Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley hodlá elektrifikovat všechny své modely. A naznačilo, kdy představí elektromobil

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 5. 2019
26
Zobrazit náhledy (26)
Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid bentley_Bentley Bentayga Hybridbentayga_hybrid_21 Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid

Britská značka se také připravuje na vlnu elektrifikace, která odstartuje co nevidět. Plně elektrický vůz však v brzké budoucnosti nečekejte.

Před dvěma lety představila značka Bentley na ženevském autosalonu EXP 12 Speed 6e koncept, což byla vize luxusního elektrického sportovního auta. Design exteriéru se promítl na novém Continentalu GT, jenž však dorazil s konvenčním spalovacím pohonem.

Bentley ale na elektřinu zcela nezanevřelo, jen podle britského výrobce ještě není ten správný čas. „Nemohu vám dát přesné datum, kdy uvedeme první elektromobil, určitě to ale bude před rokem 2025,“ řekl Adrian Hallmark, předseda představenstva Bentley, který potvrdil, že se na takovém autě skutečně pracuje.

Aktuálně je jediným vozem s alternativním pohonem Bentayga Hybrid, jež sází na třílitrový vidlicový zážehový šestiválec v kombinaci s elektromotorem. Plug-in hybrid se chlubí dojezdem přes 50 kilometrů na jedno nabití. Tím to ale rozhodně nekončí. „Elektrifikujeme všechny modely, které máme,“ uvedl odvážně Hallmark. Důvodem jsou pochopitelně zpřísňující se emisní normy.

Bentley nepopírá, že v příštích letech bude pomáhat s vývojem elektrických vozů Audi a Porsche. Oba výrobci už pracují na Premium Platform Electric, tedy architektuře určené pro prémiové vozy na elektřinu. A z pochopitelných důvodů se do tohoto projektu hodlá zapojit také italské Lamborghini.

„Vždycky jsem tvrdil, že plug-in hybridy jsou krátkodobým řešením bez velké budoucnosti. Musíme být agresivnější v otázce infrastruktury a budování nabíjecích míst,“ dodává lídr britské automobilky.

Mezi alternativními pohony se hovoří také o vodíkových palivových článcích, avšak v tomto případě je na tom infrastruktura ještě hůře než v případě elektromobilů s bateriemi. Světlou výjimku tvoří Japonsko, kde chtějí do roku 2022 vybudovat 80 vodíkových čerpacích stanic. Jedná se o dílo aliance Japan H2 Mobility LLC, jež čítá 11 velkých firem a jedním z členů je i tamní automobilka Toyota.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku