Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bizzarrini Giotto konečně odhaleno, atmosférickou V12 spoluvyvíjel Cosworth

Bizzarrini Giotto
Bizzarrini Giotto
Bizzarrini Giotto
Bizzarrini Giotto
42 Fotogalerie
Diskuze (3)

Společnosti Bizzarrini konečně představila svůj nový supersport, který vznikl na počest jejího zakladatele.

V květnu tohoto roku zemřel Giotto Bizzarrini, testovací jezdec a nadaný italský konstruktér, který se podílel na vzniku mnoha úchvatných sportovních automobilů. Bizzarrini pracoval pro Alfu Romeo, Ferrari a vyvíjel motor V12 pro Lamborghini, nakonec ale založil vlastní značku Bizzarrini, která dala vzniknout modelu 5300 GT Strada, jednomu z nejhezčích GT v historii.

Značka Bizzarrini se sice na delší dobu odmlčela, v únoru tohoto roku ale oznámila vývoj nového sportovního vozu, který ponese název zakladatele značky – Giotto. V minulých měsících společnost zveřejnila několik upoutávek, teprve dnes však vůz odhalila v plné kráse.

Video placeholder
The Art of Bizzarrini • Zdroj: Bizzarrini Design

Na designu karoserie pracoval Giorgetto Giugiaro, který během svého působení v karosárně Bertone pracoval také na původním modelu Bizzarrini 5300 GT. S vývojem modelu Giotto, který v sobě snoubí eleganci se sportovností, dnes pětaosmdesátiletému designérovi pomáhal i jeho syn Fabrizio.

Karoserie zaujme výraznými tvary, minimalistickými předními LED světlomety, velkými nasávacími otvory, vystouplými blatníky a zřejmě integrovaným zadním spoilerem, pod kterým bude masivní difuzor. Netřeba dodávat, že karoserie má být vyrobena z karbonových vláken.

Design byl navíc optimalizován s maximálním důrazem na aerodynamiku. Například inspirací pro přední splitter a zadní difuzor byly vozy F1. Kromě toho odkazuje design na některé starší modely společnosti. Mezi tyto odkazy by měly patřit otvory na kapotě, trojúhelníkové B-sloupky nebo specificky zaoblené čelní sklo.

Společně s prvními fotkami zveřejnila společnost také specifikace motoru, kterým bude atmosférický dvanáctiválec. Motor byl vyvíjen ve spolupráci se společností Cosworth a měl by splňovat nejnovější emisní normy, detailní informace nám k němu ale chybí. Zveřejněn byl pouze objem motoru 6626 kubických centimetrů, který je poctou datu narození slavného konstruktéra - 6. června 1926.

Pokud vývoj vozu pokračuje podle původních plánů, pak by mělo být teprve začátkem příštího roku zahájeno testování prototypu na silnicích. Je tedy otázkou, kdy se vůz dostane k zákazníkům. Kromě modelu Giotto ale společnost Bizzarrini nabízí i retro-inspirovaný model 5300 GT Corsa Revival, který se prodává za 2 miliony dolarů (cca 44,5 milionu korun).

Vstoupit do diskuze (3)