Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT Roadster je tady, naživo se představí v Paříži

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 25. 9. 2014 • 13:53
25
1
Zobrazit náhledy (25)
Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT
Třetí generace Audi TT má dostat více karosářských variant než doposud, Roadster je však ještě tradiční verze. Ze začátku přichází se třemi motory.

Podle Audi je TT Roadster krásně puristický a stanovuje nová měřítka v oblastech designu, pohonu a podvozku. Tohle tvrzení má podpořit zejména vysoká tuhost roadsteru, nízká hmotnost začínající na 1.320 Kg a paleta moderních motorů. V právě řadě je však TT Roadster kratší než předchůdce, měří 4177 mm. Rozvor byl ale prodloužen o 37 mm na 2505 mm. Auto je zároveň užší a nižší než druhá generace. S nataženou střechou se tohle Audi chlubí velmi slušnou hodnotou aerodynamického odporu se součinitelem cx: 0,30.

V interiéru auta nechybí zcela nová lehčí sedadla, stejně jako již známý systém Audi virtual cockpit s 12,3 palcovým displejem, na kterém se zobrazují veškeré důležité informace. K dispozici je rovněž nový multifunkční volant ve dvou provedeních či přepracovaný terminál MMI kombinovatelný s navigačním systémem.

K pohonu modelu TT Roadster mají sloužit tři motory, z nichž jeden je naftový. Diesel pod kapotou měla již předchozí generace TTčka, a to ve spolupráci s manuální převodovkou a pohonem všech kol. Nový dvoulitrový nafťák o výkonu 135 kW můžete mít v roadsteru také pouze s manuálem, poháněna však budou tentokrát jen přední kola. Zato se můžete chlubit průměrnou spotřebou pouze 4,3 litru na sto kilometrů.

Dalším agregátem v pořadí je benzinový dvoulitr TFSI, který je naladěn na 169 kW. Ten můžete mít s pohonem předních či všech kol, a to jak s manuálem, tak s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Vrcholem nabídky pak je varianta TTS, která má rovněž dvoulitr, ale vyladěný na 228 kW (310 koní). Tato verze sériově spolupracuje pouze s pohonem 4x4 Haldex páté generace, z převodovek je ale stále na výběr. Nejsilnější varianta zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině jen za 4,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 250 km/h.

Témata
Avatar - fOE
25. 9. 2014 10:20
96 a 4
Tak jestli je coupe pro 96% populace, pry, tak roadster i nadale zustava pro ty zbyvajici 4%. >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku