Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT clubsport quattro: střešní lifting

Ondřej Láník Ondřej Láník 17. 5. 2007 • 23:17
18
6
Zobrazit náhledy (18)
Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT
Pro velkou rakouskou tuning-show připravila automobilka Audi poprvé nejen oficiální firemní expozici, ale také studii Audi TT bez střechy.

Studie TT clubsport quattro má být čistě požitkovým automobilem, který technicky vychází ze sériového modelu TT Roadster. Karoserie bez skutečného čelního skla, bez A-sloupků, ale zato s mnoha dalšími úpravami, které jej odlišují od sériového roadsteru, má přiblížit dvoučlenné posádce mnohem bezprostřednější jízdní zážitky, než v klasickém voze.

Z toho, co bylo nad mohutným charakteristickým pontonem Audi TT, zbyl jen subtilní větrný štítek a na něj plynule navazující trojúhelníková boční okna. Ochranné rámy za předními sedadly jsou také výrazně nižší než u roadsteru, takže celý vůz nejen působí nižším dojmem, ale také skutečně výrazně nižší je.

I když pohledy pozorovatele jsou nejprve přitahovány k zásadně přepracovanému kokpitu, změny se dotkly také přídě. Rozměrná maska Audi ve tvaru erbu nenese už podruhé firemní čtyřkruží (poprvé se tak stalo u R8). Nekompromisní tvarování předního nárazníku prozrazuje výkony a závodní atmosféru, o kterou tunerům obvykle jde především. Nápadně zvýrazněné jsou také lemy všech čtyř blatníků. Vyžádala si je klasická úprava - zvětšení rozchodu kol o 80 mm - a kola s pneumatikami o rozměru 265/30 R20. Ze světa tuningu pochází nápad odstranit klasické dveřní kliky a nadále otevírat automobil jen dálkovým ovladačem, který dveře při nastupování pootevře.

Automobil lakovaný v barvě šedá Daytona, která byla poprvé použita na modelech RS4 nebo S8, je ozdoben prvky s ocelově šedým povrchem. Stejná barevná nálada panuje také v interiéru, kde jsou pro dvojici připravena skořepinová sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Chybět nemohou pro značku typické interiérové prvky z hliníkové slitiny. Řadicí páka dvouspojkové převodovky pochází z Audi R8.

Přeplňovaný motor 2,0 TFSI překročil výkonovou hranici, kterou dosud se 195 kW držela evoluční verze v Audi S3. Motor roku v této objemové třídě je v TT clubsport vyladěn na 220 kW.

Zda bude rozhodnuto o výrobě malé série se dozvíme zřejmě v následujících měsících. Některé prvky se však s jistotou objeví v ostřejších verzích odvozených z Audi TT.

Související články

Témata
Články odjinud