Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bloodhound SSC: stroj pro překonání 1000 mph (1609 km/h)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Richard Noble a Andy Green jsou opět spolu a kují pikle jak dosáhnout dalšího pozemního rychlostního rekordu. Jejich nejnovější stroj má překonat rychlost 1000 mph (1609 km/h) za využití tří různých motorů.

15. října 1997 dosáhl stroj Thrust SSC rychlosti 1228 km/h (763 mph) a stal se držitelem rekordu nejvyšší rychlosti na zemském povrchu a zároveň i prvním pozemním vozidlem, kterému bylo oficiálně uznáno překonání zvukové bariéry. Pohon Thrustu SSC, který při rekordní jízdě řidil pilot RAF Andy Green, zajišťovaly dva proudové motory Rolls-Royce Spey, sloužící původně pro pohon britské verze amerického stíhacího letounu McDonnell Douglas F-4 Phantom II.

Nový stroj pro pokoření pozemního rychlostního rekordu se jmenuje Bloodhound SSC a za jeho vývojem stojí opět Richard Noble a Andy Green. K pohonu tohoto vozidla poslouží místo dvou proudových motorů použitých v Thrustu SSC hybridní kombinace zážehového dvanáctiválce, proudového motoru Eurojet EJ200 a raketového motoru. Benzinový motor o výkonu přes 589 kW (800 k) má vozu posloužit k dosažení rychlosti, při níž bude spuštěn proudový motor Eurojet EJ200, mimochodem pocházející z letounu Eurofighter Typhoon a po překonání rychlosti 1200 km/h se přidá i raketový motor, který má proudovému motoru k dosažení rychlostního rekordu.

K první jízdě vozu Bloodhound SSC má dojít již v roce 2009, kdy chce tým dosáhnout rychlosti 800 mph (1287 km/h). V následujícím roce má být pokořena rychlost 900 mph (1448 km/h) a v roce 2011 má být dosaženo hlavního cíle, kterým je překonání rychlosti 1000 mph (1609 km/h).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
27. 10. 2008 11:56
Re: inšpirácia...
takhle křičí socanští kamarádi "vymyslete nám, řekněte nám, poraďte nám" co kdybys pro to něco udělal sám? Víš že třeba nahrazení zpětných zrcátek kamerami sníží drag koeficient až o 18%? Možná ti to uniklo ale nutný příkon získaný spálením paliva je závislý na hmotnosti a právě aerodynamickém odporu. Když si spočítáš energii obsaženou v palivu, tak buď budou auta lehčí (lehce), s menším odporem (menší, nebo to už moc potenciálu nemá) a nebo se zvýší efektivita spalování (třeba diesotto). Jinak na tom opravdu není co vymýšlet. A nebýt lidí, kteří ti připadají komicky, by dodnes běhali před auty mladíci s praporkem :-!
Avatar - THE KLF ™
26. 10. 2008 10:07
inšpirácia...
Tam vymyslite pre nás obyčajných smrteľníkov, aby nám auto žralo v messte do 3L/100km a vonku pri 90-100km/h do 2L/100km, potom sa môžeme baviť o nejakých rekordoch.
Avatar - THE KLF ™
26. 10. 2008 10:04
emisie
Veď to musí za ten "let" spáliť viac emisií ako Praha ráno v zápce. To už nikoho nezaujíma.
Hlavne, že pilot sa vola Andy GREEN
Avatar - THE KLF ™
26. 10. 2008 10:03
článok
Radšej tu uverejnite ako sa má správne nastaviť sedadlo na sedenie vaute, lebo 68% ľudí jazdí/leží ako v rakete a nie takéto hlúposti.
Ďalej by som uvítal nejaké postrehy na jazdu v zime, resp. nejaké rady do reálneho života a nie toto.
Ako so studeným motor, ako s beznínom ako s dieselom v zime...
Kopec ľudí to nevie a kvôli tomuto článku určite zajtra v práci prekecajú celý deň zbytočne s kolegami namiesto toho, aby robili niečo užitočnejšie...
Čakám na vlnu kritiky...
Avatar - THE KLF ™
26. 10. 2008 10:00
"Konečne"
Nič iné tento motoristický svet nepotrebuje iba jadiť/letieť rýchlosťou 1609km/h po cestách, necestách, nech to žere čo to žere...
Ale hlavne, že si všetci kupujeme TDi, aby to čo najmenej žralo, lebo už nad tých 7L/100km nás to všetkých bolí, keď lietame s Audi, BMW, Mercedes...
To, aby vytlmili Diesel 320 v novom eSku, to ich nezaujíma, ale takéto hlúposti s prepáčením...
eSko s 320d je hrozne odlhučnené. D je tam počuť pri každom pridaní, uvedomte si, že je to auto za milióny...