Auto, o kterém jste nevěděli, by se líbilo i u nás. Smutnit pro něj ale nemusíte
Indický Hyundai Alcazar se představuje po faceliftu. Má benzinový i naftový motor bez elektrifikace a pojme až šest, nebo sedm lidí.
Indie je pro globální automobilky novým rychle vzkvétajícím trhem. Česká Škodovka tam už brzy uvede další malé SUV do města, jemuž s pomocí budoucích zákazníků konečně našla jméno, a konkurenční Hyundai tam právě uvádí novou modernizaci pro SUV, které by se jistě líbilo i u nás. Nový faceliftovaný Hyundai Alcazar si přitom stále ponechává jednoduchou nabídku se dvěma motory bez elektrifikace.
Hyundai Alcazar se poprvé představil v roce 2021 jako prodloužená verze modelu Creta. Celková délka vozu tehdy vzrostla o 200 milimetrů na výsledných 4500 milimetrů a rozvor náprav byl prodloužen o 150 milimetrů na 2760 milimetrů. S novým prostorem uvnitř jej automobilka mohla vybavit třemi řadami sedadel a dává zákazníkům na výběr mezi sedmimístnou variantou, nebo šestimístnou verzí se samostatnými sedadly ve druhé řadě.
I nová faceliftovaná verze si ponechává volitelnou konfiguraci sezení, ale zvenku je charakteristická výraznou změnou designu podle nejnovějších stylingových trendů značky. Lákavou novinkou je i matná zelená barva Robust Emerald, jež je součástí nabídky devíti barev. Vylepšený Alcazar se pak v Indii bude prodávat ve čtyřech výbavách – Executive, Prestige, Platinum a Signature.

Hyundai sice nezveřejnil vzhled interiéru, ale očekává se, že stejně jako creta bude mít dvojici 10,25“ obrazovek pro digitální přístrojový štít a dotykový infotainment. Automobilka současně potvrzuje, že novinka vylepšenou nabídku asistenčních systémů s podporou autonomní jízdy úrovně 2, jež však bude dostupná pouze ve vozech s automatickou převodovkou.
Hyundai Alcazar po faceliftu se bude prodávat se dvěma přeplňovanými jednotkami – zážehovou 1.5 T-GDI o 118 kW (160 koních) a vznětovou 1.5 CRDi o 85 kW (115 koních). Obě jsou dostupné se základní šestistupňovou manuální převodovkou, ale koncepce volitených automatů se liší. Zatímco benzin bude spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT, nafta se pyšní klasickým šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Standardem je pohon předních kol.