Bizzarrini Giotto konečně odhaleno, atmosférickou V12 spoluvyvíjel Cosworth
Společnosti Bizzarrini konečně představila svůj nový supersport, který vznikl na počest jejího zakladatele.
V květnu tohoto roku zemřel Giotto Bizzarrini, testovací jezdec a nadaný italský konstruktér, který se podílel na vzniku mnoha úchvatných sportovních automobilů. Bizzarrini pracoval pro Alfu Romeo, Ferrari a vyvíjel motor V12 pro Lamborghini, nakonec ale založil vlastní značku Bizzarrini, která dala vzniknout modelu 5300 GT Strada, jednomu z nejhezčích GT v historii.
Značka Bizzarrini se sice na delší dobu odmlčela, v únoru tohoto roku ale oznámila vývoj nového sportovního vozu, který ponese název zakladatele značky – Giotto. V minulých měsících společnost zveřejnila několik upoutávek, teprve dnes však vůz odhalila v plné kráse.
Na designu karoserie pracoval Giorgetto Giugiaro, který během svého působení v karosárně Bertone pracoval také na původním modelu Bizzarrini 5300 GT. S vývojem modelu Giotto, který v sobě snoubí eleganci se sportovností, dnes pětaosmdesátiletému designérovi pomáhal i jeho syn Fabrizio.
Karoserie zaujme výraznými tvary, minimalistickými předními LED světlomety, velkými nasávacími otvory, vystouplými blatníky a zřejmě integrovaným zadním spoilerem, pod kterým bude masivní difuzor. Netřeba dodávat, že karoserie má být vyrobena z karbonových vláken.
Design byl navíc optimalizován s maximálním důrazem na aerodynamiku. Například inspirací pro přední splitter a zadní difuzor byly vozy F1. Kromě toho odkazuje design na některé starší modely společnosti. Mezi tyto odkazy by měly patřit otvory na kapotě, trojúhelníkové B-sloupky nebo specificky zaoblené čelní sklo.
Společně s prvními fotkami zveřejnila společnost také specifikace motoru, kterým bude atmosférický dvanáctiválec. Motor byl vyvíjen ve spolupráci se společností Cosworth a měl by splňovat nejnovější emisní normy, detailní informace nám k němu ale chybí. Zveřejněn byl pouze objem motoru 6626 kubických centimetrů, který je poctou datu narození slavného konstruktéra - 6. června 1926.
Pokud vývoj vozu pokračuje podle původních plánů, pak by mělo být teprve začátkem příštího roku zahájeno testování prototypu na silnicích. Je tedy otázkou, kdy se vůz dostane k zákazníkům. Kromě modelu Giotto ale společnost Bizzarrini nabízí i retro-inspirovaný model 5300 GT Corsa Revival, který se prodává za 2 miliony dolarů (cca 44,5 milionu korun).