Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 2 Gran Coupé za rohem. Nová předokolka se maskuje zvláštní kamufláží

David Bureš David Bureš 24. 7. 2019
26
1
Zobrazit náhledy (26)
BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé BMW 2 Gran Coupé

Novinka v nabídce BMW využije techniku třetí generace hatchbacku řady 1. K dispozici bude i sportovní verze M235i xDrive.

BMW se chystá na další rozšíření své nabídky. Pomalu se blíží příchod kompaktního „čtyřdveřového kupé“ 2 Gran Coupé, které se začne prodávat na jaře 2020. Po první upoutávce tu máme další informace o této připravované novince.

Automobil využije platformu z nové řady 1, což znamená použití pohonu předních kol. Sázka na architekturu FAAR byla logická, prostorově méně náročná koncepce s motorem napříč a poháněnou přední nápravou zajistila dostatek vnitřního prostoru. Díky ní mají zadní pasažéři o 34 mm více místa než v kupé řady 2 s pohonem zadních kol. Zavazadelník pak díky tomu dosahuje objemu 450 litrů.

„Zákazníci chtějí BMW a my víme, že pohon zadní nápravy není důvod k nákupu. Běžní zákazníci nepoznají, zda je auto předokolka, nebo zadokolka,“ říká k tomu Johannes Kühberger z vývoje podvozku s tím, že osmdesát procent prodaných jedniček má výkon nižší než 110 kW, a tak pohon přední nápravy v takovém případě není nevýhodou.

Přesto dvojka stejně jako řada 1 použije systém ARB pro lepší trakci při rozjezdu a citlivější chování. Ten využívá regulaci prokluzu přímo v řídicí jednotce motoru a nikoliv v řídicí jednotce stabilizačního systému DSC, což díky zkrácení cest, po nichž signál běží, vede k rychlejším reakcím elektroniky. Silnější modely pak pro lepší trakci vsadí i na pohon všech kol.

To se týká rovněž vrcholné varianty M235i xDrive s benzinovým dvoulitrem o výkonu 225 kW pod kapotou. Ten bude mít standardně mechanický samosvorný diferenciál Torsen pro ještě sportovnější chování. Jeho čtyřkolka pak bude umět poslat na zadní kola až polovinu síly agregátu.

Tvary konkurenta pro Mercedes CLA zatím BMW pečlivě ukrývá pod vrstvou kamufláže, která je v tomto případě speciální. Výrobce totiž maskované prototypy využívá vlastně jako jezdící reklamu. Součástí maskování je totiž QR kód, který všechny zvědavce odkáže na oficiální stránky BMW, kde se o vozu dozvědí více. Časy se zkrátka změnily proti době, kdy automobilky své prototypy maximálně utajovaly...

BMW 2 Gran Coupé se světu každopádně oficiálně představí ještě v letošním roce. Automobilka již dříve přiznala, že se premiéra novinky odehraje v listopadu, na autosalonu v americkém Los Angeles.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - iudex
Predokolková 3er
| 24. 7. 2019
Čisto z hľadiska vizuálu to vyzerá dobre, tie línie vyzerajú vyvážené, profil elegantno-športový, povedal by som taká zmenšená rada 3. Proste malý športový sedan. Samozrejme okrem menšieho priestoru sa chlieb bude lámať na technike a platforme, FWD so motormi naprieč asi dajú autu mierne (výrazne?) inú charakteristiku jazdy ako RWD s motormi pozdĺžne. Na druhej strane súhlasím s tým menežérom BMW, že pri slabších motoroch tie výhody RWD moc nedajú vnímať (a 80% 1er má slabšie motory).
CLA má veľký obchodný úspech (a FWD mu imidžovo nijako neuškodil), takže táto 2GC je správny krok. Akurát ten názov, žiadne kupé tam nie je, úplne klasický sedan.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku