Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 530d xDrive GT – M turismo

24. 1. 2012
44
31
Zobrazit náhledy (44)
BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5
BMW mixuje dál. Užitkově-reprezentativní verze řady 5 dostala M paket a snaží se nás zaujmout základním třílitrem.

Když se M paket nabízí i pro řadu 7 nebo všechna SUV od X1 po X6, bylo by nespravedlivé, aby se nedostalo i na řadu 5 v provedení Gran Turismo. Crossover s rysy limuzíny, liftbacku a SUV se dočkal v závěru loňského roku.

Co zákazník dostane za svých 149 tisíc? Na první pohled toho není mnoho. Samozřejmě specifický design nárazníků, 19palcová M kola, černé okenní lišty BMW Individual, černý strop, sportovní volant, sportovní sedadla s čalouněním látka/Alcantara a M sportovní podvozek. Ten je u 5 GT nabízen i s pohonem všech kol xDrive.

Kožené čalounění pro M paket stojí 36 tisíc, už to je úspora 15 tisíc. 19palcová kola pro GT pořídíte od 38 tisíc a dál to naskakuje samo: černý strop a sportovní podvozek za 10, černé okenní lišty a M volant za 6 tisíc a sportovní sedadla za 15 tisíc. V BMW to mají dobře spočítané, jednotlivými příplatky jsme se dostali na stejných 149 tisíc a nemáme ani M kola, ani aerodynamický paket se sportovním designem nárazníků.

Zapomenout ale musíme na černou metalízu. S M paketem se dodává jen čistá nemetalická černá, nebo perleť z palety BMW Individual, jakou měl testovaný vůz. A ta stojí nemalých 58 tisíc korun.

bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni
 

Všechny ty designové změny jsou příjemné. A sekunduje jim praktický zásah do vlastností auta: sportovní podvozek. Kombinace M paket a xDrive dosud v BMW vylučovala instalaci sníženého podvozku, 5 GT ale zavedenou praxi mění!

Ne že by pětkové Gran Turismo bylo ve výchozím nastavení špatné, ale teprve s M podvozkem se z něho stává ten správný bavorák. Normálně je totiž GT poněkud vláčné, přestože v rozhodujících okamžicích řidiče „podrží“. Až úpravy s logem M dodají ten správný pocit spojení s autem.

Daní za to je pochopitelně horší komfort tlumení malých nerovností. Na těch velkých je ale BMW i tak překvapivě pohodlné. Přejezd příčného prahu doprovází jen tlumené žuchnutí, jako v opravdovém SUV.

bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni
Naopak nad úrovní SUV je interiér. Prostorové poměry může bavorská X5 jen závidět. Místo na zadních sedadlech si dokonce v ničem nezadá s prodlouženou verzí řady 7 – nebýt svažující se střechy, musela by se mnichovská vlajková loď před 5 Gran Turismo sklonit.

Interiér s M paketem je vyšperkovaný čalouněním Alcantara/látka, hliníkovým dekorem a černým stropem. Přední sedačky mají skvělé boční vedení, pozici na okraji luxusního segmentu ale příliš nesluší částečně manuální seřizování. Řešení se nabízí v ceníku příplatkové výbavy.

Třílitrový diesel by měl být vedle dříve testovaného biturba 535d chudým příbuzným… ale není! Rozdíl 40 kW a 80 Nm vypadá na papíru drtivě, leccos už ale napoví srovnání akcelerace z 0 na 100 km/h: 6,0 sekund pro 535d a 6,9 sekundy pro 530d.

Biturbo nemá zásadní převahu ani v nízkých otáčkách. Rozdíl mezi motory se nejvýrazněji projeví v druhé polovině rychloměru, kdy 530d zrychluje méně ochotně a akceleraci vzdá na tachometrových 230 km/h. Z 535d GT jsme před rokem na německé dálnici vytáhli přesně o 10 km/h víc.

bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni
 

V běžných rychlostech se ale rozdíly stírají. Základní dieselový třílitr s přehledem zvládá klidnou jízdu v nízkých otáčkách i efektní dieselové roztahování. V tomto světle se 120tisícový příplatek za 535d jeví příliš vysoký. Mnichovští ale určitě mají ve své cenové politice jasno – těch, kdo potřebují biturbo, se najde dost.

Ale že by si slabší motor za své služby žádal menší přísun paliva, to zase ne. Největší rozdíl je mimo město, kde dokáže 530d GT vystačit se šesti litry na 100 km (při konstantních 100 km/h dokonce 5,3 l/100 km), na dálnici i ve městě se ovšem apetit srovnává. Kdo chce cestovat rychlostí 200 km/h, spálí každých 100 km 12,5 litru – vzhledem k velikosti a hmotnost auta slušná hodnota, však motor točí na osmičku jen 2700 min-1.

Celkový průměr se v testu udržel na 9 litrech, stejně jako u 535d GT.

Z další poznatků stojí za zmínku opravdu precizní dávkování brzd se slušným účinkem. Naopak negativem je nutnost mlátit bočními dveřmi – mechanismus je zjevně stavěn na příplatkové elektrické dovírání Soft-Close (16 tisíc korun).

bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni
 

Můžeme tisíce hodin lamentovat, kam spěje BMW. Fakta jsou ale jasná: prvotní šok opadl, absurdní proporce sice zůstávají, ale řada 5 Gran Turismo je kvalitní auto, za které se v Mnichově rozhodně nemusí stydět.

Je úspornější a živější než srovnatelně motorizované SUV, nabízí více vnitřního prostoru a přitom dokáže zaujmout skalní zastánce kategorie SUV zvýšeným posazem i pohonem všech kol. S M paketem zahání poslední pochyby – přes všechny zvláštnosti má 5 GT ty pravé vlastnosti BMW.


Druhý pohled (Aleš Jungmann)
Lehce otylému GT jsem dlouho nemohl přijít na chuť. Metoda výroby aut „Dnes vaří pejsek s kočičkou“ je sice možná pro výrobce lákavá, avšak ani prodejně GT neláme rekordy – třeba v USA jde o jasný propadák. Zákazníci pětku s přídomkem GT zkrátka nepřijali dobře.

Po vyzkoušení námi testované verze ale musím změnit názor. Auto postavené tak, jak jsme jej měli k testu, je prostě trefa. Vznětový šestiválec je dle mého názoru absolutní špičkou mezi klasickými šestiválcovými diesely, má perfektní zátah a na diesel nezvykle vytříbený zvuk. K tomu přidejte M paket, výborné jízdní vlastnosti a spoustu (spoustu!) místa pro nohy na zadních sedadlech. Pořád sice nechápu, proč by si měl někdo kupovat 5 GT a ne něco z výborné čtveřice 5 / 7 / X5 / X6, ale proti gustu...

První cena vozu1.422.500,- Kč (530d GT/180 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.422.500,- Kč (530d GT/180 kW)
Základní cena testovaného vozu1.487.500,- Kč (530d xDrive GT/180 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.978.850,- Kč (530d xDrive GT/180 kW)

Plusy

  • Vysoká kvalita zpracování interiéru
  • Velký vnitřní prostor
  • Kultivovaný naftový motor
  • Precizní dávkování brzd
  • Vzhledem k velikosti a hmotnosti nadprůměrná ovladatelnost
  • S M paketem velmi dynamický podvozek
  • O 120 tisíc korun levnější než 535d

Minusy

  • Aerodynamický hluk od bezrámových oken
  • Přenos rázů od kol do karoserie na větších nerovnostech
  • Obtížné parkování při standardních rozměrech parkovacího místa
  • Diskutabilní proporce a design zadní části karoserie
  • Výkon základní audiosoustavy
  • Ve městě a na dálnici není úspornější než 535d

Témata
BMW 530d xDrive GT
Cena základní sestavy 1 487 500 Kč
Výbava základní sestavy BMW Service Inclusive 5 let/100.000 km, šest airbagů, stabilizační systém a DTC, kola z lehké slitiny 18palcová, pneumatiky Runflat, látkové čalounění, dekor interiéru Satine Silver matt, prahové lišty, parkovací brzda s funkcí Automatic Hold, pneumatické odpružení zadní nápravy se samočinnou regulací světlé výšky, tempomat, zadní parkovací senzory, LED světla pro denní svícení, funkce follow-me-home, mlhová světla, multifunkční kožený volant, zadní lavice třímístná dělená v poměru 40:20:40, čtyřzónová automatická klimatizace, ovladač iDrive, rádio BMW Professional, startování tlačítkem, palubní počítač a další. Kč
Cena testované sestavy 1 978 850 Kč
Výbava testované sestavy M sportovní paket (148.750,-) – 19‘‘ M kola, M sportovní podvozek, M aerodynamický paket, M sportovní kožený volant, sportovní sedadla vpředu, BMW Individual černé okenní lišty, BMW Individual čalounění stropu v barvě antracitu; bez označení modelu (0,-), automatická klimatizace (10.075,-), parkovací senzory vpředu a vzadu (8.575,-), zadní kamera (10.600,-), rolovací sluneční clony (12.350,-), vnější a vnitřní zrcátko s automatickým tlumením (13.875,-), el. nastavitelná bederní opěrka (9.075,-), vyhřívání předních sedadel (9.575,-), ambientní osvětlení (7.050,-), vak na lyže a snowboard (4.275,-), ostřikovače světlometů (6.800,-), bi-xenonové světlomety (23.450,-), asistent dálkových světel (3.775,-), navigace Professional (63.275,-), Head-Up displej (35.050,-), Speed Limit Info (8.075,-), BMW Internet (2.525,-), Bluetooth (16.125,-), USB (7.575,-), rozšířená konektivita (2.525,-), BMW Aplikace iPhone/iPod (3.775,-), BMW Individual protisluneční ochrana oken (8.825,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 6 / 6.9
Emise CO2: 183
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / 590
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2090 / 480
Rozměr pneu: 245/45 R19, 275/40 R19
BMW 530d xDrive GT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4998
b) šířka (mm): 1901
c) výška (mm): 1559
d) rozvor (mm): 3070
e) rozchod vpředu (mm): 1611
f) rozchod vzadu (mm): 1654
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1051
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 991
k) šířka vpředu (mm): 1506
l) šířka vzadu (mm): 1466
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CountachSV
Koráb před vyplutím
CountachSV
| 25. 1. 2015
... parádní vozidlo, bral bych všema 10ti, tento majestát.

Kdo se ho chcete zbavit, pač ste ho dostali, jako služebák a je podle vás hnusný - prosím o SZ. Slibuju, že o něj bude postaráno. Díky.
Krasavec
cabry
| 30. 4. 2012
Myslím,že každý má design úplně jiný názor. Mě se 5GT líbí ze všech BMW nejvíc. Je z něj pěkný rozhled díky vyššímu posazu,ale zase to není ošklivé těžkopádné cosi(X5). Taky jich tolik není k vidění,takže není tolik okoukaný. Každopádně spotřebu bych tady asi neřešil,když má někdo 2 mega na káru,je mu jedno jestli jezdí za 9 nebo za 10.
Avatar - Biest
ostuda od BMW
Biest
| 25. 1. 2012
nechapem na zaklade coho usudzujes ze kto si kupi 5GT nie je normalny...

...mozno na zaklade toho ze TEBE sa to auto nepaci? nemyslis ze to je subjektivne? viezol si sa v nom (nemyslim 50 m do TESCA ako spolujazdec ale ci si ho skutocne soferoval aj dlhsiu dobu???
...mozno na zaklade toho, ze si ho nemozes dovolit (to vsak nemozem tvrdit kedze ta nepoznam)

... neviem, asi teda nie som normalny a som pravdupovediac zarazeny, ze vies o mne viac ako ja sam a to aj napriek tomu ze som ta v zivote nevidel :-)

nechapem, preco ludia urazaju tych, ktori nezdielaju ich nazory... nova doba
Avatar - boost.
NECH GT ŽÍT
boost.
| 25. 1. 2012
Např. u srovnávačky 5er/A6/E bylo napsáno, že benz byl velmi nekomfortní a ostatní měli podvozky naladěny velmi dobře. Důvod? E-klasse bylo na sportovním podvozku, co se dává k Avantgarde, A6 na vzduchovém a 5er na adaptivním....
GT 5 Touring
Mig_35
| 25. 1. 2012
No pan kolega tvrdil, že pětková řada ztrácí vedle GT půvab... no a já si myslím, že svůj půvab pořád má a mít bude... tahle móda svažujících se střech časem určitě pomine, ale pětka a sedmička zůstanou...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku