Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i4 nabídne sportovní výkony a dojezd kolem 600 kilometrů

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 11. 2019 • 13:40
11
10
Zobrazit náhledy (11)
BMW i4, BMW iX3, BMW iNext BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4

BMW začíná odhalovat specifikace připravovaného modelu i4. Ten má za pomoci páté generace elektrického pohonného systému BMW eDrive zahájit novou éru radosti z jízdy.  

BMW i4 má představovat první čistě elektrický model značky, který zamíří do prémiového segmentu střední třídy, kde se postaví po bok zástupců řady 4 a řady 3. Elektromobil pak má nabízet podobně jako jeho příbuzní se spalovacími motory pro vozy značky BMW typickou radost z jízdy.

BMW za tímto účelem vybaví model i4 pátou generací pohonu BMW eDrive. Ten se přitom poprvé představí BMW iX3 v roce 2020 a až v roce 2021 mají následovat modely iNEXT a i4. BMW přitom již nyní odhaluje některé specifikace tohoto elektrického pohonného systému pro model i4, který má kombinovat charakteristické proporce čtyřdveřového kupé s typickými designérskými prvky divize BMW i.

Zcela nový elektromotor, který byl vyvinut pro BMW i4 má disponovat maximálním výkonem 390 kW (530 k), čímž se vyrovná spalovacím osmiválcům současných modelů značky BMW. Model i4, který automobilka v současnosti uvádí jako první Gran Coupé značky BMW i akceleruje podle oficiálních materiálů z 0 na 100 km/h za zhruba 4,0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti přes 200 km/h.

Pátá generace pohonu BMW eDrive zahrnuje také nově navrženou vysokonapěťovou baterii s nejnovější technologií bateriových článků. Konstrukce vysokonapěťové baterie vyvinuté pro BMW i4 se vyznačuje extrémně plochým designem a optimalizovanou energetickou hustotou. S hmotností kolem 550 kilogramů má baterie kapacitu přibližně 80 kWh. Tato energie zajistí BMW i4 dojezd asi 600 kilometrů.

180p270p360p540p720p1080p

Nabíjecí jednotka nové generace se vyznačuje jednotným provedením, vhodným pro všechny budoucí konstrukce vozidel. Lze ji použít jak v plug-in hybridních, tak i v čistě elektrických vozech a je navržena pro nabíjecí výkon až 150 kW. To umožňuje nabít vysokonapěťovou baterii BMW i4 na přibližně 80 % asi za 35 minut, což znamená, že dojezd se zvýší o 100 km za přibližně 6 minut.

Pátou generaci technologie BMW eDrive tvoří vysoce integrovaný systém pohonu, kde elektromotor, převodovka a elektronika tvoří jeden celek. Tento systém pohonu lze použít ve všech typech vozidel a bude k dispozici pro různé modely v mnoha výkonových verzích. Vysoce integrované řešení systému umožňuje významné zvýšení hustoty výkonu, snížení hmotnosti a současně omezení nároků na výrobu. Výroba elektromotorů budoucí generace již nebude vyžadovat materiály klasifikované jako vzácné zdroje.

Komponenty elektrického pohonu BMW i4, nabíjecí jednotku a vysokonapěťovou baterii si BMW Group vyvinula vlastními silami. Výroba probíhá interně nebo podle specifikací BMW Group. K neustálé optimalizaci vlastností všech použitých komponentů se využívají rozsáhlé zkušenosti společnosti, získané z vývoje předchozích generací technologie BMW eDrive.

Vývoj BMW i4 je součástí komplexní produktové ofenzivy BMW Group v oblasti elektricky poháněných automobilů. V současnosti společnost nabízí v rámci přímé konkurence nejširší nabídku plně elektrických a plug-in hybridních modelů. Do roku 2023 bude mít BMW Group ve svém výrobním programu 25 modelů s elektrifikovaným pohonem.

Zdroj: BMW Group

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lyon667
Re: Re: Baterie 550 kg........?
| 20. 11. 2019
Za to hoří desetkrát dýl a intenzivněji...
Jaká je jednotka
| 20. 11. 2019
“hustoty výkonu”?
Re: Re: špatnej nadpis
| 20. 11. 2019
Jasný máš pravdu. Jen mě to v tom nadpisu trochu bouchlo do očí. :-)
Re: špatnej nadpis
| 20. 11. 2019
Dojezd respektive spotřeba se už jen kvůli porovnatelnosti mezi jednotlivými auty udává v normovaném cyklu, u nás WLTP. A ten samozřejmě necharakterizuje sportovní jízdu.
Spotřeba u spalovacích aut se taky udává v normovaném cyklu a každý ví, že tu spotřebu zdaleka mít nebude, pokud pojede sportovně, ale že bude několikanásobně větší. Nerozumím tomu, proč absolutně to samé nějak zdůrazňovat u elektrických aut.
Re: špatnej nadpis
| 19. 11. 2019
ono je to cele take vtipne, pretoze presne ako pises, v najblizsich rokoch si majitel musi vybrat ... bud bude jazdit sportovo, alebo si zachova slusny dojazd. na druhej strane v tom zasadny problem nevidim. celkovo by som povedal, ze 99 % majitelov aut, ci uz EV, alebo klasickych, nepotrebuje zrychlenie pod 5-6 s a maximalku nad 180 km/h / oba tieto parametre hlavne kvoli bezpecnemu predbiehaniu /. ja osobne by som EV s realnym dojazdom 600km, 5s a 180km/h pokladal za idealne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku