Bentley láká na elektrickou budoucnost dvanáctiválcem. Batur je kupé pro 18 vyvolených
Zní to jako hodně zvláštní paradox, a vlastně i je. Limitka Bentley Batur má svým vzhledem poodhalit design chystaných elektrických modelů. Pod kapotou však pracuje plnotučná spalovací strojovna.
Během automobilové slavnosti Monterey Car Week bylo pětistovce majitelů bentley slavnostně představeno kupé Batur vznikající pod taktovkou Mullineru. Dvoudveřová novinka vychází z Continentalu GT s delším rozvorem a pod kapotou má ikonický šestilitrový dvanáctiválec s uspořádáním do písmene W, jenž produkuje přes 730 koňských sil. Půjde tak o nejsilnější „produkční“ vůz automobilky, který legálně může na silnice.
Proč uvozovky? Model Batur vznikne v pouhých osmnácti exemplářích. A byť jeden přijde na v přepočtu 48 milionů korun, všechny už jsou beznadějně vyprodány. Batur se tak vydal cestou další exkluzivní limitky, modelu Bacalar, jehož vznikne pouze dvanáct kusů. I ty jsou už rozebrány, automobilka již zahájila dodávky, zatím se raduje prvních osm šťastlivců.
Novinka bude vznikat v Crewe a ač má pod kapotou dvanáctiválec (zároveň jde o rozlučku s tímto motorem, který vozy bentley pohání již 20 let), její design má naznačovat elektrickou budoucnost značky, která se stane realitou v horizontu několika příštích let. Batur však neláká jen na skvělý motor, ale i moderní techniku v útrobách. Zákazníci se mohou těšit na propracované tříkomorové vzduchové odpružení, elektronický samosvorný diferenciál s rozdělováním točivého momentu či unikátní dvaadvacetipalcová kola, vzadu pochopitelně s natáčecí funkcí.
„Nepotřebujeme dekorace. Věříme, že priority zákazníků luxusních vozů se mění. Chtějí, aby jejich auta byla tiše působivá, ne okázalá. Ustupujeme od dvourozměrné grafiky k návrhům, které si hodně hrají se světlem a stíny,“ vysvětluje svou nejnovější práci šéfdesignér Andreas Mindt, který do firmy nastoupil počátkem loňského roku a Batur je prvním projektem postaveným pod jeho hlavičkou.