Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Batur už se prohání po silnicích. Zatím jako předprodukční prototyp

Ondřej Mára Ondřej Mára 6. 12. 2022 • 15:12
30
Zobrazit náhledy (30)
Bentley Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur Bentley Mulliner Batur

Prototyp ve výrazném fialovém laku čeká poměrně náročné testování na silnicích i okruzích napříč Evropou.

Bentley Batur, exkluzivní limitka představená během letošní motoristické akce Monterey Car Week, už míří na silnice. Vůz s označením Batur #0 ovšem není prvním kusem pro zákazníka, ale testovacím prototypem postaveným přesně ve stylu budoucích vozů, který čeká během následujících 58 týdnů celkem 120 testů.

Hned na úvod se totiž sluší zmínit, že Batur není jen lehce přepracovaný Bentley Continental GT. Nový model, určený pouze pro 18 vyvolených, sice vychází z modelu Continental GT s prodlouženým rozvorem a sdílí i motor W12 s twin turbo přeplňováním, jenže kromě toho je osazen také 800 unikátními komponenty a jeho motor je vyladěn až na 730 koní.

Video se připravuje ...

Aby si vývojáři vůz prověřili, posílají ho nyní na 2500 kilometrů dlouhou trasu napříč Evropou. Ta odstartuje v Německu, odkud se vůz vydá přes Itálii a Francii do Španělska. Zní to jako idylka, během sedmi týdnů však vůz čekají jízdy po okruhu, zakroucené horské silnice, dálnice a údajně i testování na různých typech povrchu.

Následně bude Batur #0 čekat asi 7500 kilometrů testování v běžném provozu, než bude podroben testování v klimatických podmínkách. Karoserie bude vystavena například 600 hodinám záření, které mají simulovat pět let v arizonské poušti.

Cílem testování je zajistit, že budoucí produkční auta dokážou splnit všechna očekávání zákazníků. Ostatně vývoj samotného pohonného ústrojí měl trvat přes 100 týdnů, výsledkem je ale nejsilnější pohonné ústrojí, jaké kdy v silničním Bentley bylo umístěno. Twin-turbo přeplňovaný 6,0litrový motor W12 totiž produkuje 544 kW (cca 730 k) a 1000 Nm točivého momentu.

Kromě brutálního výkonu ale vůz nabídne i důraz na komfort a ovladatelnost. Standardně je totiž vybaven vzduchovým odpružením, aktivními stabilizátory, systémem natáčení všech kol a novým elektronicky řízeným samosvorným zadním diferenciálem. Batur by tak měl mít i nejsofistikovanější podvozek mezi současnými produkčními vozy.

Jak už jsme zmínili, nové Bentley Batur bude vyrobeno pouze v 18 exemplářích, přičemž každý už zná svého majitele. Cena vozu začínala od 1,65 milionu liber (cca 46,8 milionu korun), zákazníci však měli k dispozici i výjimečnou nabídku individuální výbavy, která mohla cenu výrazně zvýšit. Kromě zakázkového čalounění totiž automobilka nabízela i 3D-tisk ornamentů dle zadání z 18karátového zlata. Doručení prvních zákaznických vozů se očekává zhruba v polovině roku 2023.

Doporučujeme

Témata