Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Speed Six Continuation: První z dvanácti moderních veteránů

Ondřej Mára
Diskuze (0)

První vyrobený kousek čeká šest měsíců trápení, poté se automobilka pustí do produkce vozů pro zákazníky.

Někteří automobiloví veteráni možná vypadají jako noví, tento Bentley Speed Six je ale skutečně novým. Jedná se totiž o druhého zástupce předválečné „Continuation“ série, kdy automobilka oživuje své historické skvost, vyrábí je zcela znovu a následně dodává patřičně movitým zákazníkům. S ohledem na velmi omezené série totiž nejde o žádnou srandu.

Prvním předválečným vozem v rámci řady „Continuation“ se stal závodní model Blower, nyní však automobilka představuje novou verzi svého historicky nejúspěšnějšího závodního modelu Speed Six, který si v rámci nespočtu svých vítězství připsal také dvě výhry během čtyřiadvacetihodinovek Le Mans v letech 1929 a 1930.

Video se připravuje ...

První vůz z pokračovací série vznikl po 10 měsících náročných příprav, během kterých se konstruktéři zaměřili na studium různých nákresů, dokumentů a především jednoho originálního vozu Speed Six, který si automobilka drží ve své sbírce Heritage Collection.

První vyrobený Speed Six Continuation, označovaný jako „Car Zero“, bude mít veřejnou premiéru v rámci Festivalu rychlosti v Goodwoodu, poté ho ale čeká náročného půl roku zkoušek. První vůz totiž není určen pro zákazníky, ale pro interní zkoušky a vývoj v rámci automobilky, než bude zahájena výroba dvanáctikusové produkční série.

Během následujících šesti měsíců vůz čeká testovací program, který by měl simulovat nájezd okolo 35.000 kilometrů na běžných silnicích a zhruba 8.000 kilometrů na závodním okruhu. Vůz bude postupně vystavován větší a delší zátěži, aby automobilka měla jistotu, že vydrží náročnou jízdu i v náročném prostředí.

Vůz vznikal ve stylu závodního speciálu pro 24 hodin Le Mans v roce 1930. Technici tak museli projít a zpracovat řadu dobových poznámek, díky kterým se jim povedlo replikovat změny provedené na automobilu mezi vítěznými závody v letech 1929 a 1930.

Pod kapotou je uložen 6,5litrový šestiválec, který je složen z více než 600 nově vyrobených komponent. První měření pak ukázala maximální výkon motoru 205 koní, což je asi 5 koní od parametrů naměřených u motorů z roku 1930.

Všechny vozy budou vybaveny dobovými dekory a autentickými materiály, exteriér pak může být lakován pěti dobovými odstíny barev. První vyrobený kousek zdobí zelený lak v odstínu Parsons Napier Green, interiér je čalouněn světle hnědou kůží.

První vůz pro zákazníka by se měl začít vyrábět zhruba v říjnu tohoto roku, přičemž výroba každého z 12 vozů by měla zabrat týmu odborníků asi 10 měsíců. Poslední vůz by měl být zhotoven v roce 2025. Ceny automobilka sice nezveřejnila, není to však ani nutné. Na každý automobil už totiž čeká budoucí vlastník.

Video se připravuje ...

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme