Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental GTC 2009: První fotografie a informace

Aleš Dragoun
Diskuze (57)
Ani taková prestižní značka jako Bentley neusíná na vavřínech a své modely průběžně modernizuje. Objevily se první informace a fotografie faceliftovaného modelu Continental GTC.

Řada nyní čítá dvě verze – vedle základní ještě výkonnější variantu Speed, která se stává nejvýkonnějším otevřeným modelem britské automobilky v celé její historii. Zatímco běžný GTC poskytuje ze šestilitrového motoru W12 přeplňovaného dvěma turbodmychadly výkon 412 kW (560 k), výkonnější GTC Speed dává 449 kW (610 k).

Pohonná jednotka disponuje čtyřventilovou technikou a variabilním časováním ventilů. Točivý moment je impozantní, maximálních 750 Nm je k dispozici v rozmezí 1750-5600 ot./min a přenáší se na všechna čtyři kola pomocí šestistupňové samočinné převodovky ZF. Ta má dva plně automatické módy Drive a Sport, pokud řidiči nevyhovují, může zvolit sekvenční řazení pákou, či pádly pod volantem. Pohon všech kol s diferenciálem Torsen je pochopitelně řízen vyspělou elektronikou, více točivého momentu se přenáší na nápravu s lepší adhezí. Největší rychlost leží na bájné hranici dvou set mil v hodině, tedy 322 km/h, samozřejmě s nataženou střechou. Pokud ji majitel složí, může s vozem uhánět maximálně 312 km/h. Z 0 na 100 km/h novinka zrychlí za 4,8 vteřiny, z 0 na 160 km/h pak za 10,5 vteřiny.

Vizuálně se mnoho nezměnilo – maska chladiče je nyní více vzpřímená, nové jsou vstupy vzduchu na předním nárazníku a světlomety mají chromované rámečky. Obě varianty se dočkaly přitvrzení tlumičů, které zlepšuje jízdní vlastnosti, dále karbon-keramických brzd, které mají v současnosti největší průměr ze všech sériově vyráběných automobilů (420 mm vpředu, 356 mm vzadu). Optimální deceleraci zajišťují osmipístkové třmeny. Montáží brzd z lehkých materiálů dokázali konstruktéři ušetřit 20 kg hmotnosti.

Bentley Continental GTC a GTC Speed
ModelContinental GTCContinental GTC Speed
Motor6,0 W12 Turbo6,0 W12 Turbo
Zdvihový objem [cm3]59985998
Válce/ventily12/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]412/6100449/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]650/1600750/1750
Max. rychlost [km/h]312322 (312)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,14,8
Komb. spotřeba [l/100 km]16,616,6

Automobil je doslova prošpikován všemožnými elektronickými systémy, z nichž jmenujme například adaptivní tempomat s radarovým senzorem, který monitoruje provoz a zjistí-li pomalejší vozidlo v dosahu, pomůže řidiči s případným zrychlením či zpomalením. Změny prodělal i posilovač řízení Servotronic, oba modely mají ve výbavě také poslední verzi stabilizačního systému ESP 8.1. Standardní GTC disponuje módem Sport Traction, který zlepšuje stabilitu při nižších rychlostech a na nezpevněných površích, mód Dynamic je vyhrazen jen pro GTC Speed a řidiči umožňuje využít výkonového potenciálu motoru naopak při vysokých rychlostech. Nad bezpečností vozu bdí i systém kontroly tlaku v pneumatikách TPMS (Tyre-Pressure Monitoring System), který upozorní na příliš vysokou rychlost vzhledem k nahuštění obutí nebo překročení povolené konstrukční rychlosti pneumatik při zimním provozu.

Výkonnější GTC Speed se liší černou mřížkou chladiče a vstupy vzduchu ve stejné barvě, decentním spoilerem na zádi a dvacetipalcovými koly s pneumatikami Pirelli PZero Ultra-High Performance, které italský gigant vyvinul speciálně pro Bentley. Zadní dvojitá koncovka výfuku je širší a nižší než u obyčejného GTC. Automobil se také přiblížil asfaltu o dalších 10 mm vpředu a 15 mm vzadu.

Představitelé automobilky včetně jejího současného šéfa Franze-Josefa Paefgena očekávají, že nový Speed bude tvořit zhruba dvě třetiny celosvětových prodejů řady Continental GTC. O ceně ovšem výrobce zatím taktně mlčí.

Doporučujeme
Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší svého druhu
Bentley Continental Flying Spur: Modelový rok 2009 a silnější Speed
Bentley Continental – sportovní šlechtic (1. díl: typy R a S z let 1952 – 1965)
Bentley Continental – sportovní šlechtic (2. část: úspěšný návrat 1984 – 2007)

Aleš Dragoun
Diskuze (57)
Avatar - element5
9. 1. 2009 21:31
Re: ...
Já ti dneska nasadil kopyta, skočil do káry a letěl na sobě makat na jazykový kurz. V dlouhým táhlým, teď teda nevím, jestli mluvím o táhlým dlouhým cos zmínil ty, ... no každopádně jsem v tom dlouhým táhlým všem ukázal, jak vypadá ten správnej drzek. :yes: Dottore by měl určitě radost, brácho.
Avatar - Pierro
9. 1. 2009 13:25
Re: ...
čoveče ze mě je dneska už čtyři!!! dny neholenej drzek. dal bych dneska táhlej dlouhej. čím jezdíš brácho?? a pamatuješ na heslo žes pouze a jen tím, čím jezdíš?? a co studia?? co jazyky, co makačka na sobě samotném, co tvé duševní a životní zrání???
Avatar - element5
9. 1. 2009 13:11
Re: ...
>:D
Avatar - Pierro
9. 1. 2009 13:07
Re: ...
také doufám. a také doufám, že dottore si vymění pemprsku, plácne po zadku starou Blažkovou a nafasuje hadr vlevo za dveřma u vrátnice.... ;-)
Avatar - element5
9. 1. 2009 13:04
Re: ...
Myslím, že to bylo zrovna v období, kdy se GTI hádal úplně se všemi, nevím jestli byl zrovna v přechodu či kde, ale docela mi tenkrát auto.cz otrávil ... Jak o tom ale přemýšlím, tohle nebylo zpočátku, tohle bylo před tím, než Martina nenávratně zmizela. Kylie se snad nedá ...