Audi SQ8 od ABT šlape na krk tovární bestii RS Q8. 650 koní naznačuje vkusně
Pokud by majitelům SQ8 přestávala sériová pětistovka koní stačit, u ABTu umí tento problém s přehledem vyřešit.
Motorsport vazba mezi Audi a tunerem ABT Sportsline po 25 letech působení v DTM sice končí, dílna zabývající se mocnými úpravami silničních modelů německé automobilky ale v žádném případě nepřestává uvádět nové a nové projekty. Pro nedávno modernizované Audi Q8, včetně sportovnějšího SQ8, tak ABT představuje nejnovější balíček úprav, se kterými je možné standardní SUV přiblížit i schopnostem továrního vrcholu RS Q8.

Titulní zprávou může tedy být, že čtyřlitrový twin-turbo V8 TFSI, který v SQ8 produkuje normálně 507 koní (373 kW) a točivý moment 770 Nm umí firma vyladit pomocí balíčku ABT Power S na rovných 650 koní (478 kW) a 850 Nm – tedy částečně přesahující hodnoty zmíněného RS Q8 Performance (640 k/471 kW; 850 Nm). A rovněž se přibližující staršímu sourozenci Lamborghini Urus (666 k/490 kW) před jeho přechodem na plug-in hybridní ústrojí.
ABT dodává, že zhruba 70 koní navíc poskytuje dále pro výchozí modely Q8 s třílitrovými šestiválcovými mild-hybridy a rovněž plug-in hybridy TFSI e. Ke všem modelům navíc přihazuje i katalog decentních aerodynamických dílů včetně dodatečného splitteru, rozšíření difuzoru nebo spoileru na zádi. Pro Q8 je dostupná také dvojice vybraných designů nových 22- a 23palcových kol nebo podsvícená loga ABT či rozsáhlejší karbonové obložení interiéru.
Přestože se 650 koní zdá jako naprosto dostatečná hodnota, v případě modelové řady Q8 už ABT v minulosti představil i mnohem silnější specifikace tohoto SUV. Například produkčně limitované RS Q8 Signature Edition vzniklo pouze v 96 kusech a nabídlo dosavadní twin-turbo osmiválec vyladěný až na 800 koní (589 kW) a rovných 1000 Nm.