AvtoVAZ se rozchází s firmou Magna, soustředí se na spolupráci s Renaultem

Jde tak o druhou prohru Magna International v boji o možnost užší kooperace s AvtoVAZem v řadě. Nejprve se totiž tato firma pokoušela přímo o vstup do ruské automobilky. Rusové se však nakonec dohodli s Renaultem, který v současnosti vlastní 25 % AvtoVAZu.
Spolupráce není „kompatibilní“
Po vstupu Renaultu se věci v AvtoVAZu pro Magna International nevyvinuly zrovna nejlépe. Jak prohlásil mluvčí francouzské automobilky, „spojenectví AvtoVAZu s Magnou a AvtoVAZu s Renaultem není vzájemně kompatibilní“.
AvtoVAZ tak nebude v roce 2009 spolu s Magna International produkovat 450 tisíc vozů o velikosti Volkswagenu Golf. Takový byl totiž původní plán obou firem. Investice do tohoto projektu ve výši 2 miliard amerických dolarů se tedy nakonec neuskuteční.
Místo toho AvtoVAZ vyjednal s Renaultem možnost využití již vyvinutých platforem, například z Renaultu Mégane. Tím ušetří prostředky při vývoji budoucího kompaktního auta pro ruský trh. Otevírá se i možnost použití platformy z Dacie Logan.
Magna International však na ruském trhu spolupracuje ještě se společností Gaz. Jde však o menší „rybu“ na atraktivním automobilovém trhu v Rusku než byl AvtoVAZ.