Anti-blokovací systém ABS a brzdové kotouče s vnitřním chlazením na všech kolech s hliníkovými třmeny brzd zaručují, že automobil zastaví velmi rychle. Brzdy jsou velice odolné proti "vadnutí" a zaručují výborné brzdící výkony i při sportovní jízdě.

Míra bezpečnosti byla dále zvýšena použitím ESP (elektronicky program stability) doplněným elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDL), systémem EBD (elektronická distribuce brzdného tlaku) a ASR (elektronický trakční systém).

I když byl design modelu S6 odvozen od modelu A6 4,2 quattro, působí díky výraznější, mohutnější masce agresivněji. Na celkovém vzhledu mají zásluhu také 17" palcová kola s designem Avus, na které jsou obuty pneumatiky o rozměru 255/40 ZR 17. Vnější chromovaná zpětná zrcátka, dva výfuky vyrobené z nerezové oceli, nárazníky a boční díly lakované v barvě vozu přidávají dodatečné vizuální efekty.

Sportovní sedadla Recaro s kombinací Alcantara/kůže, kůži potažený sportovní volant, strop potažený Alcantarou, karbonové obložení přístrojové desky a dveří doplňují sportovní charakter vozu a míří vysoko k náročným zákazníkům.

Koncentrace hi-tech řešení spolu se sportovními výkony nabízejí výborný poměr mezi užitnou hodnotou a vynaloženými pořizovacími prostředky ("value for money") v porovnání s konkurencí. Do boje o zákazníka se nové Audi S6 pouští s cenou 120.870,- marek (EUR 61.800,-) ve verzi sedan a 124.684,- marek (EUR 63.750,-). pro verzi Avant (kombi). V této skupině automobilů je Audi jediným výrobcem, který nabízí stálý pohon všech kol a s tím související jízdní výkony.

I když byl nový model představen teprve před týdnem, všichni prodejci Audi již přijímají objednávky na obě verze tohoto výjimečného sportovního vozu.

Pavel Tilšer