Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S6: vizáž Audi, srdce Lamborghini

Libor Zezulka Libor Zezulka 9. 1. 2006 • 06:09
21
124
Zobrazit náhledy (21)
Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6
Modelová řada A6 má nového vládce. Je jím sportovní model S6 vybavený desetiválcem z Lamborghini a představený v Detroitu.

Modelová řada A6 má nového vládce. Říká si S6 a veřejnosti se ukáže, zatím měli tu čest pouze novináři, na autoshow v Detroitu po boku studie Roadjet Concept. Nová S6 opět překypuje výkonem, jak se ostatně stalo u ingolstadtských sportovců zvykem. Design vozu vychází z osvědčeného konceptu vyjádřeného vzorcem S6 = SV + CH + S + LK (SV - sériový vůz, CH - chrom, S - spoilery a LK – litá kola), pod atraktivní skořápkou se ukrývá komfortní, avšak sportovně vyhlížející interiér vystlaný ušlechtilými materiály (kůže a Alcantara) a ozdobený hliníkovými prvky.

Pod kapotou bouří, stejně jako u většího sourozence S8, desetiválec převzatý ze supersportu Lamborghini Gallardo. Prakticky totožná jednotka s objemem 5.2 litru poskytuje v S6 výkon 309 kW při 6800 otáčkách a točivý moment 540 Nm v rozmezí 3000 – 4000 otáček za minutu, přičemž s 500 Nm může řidič počítat už od 2500 otáček. Samotná jednotka váží pouhých 220 kg, takže není pro S6 velkou přítěží, i proto zvládne sedan (celkově vážící pod dvě tuny) sprint z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, kombi potřebuje na zrychlení na stovku o sekundu více.

Maximální rychlost bude z výroby elektronicky omezena na 250 km/h, čímž se otevírá prostor pro úpravce. Výkon se přenáší skrze šestistupňový Tiptronic na všechna čtyři 19palcová kola, přičemž poslední generace pohonu všech kol Quattro rozdělí točivý moment asymetricky v poměru 40:60. Asi není potřeba připomínat, že sportovní úpravou prošel také podvozek. V prodeji se nová S6 objeví v létě tohoto roku.

Související články

Témata
11. 1. 2006 20:52
POCHOP, BRÁCHO
tvoje sny u vystřiženejch fotek ze Speedu nejsou to pravý k diskuzi tady. Essesant, ten si to navíc honí všema čtyřma a zásadně ne na šotolině... asi lítá se čtyřkolkou po dvou do zatáček mezi Prahou a Kolínem... Takže, brácho, konečně už pochop, že tyhle auta se nedělaj proto, abys s nima vyzkoušel na semaforech, jak ti to roštuje... tyhle auta se dělaj pro prachatý lidi, co chtěj mít rezervu... i ve výkonu. Znáš to sám, jedeš na doraz... čekáš na vejplatu jak teplý zamílovaný na zákon... a když ti ji daj, připadáš si tejden jako Onasis... jenomže jen tejden... protože nemáš rezervu... Tak pochop, že jsou tu lidi, co tyhle pocity zažívaj permanentně. A těm lidem se musí něco nabídnout. Logan v plný palbě to ale asi nebude, viď. No, tak se musí nabídnout dokonalá kastle s dokonalým setrvačníkem. A to AUDI jistojistě má... Tak vem něco přes dva melouny a kup si to... poznáš to pak sám... výkon tě na silnici paradoxně zklidní... už nebudeš potřebovat krvežíznivý boje v plný tří v dlouhým táhlým... když budeš chtít, tak během pár vteřin předjedeš koho budeš chtít a kdy budeš chtít. Jenže brácho... ty nebudeš chtít... tobě to bude šumafuk... Protože jde jen o ten pocit, že můžeš... a ten, věř mi, vydá za hodně. Jenže tohle ty nikdy asi nepochopíš... Víš vůbec za kolik by sis moh do svý šedesátikoňový bazaršunky koupit plnou? Nevíš... zato víš přesně, kolik můžeš vzít za dvěstě, viď... Tak víš co, tyhle články přeskakuj... je to v tvém zájmu... věř tomu... tohle je svět, brácho, kterej ti nepatří... A chceš-li, tak skrzevá klíčovou dírku sleduj cvrkot... a šoupej nohama... Vím, je to kruté..., ale je to tak. P.S. BRAVO AUDI :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku