Audi TT Roadster: Metrosexuál nahoře bez
Audi TT Roadster
přichází, stejně jako v případě minulé generace, s odstupem za verzí kupé. Nabídne styl, nepřehnanou extravaganci a také dostatek komfortu pro každodenní ježdění s nezbytnou špetkou sportovního švihu, to vše s možností stáhnout plátěnou střechu a dosyta si užívat slunce, v našich zeměpisných šířkách poměrně vzácného. Opět vyjde technicky i stylisticky ze základního Coupé, tedy znovu nabídne částečně hliníkovou karoserii ASF s širokým použitím vysokopevnostní oceli. Rozměry 4.178 (+137) x 1.842 (+78) x 1,358 mm (+8 ) vyjadřují markantní nárůst rozměrů proti předchůdci, zatímco rozvor byl prodloužen o 46 na konečných 2.468 mm. Nechybí ani ochranná známka TT - hliníkové palivové víčko, umístěné shora na pravém zadním blatníku. Ze zádě se při rychlosti 120 km/h samočinně vysune spoiler.
Roadster přichází s velmi lehkou plátěnou střechou, vyztuženou hliníkovými a ocelovými segmenty. Nechybí jí skleněné zadní okno a k dispozici bude ve dvou barvách - tmavě šedé a černé. Za příplatek lze objednat elektricky výsuvný větrný deflektor a také elektrohydraulické stahování střechy (pro V6 standard), které potřebuje k manipulaci 12 vteřin a může pracovat do rychlosti 50 km/h.
Technika
Startovní nabídka pohonných jednotek bude zpočátku odpovídat již prodávanému Coupé. Konstrukce podvozku odpovídá současné koncernové klasice - vpředu částečně hliníkové, modifikované závěsy McPherson s pomocným rámem, vzadu čtyřprvkové zavěšení s jedním podélným a třema příčnými rameny a pomocným rámem. Za příplatek jsou k mání tlumiče s nastavitelnou tuhostí, plněné magneto-reologickou směsí. Řízení je posilované elektromechanicky, o zpomalení se stará čtvero velkých kotoučových brzd, spolupracujících s ESP nejnovější generace.
Dvojice příčně montovaných zážehových motorů, standardně spojených se šestistupňovou převodovkou, nabídne solidní zátah a vybrané vlastnosti, již známé majitelům starších modelů s těmito motorizacemi. Dvouspojková sekvenční převodovka S Tronic (DSG) bude k dispozici k oběma z nich.
2.0TFSI
Dvoulitrový přímovstřikový čtyřválec, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem, vyvíjí 147 kW a 280 Nm v širokém spektru otáček 1.800 - 5.000/min.. Dvojnásobný držitel titulu "Motor roku" rozjede TT Roadster z 0 na 100 km/h za 6,5 s a pokračuje až na 237 km/h, to vše s průměrnou spotřebou 7,8 l/100 km. K dispozici je s pohonem předních kol, standardem jsou 16" litá kola.
3.2 V6
Ortodoxní zážehový šestiválec s malým rozevřením válců 15º (VR6) tvoří dosavadní vrchol motorové nabídky před příchodem sportovních verzí S a RS. Je standardně spojen s pohonem všech kol Haldex a rozjede malý kabriolet na stovku za 5,9 s a dosáhne s ním 250 km/h při průměrné spotřebě 9,5 l/100 km. Minimem jsou 17" litá kola, stejně jako u dvoulitru na přání v provedení runflat.
Výbava
pro obě verze zahrne standardně 4 airbagy, rádio chorus, sportovní kožený volant s plochým spodkem a informační systém MMI. Šestiválec navíc obsáhne automatickou klimatizaci, adaptivní bixenonové světlomety, čalounění v kombinaci kůže/alcantara a elektrohydraulické stahování střechy, které je pro čtyřválec k mání za 1.015 €. Za příplatek pro všechny verze bude k mání high-endový audiosystém Bose, dvě různé DVD-navigace, univerzální handsfree a dvě sady hliníkových doplňků. Standardní odkládací prostory mohou být doplněny fixační sítí a čtyřmi přídavnými úložnými schránkami. Kuriozitou mezi malými dvoumístnými roadstery je skibag pro lyže, dlouhé až 190 cm.
Obě verze přijdou na německý trh na jaře 2007, základní cena dvoulitru začne na sumě 33.800 € vč. nové, 19% DPH, šestiválec bude přesně o 10 tisíc dražší.