Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalony jsou mrtvé, říká šéf Volkswagenu

David Bureš
Diskuze (16)
Značka Volkswagen se letos nezúčastní pařížského autosalonu. Prezentovat svá auta chce jiným způsobem.

V posledních letech je klesající zájem automobilek o autosalony jasně patrný. Na největších evropských výstavách chybí klíčoví hráči, menší autosalony jsou kvůli nezájmu raději rušeny – Brno nebo Lipsko by mohly vyprávět. Detroitský autosalon to zase zkouší změnou tradiční doby konání. Může se tak stát, že klasické autosalony zcela skončí. Takový názor má i šéf Volkswagenu.

„Autosalony jsou mrtvé,“ prohlásil generální ředitel koncernu Volkswagen Group Herbert Diess. „Jsou produktem doby šedesátých let a dnes už nejsou relevantní. Nepřinášejí to, co chceme, a nepřinášejí to, co chtějí zákazníci,“ dodává šéf automobilky, jehož mateřská značka Volkswagen se nezúčastní letošního pařížského autosalonu, ještě nedávno označovaného za největší automobilovou výstavu na světě.

Diess si tak podobně jako vedoucí manažeři dalších značek myslí, že budoucnost prezentace automobilů je v účasti na jiných akcích. V Mnichově narozený manažer se zkušenostmi od Bosche či BMW má na mysli třeba Festival rychlosti v Goodwoodu, z něhož se v posledních letech stala velkolepá přehlídka i moderních aut.

Stále populárnější mezi automobilkami je i lednová přehlídka elektroniky CES v Las Vegas, jíž dokonce ustoupili pořadatelé detroitského autosalonu. Ten se od roku 2020 bude místo tradičního ledna nově konat v červnu. Více návštěvníků na autoshow má přilákat nejen hezčí letní počasí, ale také propojení s detroitskou grand prix série IndyCar.

„Lidé potřebují více interakce s produktem. Očekávají to. Dny spoléhání se na tradici jsou pryč,“ dodává Diess.

Konec tradičních autosalonů se tak nepochybně blíží, nižší zájem vystavovatelů hlásí pořadatelé evropských i amerických výstav. V Paříži tak vedle Volkswagenu bude chybět i Fiat, Ford nebo Nissan a Mitsubishi, což je zvlášť u posledních dvou pikantní, jelikož jsou aliancí navázáni na francouzský Renault. Jenže ono automobilky šetří i na domácích výstavách, vedení BMW už přiznalo, že sníží svoje zastoupení na příštím frankfurtském autosalonu.

Nižšímu zájmu vystavovatelů přitom není ušetřen ani ženevský autosalon, o němž se dlouho mluvilo, že má svoji budoucnost zajištěnou. Letos tam nebyl Opel, v roce 2019 v Palexpu bude chybět Volvo. Autosalony tak může zachránit snad jedině Číně, kde se o autoshow výrobci kvůli široké klientele pořád zajímají. Budeme tak místo do Frankfurtu a Paříže jezdit do Pekingu a Šanghaje? Nechme se překvapit...

David Bureš
Diskuze (16)
26. 7. 2018 10:39
Re: autosalóny majú reálny problém
magorina áno, ale bude to tak, ako si napísal. Pred pár rokmi sa ľudia báli online kúpiť aj tričko, dnes bežne nakupujú drahé chladničky. Všetko sa vyvíja aj bezpečnosť online nákupov aj počítačová gramotnosť aj nároky ľudí. Za chvíľu budú autá aj tak elektrické s autonómnym riedením, takže online prezka bude stačiť. Či sa to páči nám starým bobrom, to je iná vec.
26. 7. 2018 07:58
Re: Mně autosalony budou chybět
Ono otazka je, kolko ludi realne si ide nasledne kupit nove auto potom ako si ho "obchytkali" na autosalone? To, ze sa tam premelie 99% cumilov je sice z jednej strany marketing, ale z druhej zrejme nerentabilny. Dalsia vec budu astronomicke naklady pre vystavovatelov. Ked obycajna mala firma ide vystavovat na lokalny veltrh aj u nas, tak su tie cisla na prenajom na urovni 5-miestnych cifier za den.
Kedze autosalony su "oblubenejsie", co sa aspon poctu navstevnikov tyka, tak je lahko predstavitelne, ze sumy budu zacinat na urovni 6-7-miestnych cifier v € u tych prestiznych.
Ja osobne som bol na autosalone jeden krat v zivote - aj to na lokalnom, ktory podla reci vraj za nic nestoji. Siel som tam ale s cielom priamo porovnat co by som si kupil. Tie modely, co tam neboli som si siel vyskusat k predajcom a nakoniec som kupil auto, ktore sice na autosalone bolo, ale ani som tam v nom nesedel.
Avatar - white label
26. 7. 2018 03:23
Re: .
Když už to musíš použít v psaném textu, tak "štengrovaly".
25. 7. 2018 21:36
Mně autosalony budou chybět
Byl sem na na posledních autosalonech ve Frankfurtu i v Ženevě, ale konstatovat, že není o ně zájem je odvážné. Ale je pravda, že jsou poslední roky pro někoho nudné a náklady vynaložené jsou asi nenávratné. Například Motosalon v Praze i v Brně určitě není mrtvá záležitost.
Avatar - WinDiesel
25. 7. 2018 20:46
Re: autosalóny majú reálny problém
A kam se na auta půjdeš podívat když už značkám nejsou dobré ani showroomy? Osaháš si auto tak nějak virtuálně? Něco si objednáš na internetu třeba za 900 000? Se zárukou vrácení zboží? Docela magořina ne?