V Německu provedli srovnání tzv. prémiových pneumatik (dobře hodnocený výrobek renomované značky) a levných neznačkových pneumatik. Časopis Auto Bild zvolil jako zkušební vůz BMW 1 a vyzkoušel všechny zákonem přípustné kombinace.
Asi nepřekvapí, že zdaleka nejlepších výsledků dosáhli testovací jezdci v případě, že na obou nápravách byly pneumatiky Continental. Když se na zadní kola dostalo neznačkové obutí Infinity, brzdná dráha se mírně prodloužila. Výraznější zhoršení přinesla kombinace předních neznačkových a zadních prémiových pneumatik, nejhůř pak BMW brzdilo celé obuté do levných gum.
Z hlediska ovladatelnosti se kombinace různých pneumatik (resp. různé kvality) ukázala jako velmi problematická. Zdaleka nejhorší bylo osazení zadní nápravy levnými a přední značkovými.
Obutá kombinace | brzdná dráha 100-0 km/h sucho [m] | brzdná dráha 100-0 km/h mokro [m] |
vpředu značkové, vzadu značkové | 37,4 | 45,4 |
vpředu značkové, vzadu levné | 38,1 | 46,9 |
vpředu levné, vzadu značkové | 40,1 | 51,1 |
vpředu levné, vzadu levné | 41,1 | 54,9 |
Auto Bild upozorňuje, že v případě levných pneumatik není problémem jen brzdění a ovladatelnost. Laciné obutí má zpravidla mnohem menší životnost – na doporučované minimum 3 mm vzorku (bezpečné pro jízdu na mokru, zde zákonných 1,6 mm nestačí) se mohou sjet za jedinou sezónu.
Kompletní výsledky testu a komentář najdete v aktuálním čísle časopisu Auto Tip (09/2011), které je právě v prodeji.