Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi SQ5 TDI plus má 250 kW a 700 N.m, jezdí za 6,6 l/100 km

Jan Mička
Diskuze (16)
Standardní Audi SQ5 TDI má 230 kW a točivý moment 650 N.m. Posílená verze plus bude zběsilejší, ale stále hodně úsporná.

Výkonu není nikdy dost a u sportovně založených automobilů to platí dvojnásob. Není pravdou, že vozy se vznětovým motorem nemohou být náležitě sportovní, a proto vznikají modely jako je Audi SQ5 TDI. Jeho srdcem je dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o výkonu 230 kW a točivém momentu 650 N.m, což v pohodě umožňuje akceleraci z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a dosažení maximální rychlosti 250 km/h.

SQ5 TDI platilo za vůbec nejsilnější verzi nabídky, dnes už je to ale jinak. Audi totiž přichází s novinkou v podobě SQ5 TDI plus, která má o 20 kW a 50 N.m. více, v základu stojí na 21palcových kolech (SQ5 TDI má dvacítky), a poprvé v historii modelu jako takového se o rozdělení hnací síly mezi zadními koly stará aktivní diferenciál. Standardem je permanentní pohon 4x4 quattro s mezinápravovým diferenciálem.

Zajímavostí je, že i přes relativně výrazný nárůst výkonu nedošlo ke zlepšení dynamiky. I SQ5 TDI plus na stovku zrychlí za 5,1 sekundy, kombinovaná spotřeba se ale drží na příjemných 6,6 l/100 km. Samozřejmostí je kompatibilita s emisní normou Euro 6.

Zatímco provedení s vnějšími prvky vyvedenými v lesklém černém odstínu je ve standardní výbavě, lakování Macaw blue z programu Audi exklusive dostane v rámci paketu za 12.000 eur (asi 324.000 Kč) pouhá stovka exemplářů. Uvnitř najdeme speciální čalounění sedadel s kontrastním prošíváním, sportovní volant s plochou spodní částí a jinou hlavici voliče automatické osmistupňové převodovky Tiptronic, jinak ale interiér ničím výrazně nešokuje. Cena vozu startuje na 67.700 eurech (asi 1,83 milionu korun).

Jan Mička
Diskuze (16)
Avatar - Hittman
6. 9. 2015 22:01
Re: 6.6?
V6 Quattro v a6 mi žere po 40tis 7,2litru. S automatem. >:-[]
Avatar - Hittman
6. 9. 2015 21:59
Re: 2 turba stacia :)
Je dobře, že BMW a Mercedes ustupují od počtu válců, je to plus pro audi, které se zatím drží a xturbený 4válec se prostě nevyrovná V6. Navíc, kvalita dnešního hliníku u BMW je docela diskutabilní...
Avatar - Hittman
6. 9. 2015 21:56
Re: 2 turba stacia :)
:yes:
Avatar - Hittman
6. 9. 2015 21:55
Re: 2 turba stacia :)
Těším se na V8 v příští A6 >:-[]
Avatar - speedfred
5. 9. 2015 19:05
Re: 2 turba stacia :)
môj sused je tiež Majer, ale u neho som videl iba P V3S >:D