Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automyčky slaví 50 let. Podívejte se, jak se změnily

David Bureš
Diskuze (18)
Automatický mycí systém pro motorová vozidla si dva němečtí inženýři nechali patentovat v roce 1962.

Mycí linky existují již půlstoletí, jejich začátky jsou spojeny s 8. srpnem 1962, kdy si dva němečtí inženýři – Gebhard Weigele a Johann Sulzberger – nechali patentovat „automatický mycí systém pro motorová vozidla.“

Weigele a Sulzberger založili firmu Wesumat. Ta se v roce 2000 spojila se svým kalifornským konkurentem Kleindienst. Tímto spojením vznikla WashTec AG, dnešní jednička na trhu příslušenství pro mycí linky.

Myčky za padesát let prošly jistým vývojem, jejich základ však stále zůstává relativně stejný. První mycí linky používaly systém sestávající se ze dvou kartáčů, které se točily a pohybovaly kolem stojícího automobilu.

První myčka nabízela jediný mycí program, už v roce 1963 však myčka s elektricky poháněným systémem tří kartáčů nabídla vedle samotného mytí také sušení. Jednalo se o princip, který je používán dodnes.

V průběhu šedesátých let se také objevila mycí linka pro užitková vozidla. V dalších letech následovala možnost mytí kol nebo podvozku a nabídka ochrany laku karoserie. Postupně se zlepšovala kvalita mytí i sušení.

Otázkou zůstává, jaká bude budoucnost mycích linek. Počet umytých aut v myčkách totiž například u našich západních sousedů klesá, podle některých je to rostoucími cenami benzinu – řidičům dle tohoto názoru už nezbývají peníze na umytí auta. Jiní zase tvrdí, že se Němci začali více starat o mobilní telefony než o automobily.

David Bureš
Diskuze (18)
14. 8. 2012 08:11
Re: umyvacky aut
Ciastocne mas pravdu s clay - no pouziva sa na umyte auto a to potom treba znova umyt.

V kazdom pripade v tej umyvarke nieco tazko odflakli.
13. 8. 2012 22:33
Re: Historie
Ale uplne jineho typu, mycky jake provozujeme dneska v celem svete vymysleli v 60letech
13. 8. 2012 22:07
Re: umyvacky aut
No je pravda, ze na mojom bielom pastelovom laku tie smuhy nevidiet, tak pouzivanie jelenice nevadi. Jemne vlasy na laku vidiet len pri vhodnom uhle dopadu svetla, inak nie.

Hubu na umyvanie odporuca napr. Autoglym, hoci na druhej strane nie je taka ako z obycajneho obchodu, ale velmi makka, jemna a husta.

Uterak som uz uvazoval kupit, lenze dat 30Eur za uterak su nekrestanske peniaze, pritom v USA stoji cca 100*60cm asi 6-7Eur, pricom sa chvalil, ze je najlepsi na svete (nazov uz nepamatam), nieco na sposob tohto: [odkaz]

Mne trva umyt auto cca 1h s tym, ze 1x wap, 2x napenim, zmyjem a susim, + umyvam prahy, plasty, umyjem okna lestenkou.
Za polhodinu to je dost fofr. Zase je pravda, ze okolo toho nelietam ako nasoleny, ale takym vyletnym tempom.

Vela pripravkov je na finisovanie laku. Na vyber su bud klasicke vosky alebo tekute vosky na baze polymerov a tam si neviem vybrat, ci ma to zmysel kombinovat, alebo pouzit iba jeden, ci pouzit jeden na to a druhy na nieco ine.

Ktore pripravky pouzivas, resp. mas oblubene? A co pouzivas na musky na prednom narazniku? :-)

13. 8. 2012 21:49
Re: umyvacky aut
No lenze plastelina sa pouziva az na vysusene auto spolu so specialnym zvlhcovacom, (alebo ja som to striekal vodou, kedze som tu kvapalinu nemal). Aj to sa pouziva len pri naslednom pastovani a voskovani, nie pri beznom umyti. Takze ususit to treba.
13. 8. 2012 14:57
Re: umyvacky aut
Tie kroky co som napisal sa pouzivaju vyhradne spolu. Cize vynechanie pouzitia napr. clay (plasteliny) moze sposobit poskriabanie laku

Najlepsie su mikrovlaknove utierky (a nie jelenica) lebo tie najlepsie zachytia zbytky necistot.