Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AvtoVAZ se rozchází s firmou Magna, soustředí se na spolupráci s Renaultem

Václav Pavlečka Václav Pavlečka 8. 2. 2008 • 11:35
9
Rakousko-kanadská společnost Magna přišla o svého největšího partnera na ruském trhu. Avtovaz vidí perspektivněji spolupráci s francouzským Renaultem.

Jde tak o druhou prohru Magna International v boji o možnost užší kooperace s AvtoVAZem v řadě. Nejprve se totiž tato firma pokoušela přímo o vstup do ruské automobilky. Rusové se však nakonec dohodli s Renaultem, který v současnosti vlastní 25 % AvtoVAZu.

Spolupráce není „kompatibilní“

Po vstupu Renaultu se věci v AvtoVAZu pro Magna International nevyvinuly zrovna nejlépe. Jak prohlásil mluvčí francouzské automobilky, „spojenectví AvtoVAZu s Magnou a AvtoVAZu s Renaultem není vzájemně kompatibilní“.

AvtoVAZ tak nebude v roce 2009 spolu s Magna International produkovat 450 tisíc vozů o velikosti Volkswagenu Golf. Takový byl totiž původní plán obou firem. Investice do tohoto projektu ve výši 2 miliard amerických dolarů se tedy nakonec neuskuteční.

Místo toho AvtoVAZ vyjednal s Renaultem možnost využití již vyvinutých platforem, například z Renaultu Mégane. Tím ušetří prostředky při vývoji budoucího kompaktního auta pro ruský trh. Otevírá se i možnost použití platformy z Dacie Logan.

Magna International však na ruském trhu spolupracuje ještě se společností Gaz. Jde však o menší „rybu“ na atraktivním automobilovém trhu v Rusku než byl AvtoVAZ.

Témata
Avatar - JFK
9. 2. 2008 10:57
Re: bordel
Wartbugu, spoluprace s Magnou Steyr, se ktreou mel AvtoVaz spolecne vyrabet Ladu 'C', se skutecne teprve planovala. Proto jsem ironicky poznamenal, ze byla zavrzena z duvodu bordelu ve fabrice a ne proto, ze Magna rusakum pomohla s projektem 'C', nebo ze Renolt da k dispozici podvozkove skupiny z Mégane, coz mistr V.V. zcestne nazval 'dodavkou NÁHRADNÍCH DÍLŮ'. Je potreba trochu znat problematiku one fuze, pak zjistis, ze jestli nekdo neco spatne pochopil, jsi to ty.

To si jako predstavujes, ze Renault, nebo Magna Steyr, ktera jde do podniku za 2 miliardy USD a sveri rusakum, s jejich dosavadnim know-how z toho togliattskyho svinciku, plne kontrolu nad vyrobou?
8. 2. 2008 22:51
Re: bordel
Nechci rusit tok tvych jiste velmi hodnotnych prispevku, ale zjevne jsi ne zcela pochopil reakci V. Vegy. Tak jeste jednou: spoluprace s Magnou se netykala vyrobni faze, nikoliv tak spoluprace s Renaultem, ktera ale teprve nastane.
Avatar - JFK
8. 2. 2008 17:05
Re: bordel
Když AvtoVaz bude od renoltu, který ho bude z 25% vlastnit, využívat podvozkový skupiny neznamená, že se to netýká výroby. Nechapu co to meleš o ND. To si jako představuješ, že se budou podvozky dovážet z Francie a tím to pro francouze hasne, nebo co?

A neber si ty žigulíky a kosočtverce až tak osobně, leze to na mozek ;-)
Avatar - JFK
8. 2. 2008 17:02
.
-
Avatar - JFK
8. 2. 2008 10:43
bordel
Spojenectví s Magnou není vzájemně kompatibilní, protože Rakušáci vyžadují ve výrobě pořádek a ten není kompatibilní s bordelem ve fabrikách u AvtoVaz a Renault SA.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud