Auto Bild Qualitätsreport 2007: Hodnocení vozů Hyundai
Dotazník Auto Bildu
8,1 bodu je přesně průměrná hodnota všech hodnocených automobilek. Nejvíce kritických hlasů majitelů zaznívá na kvalitu materiálů, použitých v interiéru.
Svolávací servisní akce/Dodatečné úpravy
Hyundai je značka s velmi malým množstvím recallů a dodatečných servisních akcí. Výjimkou byl Matrix kvůli praskajícím svorkám na vstřikovačích paliva (2004) a stejný model spolu s Accentem vinou netěsností na přívodu paliva u turbodieselů.
TÜV Report
Zcela jinak ale vyznívají statistiky TÜV. Nejlepší z tříletých Hyundaiů je Accent na 94. místě, následovaný Elantrou (100.). Pod průměrem jsou rovněž pětileté Elantry (76.), Atosy (79.) a Accenty (101.). Ve srovnání s minulým rokem jde o znatelný propad. Atos má po 5 letech časté problémy s únikem oleje, nefunkčním osvětlením a prakticky všemi komponenty brzd. U Accentu se k tomuto výčtu přidává ještě koroze. U pětileté Elantry se objevuje koroze, vůle v řízení a závady na zadní nápravě, brzdách a osvětlení.
Dlouhodobý test Auto Bildu
Testem na 100 000 km prošel s výborným výsledkem Getz 1.1i 5D (9./30), špatně si ale nevedla ani Elantra 1.6 (14./30). Obě auta zaznamenala jen drobnější, snadno či svépomocí odstranitelné závady.
Stížnosti čtenářů Auto Bildu
V této sekci Hyundai propadá, počet stížností se v roce 2006 více než zdvojnásobil. Nápadně často se objevuje popis závad či celkových výpadků motorů SUV Santa Fe a Terracan.
Test servisů
Test provozoven partnerů značky Hyundai provedený v roce 2006 skončil velmi dobrými výsledky a výrazně se tak odlišoval od hodnocení řady konkurentů.
Záruky
3 roky bez omezení ujeté vzdálenosti na celý vůz
6 let proti prorezavění
15 let záruka mobility
Výsledek podle Auto Bildu
Největší korejská automobilka ukazuje dvojí tvář. Dokáže excelovat v dlouhodobém testu či testu servisů, na druhou stranu jí ke cti neslouží špatné statistiky TÜV Reportu a četné stížnosti od čtenářů.
Jak se hodnotí?
Popis metodiky a celkový žebříček naleznete v článku:
Auto Bild Qualitätsreport 2007: Mazda má hattrick
Úvodní článek k této problematice naleznete na odkaze:
Auto Bild Qualitätsreport 2007: Koroze se vrací
MOJE.AUTO.CZ: Vaše zkušenosti s autem zajímají i ostatní! |
Vlastníte automobil, který vás mile překvapil? Nebo je to naopak a vy se stále jen trápíte se servisy a tahanicemi s prodejcem? Všechny tyto zkušenosti jsou cennými informacemi pro čtenáře Auto.cz. Vložením vaší recenze na váš soukromý nebo firemní automobil můžete nejen pomoci ostatním, ale v extrémním případě i sami sobě. Auto.cz čte měsíčně 400 až 500 tisíc reálných uživatelů, a to už může být důvod, proč by měl prodejce/výrobce vyřešit zrovna ten váš problém a zabránit tak negativní reklamě. Návod jak na to najdete v sekci MOJE.AUTO.CZ |