Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon v Brně navštívilo 140 000 osob

Tomáš Votruba
Diskuze (3)
Největší veletrh automobilů ve střední a východní Evropě minulý týden skončil. Návštěvnost podle předběžných čísel dosáhla 140 000 osob. Přečtěte si o dalších číslech z autosalonu.

Největší veletrh automobilů ve střední a východní Evropě minulý týden skončil. Návštěvnost podle předběžných čísel dosáhla 140 000 osob. Během prvních sedmi veletržních dnů se na pokladnách zaregistrovalo 7076 zahraničních návštěvníků z 27 států (5,8 % z celkového počtu). Nejvíce zahraničních zájemců přijelo ze Slovenska, Německa, Rakouska a Polska.

Z průzkumu vyplývá, že nejčastějším hlavním cílem návštěvy veletrhu byly novinky a trendy (57,5 % respondentů). Podle 60,6 % návštěvníků význam veletrhu v nejbližší budoucnosti poroste, podle 26,1 % zůstane stejný a 8,5 % předpokládá jeho pokles. Vysokou spokojenost s veletrhem potvrdilo 94 % dotázaných. Plných 87,5 % návštěvníků je již dnes rozhodnuto přijet na příští ročník.

Co se týče vystavovatelů, dosažení cílů své veletržní účasti předběžně potvrdilo 76,6 % vystavovatelů, celková spokojenost s veletrhem dosáhla průměrné hodnoty 70,4. O účasti na příštím ročníku je již dnes přesvědčeno 80,8 % firem. Z novinářů se za prvních sedm dnů akreditovalo 880 zástupců médií z osmi zemí. Zahraničních mezi nimi bylo 113 a přijeli z Itálie, Německa, Polska, Rakouska, Ruska, Řecka a Slovenska. Příští ročník veletrhu AUTOSALON se uskuteční v červnu 2007, v termínu 3. – 7. 6. 2006 na brněnském výstavišti proběhne Mezinárodní veletrh užitkových vozů AUTOTEC.

Diskuse: Byli jste se také podívat na brněnský autosalon? Jak se vám líbil?

Nyní se podívejme, co řekli o veletrhu významní návštěvníci a zástupci vystavovatelů:

Přemysl Sobotka, předseda Senátu Parlamentu ČR:

Chci pogratulovat Brnu a brněnským veletrhům k deseti letům Autosalonů. Auta mám rád a určitě tady zhlédnu několik parádních kousků. Od výroby automobilů v Čechách letos uběhlo sto let a my se stáváme se evropskou velmocí automobilového průmyslu.

Milan Urban, ministr průmyslu a obchodu ČR:

Autosalon jsem si prošel a projdu si ho ještě jednou velmi pečlivě. Je to špičkový veletrh, a kdo v Brně není, jako by nebyl. Jako ministr průmyslu a obchodu se skláním před výsledky automobilového průmyslu, který je zásadním tahounem exportu, přímo zaměstnává 90 000 lidí a 40 000 zaměstnanců je v navazujících výrobách. Předpokládaná výroba automobilů v České republice je v letošním roce 800 000. Automobilový průmysl přináší také rozvoj nejmodernějších technologií a dává příležitosti českým subdodavatelům. Nepochybuji o tom, že náš automobilový průmysl v konkurenčním závodě obstojí a že bude i v budoucnosti velkým přínosem pro české hospodářství.

Vratislav Kulhánek, prezident Sdružení automobilového průmyslu ČR:

Síla automobilového průmyslu v ČR se odráží i na dnes zahajovaném veletrhu. Autotec i Autosalon jsou součástí kalendáře prestižních automobilových výstav O.I.C.A. a spolu s Veletrhy Brno jsme velmi rádi, že se jejich pozice stává v rámci Evropy stále silnější a silnější. Hovoříme-li o výstavnictví, lze už dnes říci, že Brno je jedním z významných automobilových center v celé Evropě a možná i na celém světě. Můžete tady spatřit všechno podstatné, co se ve světě automobilů a automobilového příslušenství za poslední rok objevilo.

Antonín Šípek, ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu:

Brněnské výstaviště se svojí infrastrukturou nemá v České republice konkurenci, a pokud chceme dělat světový autosalon, musíme ho dělat na světovém výstavišti. Brněnský Autosalon je jedním z osmnácti světových autosalonů zařazených do kalendáře Mezinárodní organizace výrobců automobilů O.I.C.A., přitom patří do té lepší poloviny a svojí úrovní a kvalitou převyšuje i některé autosalony pořádané v motoristicky vyspělejších zemích západní Evropy.

Milan Novotný, viceprezident Sdružení automobilového sdružení Slovenské republiky:

Prohlédli jsme si vystavené modely a celý veletrh. Gratuluji brněnským veletrhům, za ty roky to jednoduše umí udělat. Je to nádherné - přijet sem, podívat se a odjet s dojmy a případně s nějakým pěkným vozidlem!

Josef Lhoták, předseda Svazu prodejců a opravářů motorových vozidel ČR:

Jak Autosalon, tak Autotec, byť se tyto dva veletrhy od sebe náplní trochu liší, jsou jednoznačně klíčovými akcemi veletržního charakteru v každém roce. Míří na ně tisíce členů našeho svazu i dalších osob, které v autobranži v České republice podnikají. Brněnské veletrhy jsou Mekkou našeho oboru a platí to jak pro prodejce, tak pro opraváře automobilů, tak i pro firmy, které nabízejí náhradní díly, příslušenství apod. Slavnostní vyhlášení výsledků soutěží Autoservis, Autoopravář a Automechanik junior právě při této příležitostí je pro nás tradicí, a pokud to okolnosti umožní, budeme v ní pokračovat i v příštích letech.

Ivan Růžička, ředitele pro prodej, marketing a poprodejní služby GM Česká a Slovenská republika:

Letošní Autosalon je nejlepší, jaký jsem zažil za posledních x-let! Brněnský veletrh je rok do roku „světovější“, vše funguje jako dobře zaběhnutý stroj, přibývají služby, které usnadní pohyb na výstavišti... A samozřejmě nelze přehlédnout, že se otevírají nové klimatizované haly, ty starší se modernizují – to vše jednoznačně svědčí o tom, že organizátoři nehodlají ve svém oboru hrát druhé housle. A to se mi líbí! Hlavní přínos Autosalonu vidím v bezprostřední kontaktu s klienty a potenciálními zákazníky a v možnosti porovnat směřování našich konkurentů a vlastně celé branže.

Zdeněk Svoboda, vedoucí zastoupení Continental Teves, aftermarket:

Veřejnost začíná v poslední době čím dál více vnímat, že dochází k určitým změnám při servisování motorových vozidel, a tomu úspěšně napomohla i letošní expozice „Servisních konceptů“ při Autosalonu. Prodej nových vozidel, servis a vlastně celá oblast poprodejní péče a služeb spolu velmi úzce souvisejí. Možná by v dalším vývoji Autosalonu stálo za to, aby například i automobilky prezentovaly vlastní služby poprodejního charakteru, jak jsou organizovány, jak pracují apod., právě vedle nabídky nových vozidel. Autosalon by tak neměl být jen o prodeji nových vozidel, ale také o komplexu nabízených služeb.

Jiří Češka, Marketing manager OMV Česká republika, s. r. o., Commercial Division:

Myslím, že letošní účast můžeme hodnotit stejně jako naše prezentace v minulých letech pozitivně. Hlavní cíl, tedy setkat se s našimi obchodními partnery v souvislosti s nejvýznamnější motoristickou akcí roku v ČR, se nám podařilo naplnit. Nabízený servis v rámci Autosalonu patří jistě k tomu lepšímu, co lze v Česku získat. Snaha organizátorů o zlepšování poskytovaných služeb je vidět každým rokem.Vzhledem k mému zornému úhlu pohledu mohu myslím hodnotit letošní Autosalon jako další krok dobrým směrem.

Tomáš Votruba
Diskuze (3)