Bentley Continental GT Number 9 Edition by Mulliner: 100 aut ke stoletému jubileu
Novinka britské značky, která se poprvé ukazuje v těchto dnech na autosalonu v Ženevě, hledala inspiraci v závodních vozech Bentley let dávno minulých. Jde současně o oslavu 100 let této britské automobilky, což dokazuje také počet pouhých 100 exemplářů tohoto exkluzivního vozu. Auto samozřejmě vychází z nové generace modelu Continental. Výrobu stovky kusů bude mít na starosti společnost Mulliner, sídlící v Crewe.
Edice Number 9 Edition vzdává hold Timu Birkinovi, jednomu z takzvaných „Bentley Boys“ z 20. a 30. let minulého století. Birkin byl původně zákazníkem Bentley, později ale také závodníkem. Podílel se na tvorbě slavného závodního stroje No.9 „Blower“, který vycházel ze sériového modelu Bentely 4½. Birkin se s ním účastnil také slavného závodu 24 hodin v Le Mans.
Následně vznikla série produkčních vozů Bentely 4½ využívající přeplňování kompresorem. Vůz vyvinul inženýr, Amherst Villiers, který ale nebyl zaměstnancem Bentley. Po namontování kompresoru došlo u tohoto vozu ke zvýšení výkonu ze 110 koní na 175 koní.
Vyberte si barvu
Nový Number 9 Edition by Mulliner bude od běžného Continentalu rozeznatelný na první pohled třeba podle specifické masky chladiče. Budoucí movití zákazníci dostanou na výběr ze dvou laků karoserie – zelenou Viridian, respektive černou Beluga. Standardem budou 21palcová desetipaprsková lehká kola, jejichž barva bude odpovídat karoserii vozu. Chybět nemá ani speciální aerodynamický bodykit z uhlíkových materiálů. Barvě karoserie bude odpovídat také barva čalounění kabiny. Ta se vyznačuje vysokým leskem s hliníkovým dekorem na středním panelu, respektive lesklým na palubní desce.
Chybět nebudou ani klasické hodiny British Jaeger. Ty byly vyvinuty v rámci spolupráce mezi Mullinerem a společností British Jaeger. Jsou inspirovány těmi, používanými na originálním voze No.9 „Blower“. V novince se údajně při jejich výrobě využívá stejných a tedy tradičních metod, jako v případě jejich použití v původním voze.