Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 2 Gran Tourer: Sedm míst, pět motorů, čtyři linie výbav

Jan Mička
Diskuze (59)
První MPV od automobilky BMW přijíždí v ještě praktičtějším provedení. Jmenuje se Gran Tourer a pojme až sedm cestujících.

BMW 2 Gran Tourer je jasným důkazem toho, že to BMW myslí s „předokolkami“ skutečně vážně. Jak jinak by totiž mohlo vydat další verzi vozu, ze kterého nebyli skalní fanoušci značky úplně odvázaní? Jak jsme ale zjistili v redakčním testu, duch modrobílé vrtule zůstal zachován a nakonec ani nevadí, která náprava je hnaná.

Třetí řada sedadel pochopitelně není podmínkou, proto můžete Gran Tourer pořídit i v případě, že vám nestačí původní zavazadelník o základním objemu 468 litrů a 1510 litrů po sklopení zadních sedadel. Větší karoserie nyní přináší 645 litrů (a 1905 litrů po sklopení sedadel), za což vděčíme především zvětšení rozměrů karoserie – vůz na délku měří 4556 mm (+214 mm), je 1608 mm vysoký (+53 mm) a rozvor náprav má nyní 2780 mm (Activ Tourer má 2670 mm). Šířka 1800 milimetrů zůstala zachována.

Je nutné brát v potaz, že pokud si BMW 2 Gran Tourer pořídíte se třetí řadou sedadel, která je jindy "srovnaná" v podlaze, zmenší se základní objem zavazadelníku na 560 litrů. Maximální přepravní kapacita je v tomto případě vyjádřena objemem 1820 litrů. Stejně jako u Active Toureru zůstala zachována posuvná druhá řada sedadel, variabilita interiéru je tedy na vysoké úrovni.

V nabídce najdeme linie Advantage, Sport, Luxury a M Sport, nejdůležitější jsou však pohonné jednotky. Těch je celkem pět, přičemž největší podíl zaujímají turbodiesely. Nejvýkonnějšímu z naftou poháněných agregátů, konkrétně čtyřválci 220d/140 kW, je vyhrazen pohon všech kol xDrive a automatická osmistupňová převodovka, v polovině roku však přijde i varianta s přední hnanou nápravou.

Podle informací českého zastoupení automobilky BMW bude vůz na našem trhu dostupný přibližně od poloviny letošního roku.

BMW 2 Gran Tourer - technická data
Motor218i220i216d218d220d xDrive
Převodovka6M (6A)6M (8A)6M (6A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]14991998149619951995
Válce/ventily3/44/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min]100/4400141/500085/4000110/4000140/4000
Točivý moment [N.m/min]220/1250280/1250270/1750330/1750400/1750
Maximální rychlost [km/h]205 (203)222 (223)192 (192)205 (207)218
Zrychlení 0-100 km/h [s]11.18.911.1 (10.9)9.37.6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5.1 (5.2)6.2 (5.9)3.9 (4.0)4.34.9

Jan Mička
Diskuze (59)
Avatar - kaa
6. 5. 2015 10:22
Re: Proč je to tak škaredý?
A navíc ještě ty tříhrnky.
Avatar - Jaros71
17. 3. 2015 09:30
Re: Tohle je MPV
Do VW TOURAN 3 SEDAČKY DÁŠ..VYZKOUŠENO A PROVEDENO !
13. 2. 2015 12:47
Re: BMW 2 Tourer - realita vs. teorie
To ,,hnusné,, bylo samozrejmě myšleno na design, rozhodně jsem přesvědčen, ze je pohodlné a po technické stránce výborné a pokud jste vy spokojen tak splnilo svůj účel, totiž najít spokojeného zákazníka, a že se nelíbi mě neznamená, ze ostatnim se nelibí taky, naštestí máme každý jiný vkus :-)
12. 2. 2015 20:39
Re: BMW 2 Tourer - realita vs. teorie
Tak s těmi sedáky jste mne překvapil - my jsme jezdili modelem s vcelku průměrnou výbavou a motorizací 180 CDI. Netuším (a ani jsem se nezeptal) zda třeba jako u BMW je možné vybratsi z více typů sedadel.... Ale každopádně ta co jsme zkoušeli byla krátká a nepohodlná.... (měřím 180cm)

No a design? Jj, už jsem slyšel, že 5GT je hnusné auto, i zde na fóru to zní pomalu jak sborový zpěv... Ale věřte, že je neuvěřitelně pohodlné, s motorem 535d dostatečně výkonné (mimochodem motoricky o parník jinde, než MB CLS 350CDI - což je jinak úžasné auto). Jo, a dost lidí mi přiznalo, že 5GT přisli "na chuť" až po delší době... ale čert ví jak to je...
12. 2. 2015 18:42
Re: BMW 2 Tourer - realita vs. teorie
Sto lidí sto názorů, MB B máme v rodině a přestože měřim 190cm u sedáků jsem nezaznamenal nějaký problém, motorově BMW patří mezi spičku a není co vytknout, bavíme se o prémiovém výrobci, bylo by něco špatně kdyby to bylo naopak :-)
U designu si dovolím nesouhlasit, vše ale vysvětluje to, že se vám líbí i 5GT, podle mě jsou to dvě nejméně povedená BMW /myslím tím design - GT je promiňte mi ten výraz, hnusný/.