Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi uvádí na český trh novou A8. Jak si cenově stojí proti konkurenci?

David Bureš David Bureš 14. 11. 2017 • 00:10
156
30
Zobrazit náhledy (156)
Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8
Čtvrtá generace A8 přichází na trh s dvěma šestiválcovými motory. Postupně se však nabídka rozšíří také o osmiválce a vrcholný dvanáctiválec.

Milovníci luxusních vozů mají letos žně. Mercedes-Benz modernizoval třídu S, zatímco Jaguar inovoval XJ a Porsche postupně rozšiřuje nabídku loni uvedené druhé generace Panamery. Se svojí troškou do mlýna přispělo také Audi, jehož nová A8 po letní premiéře nyní oficiálně zahajuje prodej na českém trhu.

Zájemci zatím mají výběr relativně snadný, tedy z hlediska motorů, k dispozici jsou pouze dva. V obou případech jde o třílitrové šestiválce, zatímco však jeden je vznětový, druhý je zážehový. Ten benzinový se podle nového názvosloví prodává jako 55 TFSI, má 250 kW a standardně je spárován s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem, přičemž umožňuje i setrvačnou jízdu s vypnutým motorem. Zaplatíte za něj 2.558.900 korun.

Video se připravuje ...

Turbodiesel se jmenuje 50 TDI a poskytuje 210 kW a rovných 600 N.m, opět v kombinaci s pohonem všech kol, osmistupňovým automatem a mildhybridní technikou. Za něj dáte 2.449.900 korun.

Co se týče výbavy, tak už v základu dostanete bezdrátové nabíjení telefonu (Audi phone box), WLAN hotspot, hudební systém s deseti reproduktory, subwooferem a šestikanálovým zesilovačem o výkonu 180 W, kožené čalounění nebo vyhřívaná a elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí. A8 standardně nechybí ani ambientní osvětlení, diodové světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel, navigace nebo pneumatický adaptivní podvozek. Klimatizace je dvouzónová, tempomatu pak u základní verze chybí adaptivní funkce.

Komu by pak výchozí varianta nestačila, může si připlatit za prodloužený model A8 L, který má rozvor natažený o 130 mm, z 2.998 mm na 3.128 mm. Za něj se připlácí 136.000 korun, vedle většího prostoru pro cestující vzadu ale dostanete i třeba elektricky ovládané roletky pro zadní okna.

Audi A8 – technické údaje a základní ceny nabízených verzí
Motor 55 TFSI quattro 50 TDI quattro
Zdvihový objem [cm3] 2995 2967
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 250/5000-6400 210/3750-4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1370-4500 600/1250-3250
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,6 5,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,5 5,6
Pohotovnostní h. [kg] 1920 1975
Základní cena A8 [Kč] 2.558.900 2.449.900
Základní cena A8 L [Kč] 2.694.900 2.585.900

Výbavu je pak možné rozšířit o množství prvků. Bezpečnost vylepší noční vidění (+65.200 Kč), hlídání mrtvého úhlu (v rámci balíčku elektronických pomocníků City za 40.600 Kč) nebo Matrix laserová světla (+145.100 Kč). Komfort zase může zvýšit hudební systém Bang & Olufsen s 23 reproduktory (+188.200 Kč), vyhřívaná zadní sedadla (+13.300 Kč), ventilovaná a masážní sedadla vpředu (+46.400 Kč) či vyhřívané loketní opěrky (kvůli nutnosti spojení s další výbavou +29.300 Kč). Je tu rovněž natáčení zadní nápravy (+56.500 Kč) nebo unikátní masáž nohou pro cestujícího vzadu. Tu dostanete v rámci objednání dvou samostatných zadních „business“ sedadel za 357.500 korun, které disponují i funkcí masáže a ventilace, čtecími diodovými lampičkami nebo zábavním systémem pro cestující vzadu.

A jak si nová vlajková loď čtyř kruhů stojí v cenovém srovnání s konkurencí? Nepřekvapí, že jakožto novinka na trhu není nejlevnější, proti přímým soupeřům z Mnichova a Stuttgartu se však svojí cenou nijak zásadně neliší. Pokud budeme srovnávat porovnatelné benzinové šestiválce, zjistíme, že Mercedes-Benz S stojí ve verzi 450 4Matic prakticky stejně, 2.553.100 korun, se svými 270 kW je ale o něco výkonnější. BMW 740i pak sice stojí méně, 2.535.000 korun, ale to vlastně jen proto, že nenabízí pohon všech kol. Se srovnatelnou Panamerou nebo XJ už překonáte hranici 2,6 milionu.

Audi A8 – srovnání s konkurencí
Model Audi A8 BMW 7 Jaguar XJ Mercedes-Benz S Porsche Panamera
Motor 55 TFSI quattro 740i 3.0 V6 Kompresor AWD S 450 4Matic Panamera 4
Pohon 4x4 4x2 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2995 2998 2995 2987 2995
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 250/5000-6400 240/5500-6500 250/6500 270/5500-6100 243/5400-6400
Točivý moment [N.m/min] 500/1370-4500 450/1380-5000 450/3500-5000 500/1600-4000 450/1340-4900
Převodovka 8A 8A 8A 9A 8DS
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250 262
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,6 5,5 6,4 4,9 5,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,5 6,6 9,8 7,0 7,7
Základní cena [Kč] 2.558.900 2.535.000 2.614.205 2.553.100 2.620.000

Související články

Témata
16. 11. 2017 13:23
Re: Lexus LS
Ano, ja bych ho bral hned...audi a bmw ma u nas kazdej cikan... a když jedou okolo nikdo uz se za tim ani neotoci...snad jen VW paka který si nad tim honi po vecerech a nakonec nasednou doma do fabie HTP :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2017 17:00
Re: Když limuzínu tak jedině něco z D3 ( Mercedes , BMW a Au
No viz já včera 23:33 BMW ani Audi fakt ne ;-)

Avatar - Korendir
15. 11. 2017 15:16
Re: Lexus LS
Dobrý den,

souhlasím s Vaším tvrzením o Lexusu. Ne výkonově, tam se LS 500h řadí mezi A8 a S450, (stojí ale také 2.9 mil.) ale s rozměry může být problém ve srovnávání. Nový Ls má přes 5.200mm, takže se asi spíš řadí do prodloužených verzí.
Tam tím pádem spadá i Quattroporte, kde je cena ještě vyšší.
Avatar - Barrichello
15. 11. 2017 13:25
Re: Když limuzínu tak jedině něco z D3 ( Mercedes , BMW a Au
No jenže právě žádné BMW 7 ani A8 nejsou zakladateli segmentu velkých a luxusních limuzín pro elity. Tím sou opravdu jiné značky....

A taky dodnes ty auta dělají, takže to už je tradice skoro 100 let :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2017 13:00
Re: Když limuzínu tak jedině něco z D3 ( Mercedes , BMW a Au
Formulace neni důležitá = dnešní segment luxusních aut má pojmenovánim i celkovym pojetim kořeny v 60. letech = v 70. to MB s S-Klasse a BMW 7 jen dopotrvrdily. Od tý doby už k žádnejm změnám takovýho typu nedošlo.

Tyhle auta v týhle podobě a s těmahle jménama = začaly prostě tehdy

Že už předtim automobilky jako MB, Jag nebo Cadillac vyráběly desetiletí luxusní auta = je skutečnost která na tom že vznik tohohle segmentu s definicí která platí dodness = vznik právě tehdy ;-)
Články odjinud