Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 4 kupé se blíží v nové generaci. Už odhaluje první detaily

David Bureš
Diskuze (3)

Druhá generace BMW 4 se výrazněji odliší od výchozí řady 3. A to jak svým vzhledem, tak celkovým naladěním.

Vývoj nové generace BMW řady 4 kupé (interně G22) se blíží do finále. Už má za sebou jízdní zkoušky na závodních okruzích i v testovacích centrech, stejně jako jízdy na veřejných komunikacích v okolí vývojového centra BMW v Mnichově. Ještě před oficiálním představením tak automobilka uvolňuje první informace o této připravované novince.

Stejně jako předchůdce, který poprvé užil označení řada 4, bude kupé střední třídy technicky spřízněné s řadou 3, v tomto případě aktuální generací G20. Základem se tudíž stane architektura CLAR, využitá také v dalších modelech značky s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol.

Video se připravuje ...

Oproti trojkové řadě však nové BMW řady 4 kupé bude o 57 mm nižší, což nejenže ve výsledku sníží těžiště (o 21 mm), ale také spolu s dalšími prvky vylepší aerodynamiku vozu. Mezigeneračně pak dojde k natažení rozvoru o 42 mm na výsledných 2.852 mm. Konstruktéři navíc zvýšili negativní odklon předních kol a rozšířili rozchod zadních kol o 23 mm, což má za cíl vylepšit jízdní schopnosti automobilu.

Právě v naladění podvozku má být větší rozdíl mezi trojkou a čtyřkou než dosud. Cílem bylo v rámci mezigenerační proměny zdůraznit sportovní vlastnosti auta, podle Jose van Ase, šéfa jízdní dynamiky u BMW, se však zároveň zapracovalo na komfortu.

„Soustředili jsme se na to, aby bylo přímější a pohotovější než v nedávné minulosti,“ tvrdí van As s tím, že karoserie je mnohem tužší než dříve.

Odlišný charakter bude jasně patrný už na stylingu. Zatímco předchozí generace řady 4 byla hodně podobná soudobé řadě 3, novinka se zásadně odliší. Na oficiálních fotografiích vozy zatím zůstávají ukryté pod vrstvou kamufláže, dřívější špionážní snímky ale dokazují použití obřích ledvinek chladiče, což ostatně naznačila už loňská studie BMW 4 Concept. Ta byla totiž předzvěstí designu novinky.

Čtyřková řada bude mimochodem opět dostupná jako kupé, kabriolet i čtyřdveřové Gran Coupé, které dorazí rovněž ve formě elektromobilu i4. Kupé by mělo debutovat ještě letos, ostatních variant se dočkáme v roce 2021.

Z hlediska motorů dává jasnou představu co očekávat dnešní generace řady 3. Pro odvozené kupé jsou zatím potvrzeny dvě varianty. M440i xDrive dostane přeplňovaný řadový benzinový šestiválec o objemu tří litrů, kombinovaný s mildhybridním ústrojím s 48V palubní sítí a pohonem všech kol. Poskytne výkon 275 kW.

Naopak 430i bude zadokolka se zážehovým přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 190 kW. Očekávat však můžeme i další verze, jako benzinový dvoulitr 420i nebo turbodiesely 430d a 435d.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

30. 4. 2020 00:10
Re: už ho pořádně testují
coto? Jakej Fostek
29. 4. 2020 16:53
už ho pořádně testují
už ho pořádně testují: :D

https://g20.bimmerpost.com/…s/attachment.php?…