Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autoshow Praha - pařížské novinky v Praze

Ondřej Láník
Diskuze (5)
V neděli skončená výstava Autoshow nebyla sice autosalonem v pravém smyslu slova, ale nové prezentované automobily byly většinou ty největší novinky z podzimního pařížského autosalonu...

V neděli skončená výstava Autoshow nebyla sice autosalonem v pravém smyslu slova (jen expozice prodejců automobilů místo dovozců, nebo nezařazení výstavy do kalendáře OICA), ale nové prezentované automobily byly většinou ty největší novinky z podzimního pařížského autosalonu, který skončil nedávno. Uvážíme-li, že červnový Autotec byl letos věnován užitkovým automobilům, uskutečnila se v pražských Holešovicích největší automobilová výstava v České republice v letošním roce.

Poměrně malý trh s automobily v České republice nedovoluje výrobcům a dovozcům automobilů investovat řádově stejné částky do prezentací na výstavách jako na zavedených autosalonech v Paříži, Frankfurtu nebo Ženevě, ale přesto se k nám řada novinek dostává záhy po uvedení na motoristicky nejvyspělejších trzích Evropy. Začněme tedy s přehledem novinek. Ve střední části Průmyslového paláce vystavovaly tři značky : Volkswagen, KIA, Nissan. Nejobletovanější byl jistě Volkswagenův Phaeton, do kterého se mohl každý návštěvník i posadit. Tím však jeho lidovost končí, protože pětimetrová limuzína s motorem V6 3,2 l (177 kW/ 241 k) se v České republice nabízí za necelé dva milióny korun. Zákazník si může vybírat mezi čtyř nebo pětimístným provedením interiéru. Základní cena prestižního čtyřmístného provedení Phaetonu s motorem W12 (309 kW/ 420 k) s pohonem 4Motion a převodovkou Tiptronic je 3.627.200,- Kč. Bohatou základní výbavu si můžete rozšířit například o highendový audiosystém s integrovaným autotelefonem, navigačním systémem a televizním přijímačem za 226.300,- Kč. Kia ukázala návštěvníkům inovované Rio a MPV Carens. Malé Rio bude konkurovat i českým Fabiím neboť základní cena sedanu Rio začíná na 279.980,- Kč a zajímavé kombi je za 284.980,- Kč.

Na stánku Audi se představilo poprvé v Čechách nové Audi A8. Hliníkový automobil, který navazuje na svého předchůdce (vyrobeného od roku 1994 ve více než 100.000 kusech) má opět karosérii s prostorovým hliníkovým rámem ASF. Pohon může zajišťovat zatím jeden ze dvou benzínových osmiválců – menší o objemu 3,7 l, a výkonu 206 kW/280 k přijde na 2.260.000 Kč. Za 2.460.000 Kč můžete mít á-osmičku s motorem 4,2 l, o výkonu 246 kW/335 k a nejvyšším točivém momentu 430 Nm při 3500 ot/min. Obě verze mají omezenou maximální rychlost na 250 km/h. Zanedlouho bude 55 nových A8 sloužit účastníkům Summitu NATO v Praze. Na stánku byl také k vidění kabriolet A4.

Horké novinky přivezl také Renault. Mégane i Espace IV jsme vám již podrobně představili v našem magazínu a na Autoshow byly obě tyto pařížské novinky také k vidění. Oficiálně ceny bohužel ještě nebyly zveřejněny, ale dobrá zpráva je, že obě novinky by měly do českých prodejen Renaultu dorazit ještě v tomto roce. Neoficiálně však začíná cena třídveřového Megane s motorem 1,4 16V a bohatou výbavou na 420 tisících korun.

Oprávněnou pozornost vzbudili dva malí Korejci. Hyundai Getz se už prodává a zdá se že bude zdatným konkurentem ve své nabité kategorii. Tří a pětidveřová provedení jsou nabízena za 239.900,-Kč, resp. 249.900,-Kč s nejmenším motorem 1,1 12V (46 kW) s průměrnou spotřebou 5,8 l/ 100 km. Dále jsou k dispozici čtyřválce 1,3 12V (60 kW) a 1,6 16V (77 kW). Od února 2003 bude dále nabízen vznětový motor 1,5 16V CRDi (58 kW). Druhým malým autem je Daewoo Kalos, představený také ve dvou karosářských variantách jako pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Bohužel jejich ceny zatím nebyly zveřejněny, ale předpokládá se podobná cenová úroveň jako u Hyundaie.

Fiat Palio Weekend se už nějaký ten rok vyrábí, ale k nám přichází až nyní jako inovovaný model konkurovat Fabii Combi. Vystavená byla verze s motorem 1,2 16V (59 KW), která stojí v základním provedení 324.900,-Kč, nabízí 460 l základního zavazadlového prostoru rozšířitelného až na 1460 l při sklopených zadních sedadlech. Podnikatele potěší možnost odpočtu DPH, naopak nepříjemně překvapí starší vzhled interiéru a použité materiály které jsou výrazně horší než u většího Stila. U Fiatu byla k vidění také sportovní verze třídveřového Stila s příplatkovou otevíratelnou střechou ze skleněných lamel.

Novinkou letošního léta se stala Mazda 6, která vévodila stánku firmy AutoPalace. Už design šestky v základním provedení za 619.900,-Kč je velmi atraktivní, nemluvě o vystaveném sportovním provedení s kanárkově žlutým lakem. V nabídce najdeme tři karosářské varianty (sedan, hatchback a wagon) a pět motorů: zážehové 1,8 l (88 kW), 2,0 l (104 kW), 2,3 l (122 kW) a vznětové dvoulitry o výkonu 88 kW a 100 kW.

Citroën ukázal malý C3, který se však u nás již delší dobu prodává. Zapomenout bychom neměli na velkoprostorová dvojčata Peugeot 807 a Citroen C8, která byla u nás k vidění také poprvé. Peugeot nabízí kupodivu i provedení levnější než jsou k dispozici u Citroënu. Osmsetsedmička otevírá modelovou řadu se zážehovým dvoulitrem (100 kW) s cenou 859.000,-Kč. Nejlevnější Citroën je pak také dvoulitr, ale ten slabší ze vznětových HDI (79 kW a 94 kW) za 915.000,-Kč. Vrcholem řad jsou modely s motorem V6 3,0 l (150 kW) a automatickou převodovkou.

Ford přivezl nové modely, o kterých jsme psali v několika článcích i my. Fiesta, Fusion a Transit Connect jsou tři v Praze představené novinky. Zejména třetí jmenovaný - Transit Connect, bude zajímavým modelem i pro české podnikatele. Jeho cena začíná na necelých čtyř stech tisících Kč bez DPH. Úsporným řešením bude zřejmě varianta s továrním pohonem LPG za 458.900,-Kč bez DPH. Osobní Transit Connect bude dodáván pod označením Tourneo Connect se základní cenou 513.500,- Kč s benzínovým motorem 1,8 l (115 k).

K perličkám výstavy patřily sportovní Lamborghini Murciélago, Mercedes SL, Škoda Superb a Octavia upravená firmou Milotec, Opel Speedster, výstava amerických automobilů nebo několik stánků věnovaných autohifi. Na jednom z nich jsme našli i populární Trabant 601 kombi, jehož prostor za sedadly byl věnován výkonné aparatuře, takže se dovnitř kombi prakticky již nic dalšího nevešlo.

Atraktivní byla také část Autoshow věnovaná užitkovým automobilům, protože se představily ty nejnovější modely těžkých nákladních tahačů značek Renault, Volvo, DAF, Scania a Tatra.

Organizátorům patří uznání za dobrou přípravu a organizaci akce. Vždyť 13. srpna byly zaplaveny všechny Křižíkovy pavilóny (do výše asi 3 metrů!) a kdyby na nich dnes nebyl zaznamenán stav vody z toho dne, málokterý návštěvník by to během výstavy poznal.

Ondřej Láník
Diskuze (5)