Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 M Coupé: Nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Také britská média dostala vlastní foto-set nového baby-M3.

Na nových fotografiích se objevuje britská verze 1 M Coupé. My už se však těšíme na tu kontinentální, protože nám má dělat společnost v rámci testu, který proběhne již tento týden.

Model 1 M Coupé pohání třílitrový řadový šestiválec s označením M TwinPower Turbo. Ten se výkonově vyrovná třetí generaci BMW M3 (3,2 l/254 kW, 2000-2007), dosahuje 250 kW již při 5980 min-1. Točivý moment však díky přeplňování vrcholí 450 Nm v širokém rozpětí od 1500 do 4500 min-1, díky funkci overboost je při maximálním stlačení pedálu akcelerátoru krátkodobě navýšen o dalších 50 Nm.

Vysokovýkonný šestiválec rozjede 1 M Coupé na 100 km/h za 4,9 sekundy, na 200 km/h za 17,3 sekundy a zastaví jej až omezovač při 250 km/h. Kombinovaná spotřeba 9,6 l/100 km přitom bude asi zajímat málokterého z budoucích majitelů.

Oficiální čas BMW 1 M Coupé na Severní smyčce Nürburgringu zatím zveřejněn nebyl, německý magazín Sport Auto však malý sporťák vyzkoušel na zkráceném okruhu Hockenheimring. Tam 1 M Coupé zajelo letmé kolo za 1:14,1, což bylo o desetinu sekundy rychlejší než čas M3 E92 s paketem Competition.

Designové úpravy automobilu měly za cíl zlepšit jeho aerodynamiku a chlazení, zároveň také zdůrazňují jeho výkonnostní potenciál. Přední nárazník proto dostal agresivnější tvarování, než má řada 1 s M paketem. Přídavné zářezy před předními koly ale mají i důležitou aerodynamickou funkci: vedou vzduch skrz podběhy a usměrňují jeho proudění kolem disků kol, aby se eliminovaly nežádoucí turbulence.

Radikální rozšíření karoserie je způsobeno především rozšířením blatníků. Design zpětných zrcátek je inspirován aktuální generací M3, jejich tvar je ale výsledkem samostatného vývoje v aerodynamickém tunelu. Záď nese mohutný integrovaný spoiler, který zvyšuje přítlak na zadní nápravu. Zářezy v zadním nárazníku mají naopak čistě estetický význam, reflektují stejný tvar na předním nárazníku.

Aerodynamický bodykit zároveň výrazně mění vnější rozměry auta. 1 M Coupé měří na délku 4380 mm (+20 mm), na šířku 1803 mm (+55 mm) a na výšku 1420 mm (-3 mm). Společně s tím se výrazně změnil rozchod kol: nyní je na obou nápravách 1541 mm místo 1474 a 1507 mm u výchozího kupé.

Cena BMW 1 M Coupé byla v lednu na českém trhu stanovena na 1.300.000,- Kč, což je o 482 tisíc korun méně než cena M3. Na výběr jsou tři barvy karoserie: Alpine White, Sapphire Black a exklusivní Valencia Orange, vždy společně s 19palcovými litými koly z lehkých slitin, která obouvají pneumatiky 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu.

Ondřej Láník
Diskuze (1)
27. 6. 2011 09:04
Nerozumiem
... tej sprave. Vacsina britskych medii uz ma 1 M davno odjazdenu a otestovanu, sprava o tom, ze dostali nove oficialne fotky, mi pride dost divna :-|