Současné Audi A3 je třetí generací tohoto modelu. V roce 2012 se stalo zároveň prvním autem skupiny VW postaveným na nové modulární technice. O rok později vznikla sportovní verze S3, poháněná přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru a výkonu 221 až 228 kW. Na rozdíl od ultimativnějšího RS3, které využívalo ojedinělý přeplňovaný pětiválec.
Že Audi připravuje čtvrtou generaci A3, je zřejmé mimo jiné také z fotek maskovaných aut, prohánějících se ve Švédsku na zasněžených silnicích. Nyní byla na stejném místě zaznamenána také sportovní verze S3. Obě připravované Audi, tedy A3 a od ní odvozená S3, ale z fotek, pořízených špionážními fotografy, vypadají jako stávající generace. Jistě se jedná o záměr Audi, jak zmást pozorovatele. Také bývá zcela běžné, že auto, vypadající jako stávající model, v sobě ukrývá zcela novou techniku.
Že se ale jedná o nové auto, dokazuje kabina testovací muly, která je na první pohled úplně jiná, než jakou známe ze současné A3 (S3). Namísto rozhraní MMI s otočným ovladačem bude ve výbavě dotyková obrazovka známá už ze současných větších modelů, například Q8.
Zatím není také jasné, zda se v nové S3 (a tedy i A3) počítá s nahrazením stávajícího ovládání topení a klimatizace se samostatnými ovladači a také displeji, řešením představeném již na Q8 - a tedy s ovládáním topení/ventilace/klimatizace přes dotykovou obrazovku. Co naopak zřejmě je, že testovací mula měla digitální přístrojový štít.
Nad technikou vozu S3 se ale zatím vznášejí otazníky. Je už ale tak nějak známo, že čtvrtá generace běžné A3 by měla být představena už v příštím roce. Počítá se minimálně ze začátku jen s pětidveřovou verzí, která byla pod pojmenováním Sportback ve stávající řadě jednoznačně obchodně úspěšnější. Zda Audi představí také třídveřovou variantu, zatím není jisté.