Audi TT RS: Dvě spojky pro nejsilnější TT
Známá koncernová skříň je určena jak pro kupé, tak i pro roadster. Sedmý stupeň má delší zpřevodování, aby se snížily otáčky motoru, což údajně přináší i menší spotřebu. Řidič může zvolit buď dvojici plně automatických režimů, nebo manuální. Změna rychlostních stupňů probíhá s minimálními prodlevami, v ručním módu lze řadit buď pákou, nebo pádly pod volantem.
Pohonnou jednotkou i nadále zůstává přímovstřikový pětiválcový turboagregát TFSI objemu 2,5 l, který poskytuje 250 kW (340 k)/5400-6500 min-1 a 450 Nm/1600-5300 min-1. Točivý moment je přenášen na obě nápravy, TT RS je vybaven pohonem všech kol.
Nejsilnější verze druhé generace řady TT spotřebuje s dvouspojkovým ústrojím v kombinaci 8,5 l/100 km, přitom z 0 na 100 km/h dokáže sprintovat za 4,3 s, tedy o 0,3 s rychleji než původní verze se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, která zůstává v nabídce. Maximální rychlost je i nadále elektronicky omezena na 250 km/h, na některých trzích ovšem Audi nabízí vyřazení funkce omezovače.
Obě karosářské varianty Audi TT RS se začínají v Evropě prodávat. Němci zaplatí 58.300 eur (1,43 milionu Kč) za kupé, roadster stojí 61.150 eur (1,5 milionu korun).
Český importér zatím ceny neoznámil, za kupé s manuální převodovkou si aktuálně prodejci účtují minimálně 1.463.500,- Kč, za roadster pak 1.535.200,- Kč.