Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW má nového šéfa. Jaké úkoly ho čekají?

David Bureš
Diskuze (27)

Oliver Zipse se stává nástupcem Haralda Krügera na pozici předsedy představenstva automobilky BMW. Ve funkci ho nahradí v srpnu.

BMW bude mít nového šéfa. Předsedou představenstva mnichovské automobilky se stane Oliver Zipse, dosavadní člen představenstva zodpovědný za výrobu. Do funkce byl vybrán místo Klause Fröhlicha, vedoucího vývoje, o němž se jako o nástupci Haralda Krügera mluvilo také. Zipse do funkce oficiálně nastoupí 16. srpna.

„S Oliverem Zipsem se předsedou představenstva BMW AG stane rozhodný a analytický lídr. BMW Group poskytne svěží impuls v utváření mobility budoucnosti,“ říká o novém šéfovi Norbert Reithofer, předseda dozorčí rady BMW.

Dosavadní šéf BMW Harald Krüger na začátku měsíce informoval, že ve funkci končí a nebude usilovat o druhé funkční období. BMW vedl od roku 2015, kdy nahradil Norberta Reithofera, který se tehdy přesunul do čela dozorčí rady firmy.

Zákulisní zprávy ale naznačovaly, že Krüger byl stejně na odstřel, dozorčí radě se prý nemělo líbit, že BMW v roce 2016 ztratilo titul nejprodávanější luxusní automobilky světa, na níž se nezvládlo zatím vrátit. Navíc se zdá, že mnichovská automobilka vyplýtvala svoji pozici lídra v elektromobilitě získanou díky i3. Nereagovala včas na blíží se nástup elektromobility a bude teprve dohánět konkurenci, která se nyní jeví o krok napřed.

Právě expanze mezi elektromobily bude hlavní úkol pro nového předsedy představenstva, který mimochodem stejně jako jeho dva předchůdci přichází z pozice vedoucího výroby. BMW do vedení rádo uvádí osoby, které detailně znají podrobnosti o výrobě luxusních aut.

Nový šéf bude muset najít cestu, jak nákladné elektromobily vyrábět, aby na nich automobilka neprodělávala, ale vydělávala. To samé platí pro vývoj autonomních systémů, na nichž BMW už kvůli snížení nákladů spolupracuje s úhlavním rivalem, Mercedesem. V oblasti elektromobilů zase navázalo spolupráci s Jaguarem.

Úkol je to pro Zipseho o to těžší, že prodeje aut dnes stagnují – nižší prodeje hlásí evropský i čínský trh, což jsou pro BMW klíčová odbytiště. Automobilka už kvůli horším výhledům začala šetřit a představila plán, kterým chce do roku 2022 ušetřit přes 12 miliard eur (asi 309 miliard korun).

„Zipse bude určitě pověřen zvýšením podílu BMW na trhu s elektromobily. Další oblastí zájmu bude i nalezení správné rovnováhy počtu modelů v nabídce. BMW v minulosti fragmentovalo nabídku tak, že některé modely se překrývají s jinými,“ říká Jeff Schuster ze společnosti LMC Automotive, která se zabývá předpověďmi budoucích trendů v automobilovém průmyslu. BMW již s tím začalo, když oznámilo, že se nástupce nedočká liftback 3 GT. Zbavit se chce také méně žádaných motorizací.

BMW paradoxně do budoucna mohou zadělat problémy nové modely, uvedené pod Krügerem. X7 a řada 8 sice budou lákat zákazníky, jenže kvůli žíznivým motorům do budoucna zvýší flotilové emise firmy.

Oliver Zipse je pětapadesátiletý manažer, který je dlouholetým zaměstnancem BMW. Do automobilky nastoupil už v roce 1991 jako stážista. Od té doby však hierarchií vstoupal vzhůru, až na tu nejvyšší pozici. V minulosti působil třeba jako šéf strategie značky a produktů. Zipse vystudoval Technickou univerzitu v Darmstadtu, kde získal titul strojního inženýra. V osmdesátých letech ale studoval i v zahraničí, v USA absolvoval kurzy informatiky a matematiky.

David Bureš
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - xxc
22. 7. 2019 16:10
Re: Bude mat co robit
Ved zo servisu/predajne auto vyslo :-) Inak kapotu neotvaram, len som prve metre po prebrati auta tankoval a dolieval vodu do ostrekovacov.
Avatar - xxc
22. 7. 2019 16:08
Re: Asi konektivita vs Iphone
Len ci si to zapamata radio. Lebo mne sa zda, ze velmi nie. Aj na googli to ludia dost riesia. Este sa s tym pohram :-)

Tak nič, hral som sa s tým a žiadne nastavenie nenašiel. Rôzne zdroje hrajú rôznou hlasitosťou a nastavuje sa to centrálne :(
Avatar - xxc
22. 7. 2019 15:55
Re: Bude mat co robit
Aj volvo to má tak trošku debilne, ale volvo počas trojbliku aspoň raz blikne na druhú stranu. Citroen a (snáď) Renault to majú normálne, kam sa ťukne, tam to 3x blikne. Jednoduché a účelné. To aj dosť mení situáciu idiotov na diaľnici, keď niekoho obiehajú, tak smerovky dávajú až neskôr, keď sú pred obiehaným autom. No jasné že dávajú, keď im to počas obiehania nejde :-)
22. 7. 2019 12:57
Re: Asi konektivita vs Iphone
Ano jde, potenciometrem na středové konzoli.
Avatar - Dinar
22. 7. 2019 12:55
Re: Bude mat co robit
Telefon pro muziku taky nepoužívám, velká fleška je z mého pohledu nejlepší řešení, ale rozdíl v hlasitosti, pokud např. přepnu mezi rádiem a fleškou, nepozoruju. Hlasitost dopr. hlášení mám nastavenu o něco výše než rádio, plus funkci zeslabení/zesílení podle rychlosti resp. hladiny hluku uvnitř a spokojenost. Hlavně to funguje stejně u bavoráků od půlky minulé dekády, tak nemusím nic vymýšlet, vždy nastavím při první jízdě od dealera a pak už na to nesahám.