Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Balíček od amerického profesora přetvoří každé auto v plug-in hybrid

David Bureš
Diskuze (10)
Kit by se mohl dostat do sériové výroby, dojezd auta může prodloužit o 50 až 100 procent.

Americký profesor Charles Perry ze státní univerzity Middle Tennessee se svým týmem pracuje na balíčku, který z běžného automobilu vytvoří plug-in hybrid. Kit má být kompatibilní s takřka každým autem.

Balíček je zatím testován na Hondě Accord kombi z roku 1994. Jeho součástí jsou elektromotory v obou zadních kolech a lithium-iontové baterie v zavazadlovém prostoru. Akumulátory jsou velké, mohou být však použity i menší.

Elektrické motory doplňují spalovací motor, díky čemuž pomáhají zvýšit dojezd vozu na jednu nádrž při rychlosti 64 km/h o 50 až 100 procent. Kit je navržen pro použití pro jízdu ve městě, při jízdě vyšší rychlostí se elektromotory vypnou.

Cílem Perryho při návrhu paketu byl ten, aby jej mohlo využít každé auto, aniž by musely být vyměněny jeho brzdy, zavěšení a další mechanické části.

Podobné kity už existují, jsou však drahé a je nutné kvůli nim provést na daném automobilu rozsáhlé úpravy. Autor tohoto balíčku předpokládá, že pokud se dostane do sériové výroby, bude stát okolo 3.000 dolarů, tedy asi 57.000 korun.

Perry přiznává, že je v současnosti ve fázi, kdy se snaží přetvořit laboratorní projekt na komerční produkt. Aktuálně tento profesor strojírenské techniky jedná s několika investory, díky nimž by získal finanční prostředky na postavení několika prototypů, na kterých by byl tento balíček dále testován. Jak sám Perry říká, zatím se jedná o prokázanou a ne o prověřenou techniku.

David Bureš
Diskuze (10)
2. 1. 2013 23:38
Re: Super
neviem ci profesor nenasiel ameriku..v tej amerike...michelin s takym niecim zapasil (zapasi?) zopar rokov a zatial kde nic, tu nic. predpokladam, ze na to ma o dost vacsi budget ako profesor...
2. 1. 2013 14:44
Motůrky
Nad reálnými čísly vysí otazník výkonu. Podle velikosti jsem ten motor odhadl na 2kW. Pan profesor udal výkon baterie na max. 8kW (80V a 100A). Takže jsem mu možná křivdil.
Ale skutečně vám 8kW elektrické trakce v 1,5 tunovém autě sníží spotřebu ve městě na polovinu?
Podle toho co říká o autonomii systému, pravděpodobně reaguje až na otáčení kol. Největší přínos by ale měl v autě s Strat Stop systémem, kde by se mohlo startovat až po sešlápnutí plynu, protože první metry by zařídil elektromotor.
Co do výkonu je to podobný koncept jako IMA u Hondy.
2. 1. 2013 14:38
Dobrý nápad
Bez výměny komponentů zadního zavěšení mi to přijde jako utopie. Tohle asi pan profesor nevymyslí ani za dvacet let.
Ale pokud by existoval modul elektromotoru jako náhrada za stávající kompletní zadní náboj včetně vyřešení brzdy, tak by to bylo aplikovatelné celkem jednoduše. A nebyl by ani problém s kompatibilitou, i když by to nešlo použít úplně univerzálně (což vzhledem k různosti komponentů jednotlivých výrobců ani není možné). Ale pořád by to v rámci jedné verze platformy např. u VW znamenalo miliony aut s jedním typem modulu.
A to už by myslím byl pro výrobce automobilových komponentů docela zajímavý busines.
Avatar - Papír1
2. 1. 2013 14:32
Re: Super
Kolik je příplatek u MB E za hybrid?? Napsal jsem to schválně, neb tyto auta byla předně konstruována jako klasická auta a pak se někdo pomát a dal do toho elekromotor. Lexus vyvíjí auta s tím že prodeje hybridu jsou 50% na 50%
2. 1. 2013 13:18
Re: Super
no to se ti povedlo vyjmenovat vazne prukopniky na poli hybridu... vicemene, kazdej z vyjmenovanych automobilek je spis nasledovnikem japoncu... >:D