Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Mazda CX-30 je stylovka osvěžující paletu SUV

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 6. 3. 2019
47
35
Zobrazit náhledy (47)
Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30 Mazda CX-30
Japonská automobilka nás dlouho napínala s tím, co za novinku na ženevské výstaviště vlastně přiveze. A teď už to víme!

Není to tak dávno, co jsme se poprvé seznámili s novým, již čtvrtým vydáním Mazdy 3, kterou jsme vyzkoušeli v rámci mezinárodních jízd v okolí portugalského Lisabonu. Zmiňuji to kvůli tomu, že novinka japonské automobilky, kterou přivezla do Ženevy, má s tímto autem hodně společného.

Hovoříme o crossoveru CX-30, jenž se vlastně stává výplní v nabídce mezi CX-3 a CX-5. Stylové SUV vypadá naživo opravdu dobře a skvěle zapadá do současné nabídky Mazdy. Ve srovnání s výše zmíněnými sourozenci má vůz ještě výraznější plastové lemování a nafouklé boky, takže působí robustně a nebojácně. Záď je po vzoru ostatních produktů značky uhlazená a dostává úzké horizontálně umístěné svítilny, které vytvářejí zajímavý světelný podpis.

Příbuznost s Mazdou 3 se nezapře hlavně v interiéru, kde najdeme shodný volant, jednotlivé ovladače i obrazovku multimediálního systému, jež se ovládá prostřednictvím otočného ovladače na středové konzole. Mazda nechce, aby řidič za jízdy ťukal do displeje a odváděl tak pozornost od řízení, tudíž není potřeba jej mít zbytečně při ruce.

Do interiéru jsme však mohli pouze nakouknout, takže hodnocení prostornosti a sedaček necháme až na později. První dojmy z nového SUV jsou však veskrze pozitivní.

A na inspiraci nedávno představenou „trojkou“ narazíme i v technice. Crossover CX-30 totiž vedle benzinových a dieselových motorů nabídne i revoluční technologii Skyactiv-X, tedy motor spalující benzin, ale v jistých fázích pracující jako dieselové agregáty. Počítá se také s pohonem všech kol, zážehové motory zase dostanou mild-hybridní systém.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Kdyby
PayaH
| 8. 3. 2019
Nová M3 v reále vypadá, alespoň podle mě, lépe než na fotografiích. Z některých úhlů na fotkách vypadá děsivě ;-) V reálu mi ten zadek zase tak hrozně mohutný nepřipadá, i když současná M3, má zadek "lehčí". Na CX-30 jsem zvědav v reále. Na fotkách mi občas připadá trochu "nezáživně", nevýrazně. Skutečnost ale může vypadat lépe. Jsem na ní zvědav. Příští rok se chystám na výměnu stávající M3. Tak budu asi vybírat mezi M3 a CX-30.
Avatar - miromen
Kdyby
miromen
| 8. 3. 2019
No ja stale čekam až novou M3 uvidim v reale. Takhle přes monitor mi ta přizvednuta CX-30 přijde dokonce povedenějši a hlavně pohlednějši než pravě samotna M3. Samozřejmě nebyt toho oplastovani, ktere 30 jako celek docela degraduje.
M3 mi někdy přijde velmi pohledna, jindy si zase řikem, sakra ta předni čast no nějak nevim. Prostě ta až moc velka tlama, ktera z některych uhlu vypada jako by byla teměř tažena po zemi. U zadni časti mam ještě větši rozpaky, kde je ta přeplechovanost často patrna k tomu dost rušiva a ještě vic se projevuje snad z profilu. Tam mi přijde, že to mohlo byt "rozbito" nějakou vyraznějši linkou nebo prolisem a celkově to provest ostřeji či agresivněji ve stylu předni časti. Ale jak pišu, realně mužu byt velmi mile překvapen a M3 se mi bude jako celkek velmi zamlouvat. Jen jedna věc se ji ,už teď neda upřit a to, že dokaže zaujmout.
Zmatok...
adamzprahy
| 7. 3. 2019
Tak jasně, ale souhlasím, že je to matoucí. Obzvlášť u té CX-3 si fakt všichni myslí, že je to ekvivalent M-3, přitom je to spíš CX-2 logicky. O to větší přichází vystřízlivění po usednutí za volant a cenovém srovnání...
Avatar - palix
Krásná Mazda
palix
| 7. 3. 2019
Čo sa týka zliav v Mazde, je to pravda - koberčeky, povinná výbava + predĺžená záruka a koniec. Na druhej strane sa dá povedať - "Sú si vedomý kvality svojho výrobku a nepredajú ho pod cenu". Ak sa niečo predáva dobre a nestíham vyrábať - prečo by som dával zľavy? Kto nechce, kúpiť nemusí. Ak je záujem - je to OK.
Všimol som si ale pri predošlej 3-ke... Dopredaj modelov sa nekonal. Jednoducho ju prestali predávať. V posledných mesiacoch som na dvore dealera nevidel žiadne 3-ky, ani skladovky už neboli. Až teraz sa objavujú nové modely. Celkom premyslený postup, ale zákazník by si určite rád kúpil výbehový model v zľave. U Mazdy to nebolo možné.
Čo som tak kedysi porovnával, tak za cenu Mazdy 3 sa dal kúpiť aj skladový VW Golf v nejakom normálnom prevedení. Hyundai i30 stál o niečo menej... U predošlej generácie neboli ceny extrémne vysoké. U novej sa mi vysoké zdajú.
Avatar - palix
Krásná Mazda
palix
| 7. 3. 2019
oprava - auto som kupoval pred 1,5 rokom ;)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku