Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Flying Spur 2014: 625 koní, 322 km/h a wi-fi

Bentley Continental Flying Spur
Bentley Continental Flying Spur
Bentley Continental Flying Spur
Bentley Continental Flying Spur
17 Fotogalerie
Bentley oficiálně představuje druhou generaci sedanu Flying Spur odvozeného od kupé Continental GT. Návrat k britské klasice je nepřehlédnutelný.

Musím přiznat, že jsem nebyl velkým fandou designérského stylu, který vozům značky Bentley propůjčil designér Fabie Dirk van Braeckel a jediným štěstím automobilky z Crewe bylo asi to, že ještě méně sympatií ve mě vzbudovalo to, co provedlo BMW Rolls-Royceu. Topmodel Mulsanne už vypadá dobře, ale na Continental GT a Continetal Flying Spur jsem si musel spíše zvyknout, než aby se mi líbily. Teď ovšem přichází druhá generace sedanu Flying Spur, jenž se zbavil přídomku Continental a tím jako by dával najevo, že se, podobně jako jeho větší čtyřdveřový příbuzný, částečně navrací ke stylistickým hodnotám předvolkswagenovské éry.

Příď zůstává u čtyřokého designu, ovšem k poměrně radikální změně dochází z profilu, jenž působí mnohem svalnatějším dojmem, má jinak (mnohem lépe) vyřešené zakončení bočního prosklení a nechybí ani linka, zvýrazňující zadní blatník. Velmi stylově je pak ztvárněna celá záď, která zhmotňuje klasický styl Bentley ve velmi moderním pojetí, korunovaným použitím staromilských hranatých zadních svítilen. U mně teda fakt dobrý...

Jen velmi málo se toho vizuálně změnilo v interiéru a to i přesto, že je prý nových hned 600 dílů! To je naopak velmi správně, tahle typická klasika je naprosto v pořádku a osobně je mi trochu líto, že klasický čtyřramenný volant vystřídal hezčí, ale méně stylový tříramenný. Ještě zvážím, jestli si jej nechám vyměnit. ;-). Pod starosvětskou fasádou je ovšem to nejmodernější hi-tech, včetně bezdrátového wi-fi připojení k internetu, infotainmentového systému pro zadní sedadla, osmipalcové dotykovové obrazovky, chladícího boxu mezi zadními sedadly a byl by hřích si při specifikování výbavy nezaškrtnout osmikanálové audio Naim o výkonu 1100 W. O té nejlepší kůži, dřevu a dalších materiálech asi netřeba pochybovat.

Patří už nějaký ten pátek samozřejmě k bontonu, že takovéhle auto se kupuje výhradně v motorem W12 6.0, přeplňovaným dvěma turby, jenž z aktuálního Flying Spur dělá nejrychlejší sedan Bentley všech dob. Rozjede se totiž na 322 km/h a to díky parametrům 625 k (460 kW) při 6000 otáčkách a točivém momentu 800 Nm, jenž je k dispozici už od 2000/min. Síla motoru jde na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňového automatu ZF, jenž změní kvalt za méně než 200 ms. Čtyřkolka posílá na zadek standardně 60 % točivého momentu, ale v závislosti na trakčních podmínkách tam může jít až 85 %, případně až 65 % na předek.

Elektronicky řízený podvozek zajistí optimální poměr jízdní agility a komfortu a v jeho kompetenci je i samočinná úprava světlé výšky v závislosti na rychlosti jízdy. Po překročení 195 km/h jde příď o 5 a záď o 100 mm níž a o dalších 8, respektive 13 mm dolů pro překonání rychlosti 240 km/h. Posilovač řízení je postaru hydraulický a mezi krajními polohami je rozumných 2,8 otáčky volantu.

Sluší se také zmínit, že přední blatníky a kapota jsou z hliníku, přičemž ke tvarování blatníků je použita metoda, převzatá z kosmického průmyslu, kdy více než 500 stupňů rozžhavený díl tvaruje stlačený vzduch. Hmotnost vozu se snížila o 50 kg při současném zvýšení tuhosti, ale to se dalo očekávat. Zlepšila se i aerodynamika, součinitel odporu vzduchu je nyní 0,29.

Určitě se nemusíte být, že byste si nevybrali. V nabídce je více než 100 odstínů laku, několik typů litých kol ve velikostech 19-21“, nemůže chybět Mulliner Driving Specification, rozšiřující nabídku provedení interiéru na 17 variant, doplněných o pět druhů dřevěných dekorů, o různých možnostech prošívání včetně klasického kárování nemluvě.

Bentley Flying Spur má rozměry 5295 x 1976 x 1488 mm a rozvor 3065 mm, do nádrže se vejde 90 litrů benzinu, do kufru zase 475 l zavazadel a celé to váží 2475 kg. Jak už bylo řečeno, maximálka činí 322 km/h, přičemž na stovku tahle masa železa zrychlí za 4,6 s a stošedesátkou uhání po 9,5 s. Určitě vás (ne)bude zajímat, že ve městě spálí 22,4 l na 100 km, mimo město 10,2 l a v kombinaci 14,7 na 100 km.

Temperament a váhu zkrotí 405mm kotouče na přední nápravě a 335 mm disky na zadní nápravě, případně lze zvolit keramické brzdy s průměrem 420 mm, respektive 356 mm. Rozměry pneumatik činí v závislosti na použitých kolech 275/45 ZR 19, 275/40 ZR 20 nebo 275/35 ZR21. Do garáže si ho můžete postavit už letos v létě.