Audi TT Roadster je tady, naživo se představí v Paříži
Podle Audi je TT Roadster krásně puristický a stanovuje nová měřítka v oblastech designu, pohonu a podvozku. Tohle tvrzení má podpořit zejména vysoká tuhost roadsteru, nízká hmotnost začínající na 1.320 Kg a paleta moderních motorů. V právě řadě je však TT Roadster kratší než předchůdce, měří 4177 mm. Rozvor byl ale prodloužen o 37 mm na 2505 mm. Auto je zároveň užší a nižší než druhá generace. S nataženou střechou se tohle Audi chlubí velmi slušnou hodnotou aerodynamického odporu se součinitelem cx: 0,30.
V interiéru auta nechybí zcela nová lehčí sedadla, stejně jako již známý systém Audi virtual cockpit s 12,3 palcovým displejem, na kterém se zobrazují veškeré důležité informace. K dispozici je rovněž nový multifunkční volant ve dvou provedeních či přepracovaný terminál MMI kombinovatelný s navigačním systémem.
K pohonu modelu TT Roadster mají sloužit tři motory, z nichž jeden je naftový. Diesel pod kapotou měla již předchozí generace TTčka, a to ve spolupráci s manuální převodovkou a pohonem všech kol. Nový dvoulitrový nafťák o výkonu 135 kW můžete mít v roadsteru také pouze s manuálem, poháněna však budou tentokrát jen přední kola. Zato se můžete chlubit průměrnou spotřebou pouze 4,3 litru na sto kilometrů.
Dalším agregátem v pořadí je benzinový dvoulitr TFSI, který je naladěn na 169 kW. Ten můžete mít s pohonem předních či všech kol, a to jak s manuálem, tak s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Vrcholem nabídky pak je varianta TTS, která má rovněž dvoulitr, ale vyladěný na 228 kW (310 koní). Tato verze sériově spolupracuje pouze s pohonem 4x4 Haldex páté generace, z převodovek je ale stále na výběr. Nejsilnější varianta zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině jen za 4,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 250 km/h.