Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT: nepravé quattro i pro základní motorizaci

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Audi brzy rozšíří nabídku svých kupé a roadsterů nejen o vrcholný model TTS, ale také o další verzi s nápisem quattro na zádi.

Dosud byly čtyřkolky vyhrazeny pouze silným verzím 3,2 V6 (184 kW), ale s příchodem čtyřválců TDI se mění také struktura nabídky pohonu všech kol. Vedle dříve zveřejněných verzí 2.0 TDI a TTS, bude pohon všech kol quatro dostupný také pro základní čtyřválec 2.0 TFSI (147 kW), který se dosud musel spokojit s pohonem přední nápravy.

Mít quattro na zádi Audi TT znamená, že v útrobách je u zadní nápravy zastavěna elektronicky řízená spojka Haldex nejnovější generace, která je zase o něco rychlejší než dříve díky tlakovému zásobníku, který je schopen plnit povely redistribuce hnací sil s minimálním časovým zpožděním.

Nejvyšší rychlost kupé činí 238 km/h, roadster umí 235 km/h, oba jsou tedy o několik km/h pomalejší než verze s pohonem jedné nápravy. Standardem bude převodovka S tronic s níž TT Coupé akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 s, TT Roadster za 6,4 s. Verze s pohonem jedné nápravy stejný úkol zvládají za 6,4 s resp. 6,5 s.

Kombinovaná spotřeba je shodná u dvoukolek i čtyřkolek, u kupé činí 7,7 l/100 km, u roadsteru je to 7,8 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Avatar - MajoThePuk
19. 3. 2008 08:12
Re: Nepravé quattro
Tu ide o to, ze vodici su zvyknuty na permanentny pohon 4x4 pri audi a toto pernament nie je...nic ine za tym nehladaj, urcite to nie je preto tak pomenovane, aby tym naznacoval, ze Hladex je nejaky smejd..to nie..aj ked ja osobne razim nazor, ze ked 4x4 tak all wheel drive 4ever...
Avatar - MajoThePuk
17. 3. 2008 10:03
Re: Nepravé quattro
Porovnavat Torsen a Haldex dufam nie je treba a vies aky je tam rozdiel...cize v pripade audi je to urcite "neprave quattro"