Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Barva jako faktor amortizace: Jaký odstín vybrat, abyste neprodělali?

Mirek Mazal Mirek Mazal 3. 7. 2022 • 07:33
59
Zobrazit náhledy (59)
Barva jako faktor amortizace Barva jako faktor amortizace Barva jako faktor amortizace Barvy aut Oranžovou barvu vozů považují odborníci za jednoznačně nejbezpečnější Barvy aut Barvy aut Barvy aut Za svítání nebo soumraku hrozí nejmenší riziko kolize šoférům žlutých aut 5 nejoblíbenějších barev nových aut v Česku za rok 2020 Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line Lamborghini Urus Lamborghini Urus BMW iX Škoda Superb Combi 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Sportline Cupra Formentor VZ Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Dacia Sandero 1.0 SCe Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI DSG Renault Captur TCe 100 LPG BMW X1 xDrive25e Zotye SR9 Rolls Royce Ghost BMW M760Li xDrive V12 Excellence BMW M3 Competition BMW M3 Competition BMW M3 Competition BMW M3 Competition BMW M3 Competition BMW M3 Competition BMW M3 Competition BMW M3 Competition BMW M3 Competition BMW M3 Competition Renault Megane R.S. Trophy vs VW Golf GTI TCR Renault Megane R.S. Trophy vs VW Golf GTI TCR Renault Megane R.S. Trophy vs VW Golf GTI TCR Renault Megane R.S. Trophy Renault Megane R.S. Trophy Renault Megane R.S. Trophy Renault Megane R.S. Trophy Volkswagen Golf GTI TCR Volkswagen Golf GTI TCR Volkswagen Golf GTI TCR Volkswagen Golf GTI TCR Volkswagen Golf GTI TCR kia srovnavacitesty strednitrida kia srovnavacitesty strednitrida kia srovnavacitesty strednitrida kia srovnavacitesty strednitrida kia srovnavacitesty strednitrida kia srovnavacitesty strednitrida kia srovnavacitesty strednitrida

Výběr barvy ovlivňuje hodnotu nového i ojetého vozu. Špatná volba může stát desítky tisíc korun, zjistila analýza dopadů na amortizaci.

Společnost iSeeCars od roku 2013 analyzuje automobilový trh ve vztahu k vývoji nákupů a prodejů koncovými zákazníky. Mezi pravidelné výstupy amerických výzkumníků patří ročenky obchodních úspěchů automobilek, spolehlivosti jednotlivých modelů a třeba i vlivu různých faktorů na hodnotu vozidel.

Jedna z mnoha zpráv pojednává o vlivu barev automobilů na jejich zůstatkovou hodnotu. Nejnovější analýza vznikla přepočtem dat z 650 tisíc automobilových transakcí u tříletých ojetin. Překvapením je, že nejodolnější barvy proti amortizaci jsou žlutá, oranžová, fialová, červená, zelená, modrá, šedá, béžová a až na konci desítky se umístila stříbrná.

Pestrobarevní vítězové neodpovídají zájmu lidí o oblíbenou bílou nebo černou, stříbrná i béžová tolik nepřekvapí v top 10 jako výstřední žlutá, oranžová či fialová. Podle statistiky iSeeCars může kanárkový model po třech letech ztratit jen 4,5 % hodnoty, proti tomu nenápadný kus ve stříbrné přijde o necelých 15 %, což jsou běžně desítky tisíc korun prodejní ceny.

Dealeři mají tendenci konfigurovat masově kupované barvy a originální pomerančová přijde do salonu jen na objednávku individualisty. „Mnoho spotřebitelů volí šedivé varianty ne proto, že se jim líbí, ale proto, že předpokládají zalíbení u ostatních,“ řekl Karl Brauer, výkonný analytik iSeeCars.

Z tabulek a komentářů iSeeCars vychází, že neutrálních aut je většina, proto nejsou vzácná jako fialové nebo zelené vozy vzbuzující pozornost. Za stříbrným kombi se nikdy neotočí stejný počet kolemjdoucích jako za stejným modelem v oranžové. Stejně tak béžovou ojetinu sežene každý překupník, červený speciál je pro fajnšmekry z oboru, jelikož zásoby jsou omezené.

Exkluzivitu extravagance potvrzuje Brauer, podle jeho tvrzení žlutá a oranžová nejsou nutně oblíbené u širokého spektra kupujících, ale jsou velmi žádané ve specifických segmentech prodejů, kde figuruje větší poptávka nad nabídkou. Jako vše na volném trhu je cena určována průsečíkem nabídky či poptávky a portfolio žlutých a oranžových vozů je příliš nízké na pokrytí reálného zájmu, v tomto okamžiku pak dochází k zvýšení hodnoty oslnivého automobilu.

Z hlediska amerického trhu je dále patrný zájem o žlutou a oranžovou mezi sportovněji laděnými modely.

Video se připravuje ...

Česká populace majitelů nových aut následuje dav nejčastěji neutrální šedou, respektive těsně druhou bílou. Záznamy ale naznačují tendence kreativity prostřednictvím modré a červené na čtvrtém a pátém místě žebříčku nejoblíbenějších barev roku 2020. Tuzemská statistika započítává firemní flotily, které pochopitelně přehlížejí jarní strakatou paletu a volí konzervativně.

Doporučujeme

Témata