TEST BMW 328Ci
Opravdu čerstvou novinku, ze stáje BMW, se nám podařilo otestovat v minulém týdnu. Touto novinkou je nedávno představené Coupé trojkové řady.
Jestliže jsem se před časem rozplýval nad téměř dokonalým tvarem nové trojky , tak v případě kupé designéři BMW snad dosáhli dokonalosti. Tento automobil by měl být vzorem pro designéry na celém světě ( viz fotogalerie BMW 3 Coupé - rubrika Představujeme).
Po usednutí do vozu nepřekvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která mají navíc funkci prodloužení sedáku. Tříramenný sportovní volant s integrovaným airbagem, tlačítky tempomatu a rádia lze výškově i podélně seřizovat, takže nalézt vhodnou polohu pro řízení není problém. Dráhy řazení pětistupňové převodovky jsou přesné a navíc řazení jde velmi lehce.
Jízdní vlastnosti jsou doménou vozů BMW a ani u Coupé tomu není jinak. Odpružení je samozřejmě trochu tvrdší, ale posádka rozhodně není zbytečně otloukána. V zatáčkách je boční náklon minimální a díky rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50% na 50% je velmi těžké dostat kupé do úzkých. Pokud se o to přeci jen pokusíte, zjistíte, co to znamená neutrální chování.
Řadový šestiválec s objemem 2.8 litru je vybaven nejmodernější technikou. Ať už je to např. elektromechanicky ovládaná škrtící klapka nebo variabilní časování všech ventilů. Výkon 142 kW i točivý moment 280 Nm postačuje i pro podstatně těžší pětku a sedmičku, takže s coupé si hravě poradí. Nejvyšší rychlost je 242 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne 328Ci za 7,0s.
Výkon tohoto motoru však rozhodně není vše. Mezi jeho další přednosti patří enormní kultivovanost chodu, výborný tah i v nižších otáčkách díky variabilnímu časování ventilů a relativně nízká spotřeba, pohybující se okolo 9-11 l/100 km.
Motor je dobře odhlučněn, do čtyřech tisíc otáček je hluk v interiéru nízký a přitom tyto otáčky postačují pro 90% běžné jízdy. Nad čtyři tisíce otáček šestiválec začíná dostávat nádherný kovový zvuk a patřičně roste také výkon.
Brzdy vynikají maximálním účinkem, který neslábne ani po několika opakováních. Brzdná dráha ze stokilometrové rychlosti se studenými brzdami byla velmi dobrá - 37 metrů, se zahřátými se prakticky nic nezměnilo 38,5 m.
Bezpečnost u trojky coupé jde nad rámec běžné automobilové produkce, když již v základní výbavě obsahuje 6 airbagů. 1x volant, 1x spolujezdec, 2x boční (ve dveřích) a 2x hlavové (v A sloupku).
Bohužel ke špičkovému výrobku patří také odpovídající cena. Ta je u BMW 328Ci 1.329.300,- Kč. Přesto si své majitele určitě najde.