Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Blízká budoucnost Volkswagenu: Jakých novinek se dočkáme?

David Bureš
Diskuze (11)
Německá značka se ještě letos pochlubí modernizovaným golfem. Příští rok pak bude ve znamení hned několika důležitých novinek.

Volkswagen sice v důsledku kauzy Dieselgate musí šetřit, to však neznamená, že by se ve Wolfsburgu nepracovalo na nových modelech. A jako největší evropská značka má Volkswagen v rukávu hned několik podstatných novinek, kterých se dočkáme již v dohledné době.

Tou nejbližší a vlastně i nejpodstatnější je modernizovaná verze golfu, kterou bychom měli spatřit už na podzimním autosalonu v Paříži. Od vnějších tvarů nemůžeme čekat revoluci, golf se v rámci faceliftu zaměří hlavně na novou techniku. Novinkou by měly nová diodová světla, uvnitř zase 9,5" dotyková obrazovka nového multimediálního systému, který má nabídnout také ovládání gesty. Golf bude nově dostupný i s pomocníkem pro jízdu s přívěsem (Trailer Assist) nebo automatickým řízením v nízkých rychlostech.

V příštím roce pak Volkswagen obmění další ze svých důležitých modelů, malý hatchback polo. A jeho obměna už je opravdu potřeba, stávající generace je totiž v prodeji dlouhých sedm let. Novinkou bude architektura MQB, která bude vůbec poprvé použita v segmentu malých aut. Uvnitř se podobně jako ve větším golfu objeví velký dotykový displej nebo digitální kaplička s přístroji. Nabídka motorů asi 4,1 metru dlouhého hatchbacku pak bude čítat především přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, hovoří se také o atmosférickém tříválci, novém 1.5 TSI nebo hybridní verzi. Od nového pola pak bude nově odvozeno také malé SUV, naznačené již koncepty T-Cross a T-Cross Breeze.

Mezigenerační proměnou v roce 2017 projde také Volkswagen CC, alias sportovně střižený sedan o velikosti passatu. O tomto autě zatím toho moc nevíme, druhá generace cc (předtím passat cc) by však měla tvarově vycházet z loňské studie Sport Coupe Concept GTE. Jestli se to potvrdí, auto se jinou přídí výrazně odliší od výchozího passatu. Nabídku by navíc podle dřívějších zpráv mohlo rozšířit i sportovně střižené kombi, je však otázkou, zda tento projekt nedostal kvůli emisnímu skandálu červenou.

A to není všechno, v nadcházejícím roce vstoupí do prodeje také prodloužená verze tiguanu, jejíž výroba bude v mexickém závodě Puebla zahájena v prvním čtvrtletí roku 2017. Tiguan XL bude stejně velký jako chystaná, 4,7 metru dlouhá Škoda Kodiaq, podobně jako ona nabídne až sedmimístný interiér.

V roce 2017 se začne prodávat i nový touareg. Velké SUV bude ve své již třetí generaci ještě luxusnější než dnes, designově by mělo navázat na koncept Volkswagen T-Prime GTE.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - jozephko
2. 7. 2016 11:52
Tiguan XL bude asi Kodiaq...
Tiguan XL bude pravdepodobne Kodiaq, alebo aj naopak. Pochybujem, že by vedenie koncernu VW schválilo vývoj 2 odlišných, ale veľmi podobných SUV-iek... Naopak, zhodnosť oboch áut by dávala väčší zmysel: Tiguan XL je Kodiaq a Ateca je nový Yeti. A možno v budúcnosti príde aj Ateca XL - tretia do party spolu s Kodiaqom a Tiguanom XL...
1. 7. 2016 17:41
Re: smiesny VW
presne tak, jestli je někdo poskozenej, tak to jsou všichni nedunihlavove, tedy ti co neparazituji na skoro vsemi staty EU zvyhodnovany naftovy auta.
odskodneni by mělo smerovat k tem, co jsou naftovými auty poskozovani
1. 7. 2016 14:09
Re: budoucnost je benzino-elektricka
Přesně. Páni jezdí na benzínu a plebs v ropaku.
1. 7. 2016 13:23
Re: budoucnost je benzino-elektricka
Moja rec, ale to prevaznej casti populacie, obzvlast tej ktora ma auto ako spotrebnu vec nevysvetlis. Staci ze usetri 1 euro na 100 kilometrov a bude trpiet vsetky naftove nevyhody, este si aj bude mysliet aku to bol skvely kauf.
1. 7. 2016 12:25
budoucnost je benzino-elektricka
včera sem byl po delší době v centru nocni prahy a ještě vic sem si uvedomil, jakej je dyzl hnuj

nejdriv parkovani v podzemni parkovisti v ND, kde ob několik koji neskutecne smrdel zanovni passat s dyzlem a pak venku duneni vsude pritomnych naftových motoru, které se dalo prirovnat snad jen k duneni tramvaje, když kolem projizdela.

když projelo kolem ciste a tiche benzinove auto, tak to byla vylozena oda na radost.

dyzl je hnuj, doufam ze si to ve wofsburgu uvedomujou a jejich kroky budou smerovat k ukonceni vývoje a vyroby dyzlu do osobních aut, jak bylo nedavno signalizovano